Ik heb iets van 4 maanden geleden nog een keer getest of de startmotor nog aan sloeg (om de accu te testen) wat goed ging en daarna heb ik de accu verwijderd om em aan de druppelaar te hangen.
Vanacht heb ik de accu nog even extra opgeladen en vanmiddag heb ik mijn volle accu in de motor geplaatst. Contact gaat aan, LED's branden. Alle verlichting werkt ook maar wanneer ik de startknop in druk gebeurt er niets! Het volgende heb ik al getest:
- Dodemans knop werkt juist en staat op run
- Jiffy ingeklapt (niet dat dit wat uit maakt bij een ZXR)
- Startmotor werkt wanneer ik de pool regelrecht op de accu zet
- Startschakelaar maakt juist contact
- Alle mogelijke zekeringen zijn ok (zijn er maar 2 zover ik weet?)
Wat mij op valt is dat de rood/gele draad wat de startmotor relais aan stuurt geen positieve puls krijgt als je de startknop in drukt wat ook de oorzaak voor het probleem lijkt te zijn. Ik verdenk dus ook de CDI unit als de oorzaak van het probleem Die heb ik echter niet op de plank liggen en heb ook geen idee hoe ik deze door zou kunnen meten.
Iemand anders nog een suggestie?
Hoe kan ik de CDI unit testen?
Heeft iemand toevallig een CDI unit voor een L model op de plank liggen die ik kan testen cq overkopen?
Vanacht heb ik de accu nog even extra opgeladen en vanmiddag heb ik mijn volle accu in de motor geplaatst. Contact gaat aan, LED's branden. Alle verlichting werkt ook maar wanneer ik de startknop in druk gebeurt er niets! Het volgende heb ik al getest:
- Dodemans knop werkt juist en staat op run
- Jiffy ingeklapt (niet dat dit wat uit maakt bij een ZXR)
- Startmotor werkt wanneer ik de pool regelrecht op de accu zet
- Startschakelaar maakt juist contact
- Alle mogelijke zekeringen zijn ok (zijn er maar 2 zover ik weet?)
Wat mij op valt is dat de rood/gele draad wat de startmotor relais aan stuurt geen positieve puls krijgt als je de startknop in drukt wat ook de oorzaak voor het probleem lijkt te zijn. Ik verdenk dus ook de CDI unit als de oorzaak van het probleem Die heb ik echter niet op de plank liggen en heb ook geen idee hoe ik deze door zou kunnen meten.
Iemand anders nog een suggestie?
Hoe kan ik de CDI unit testen?
Heeft iemand toevallig een CDI unit voor een L model op de plank liggen die ik kan testen cq overkopen?