zxr750 tikje

Anil

MF veteraan
5 aug 2004
3.639
1
Drachten
Hoi,
Morgen ga ik misschien kijken voor de volgende motor: http://link.marktplaats.nl/186744883

De eigenaar zegt dat de motor een tikje heeft bij lage toeren en volgens hem zijn het voor 90% zeker de gasnaalden, Zou dit waar kunnen zijn, want volgens mij hoor je die dingen nooit boven het motorgeluid uit.

Groeten Anil
 
Laatst bewerkt:
Bij die km-stand zou het ook de nokkenaskettingspanner kunnen zijn...
Ik weet niet of dan ook de ketting vervangen zou moeten worden...
Maar goed...je moet het zelf horen om te kunnen oordelen...

Mooie bike...
 
Heeft die van mij ook, zijn de kleppen doe je hoort omdat de speling nog niet goed is want het blok is dan niet op temperatuur.
Kan zijn dat ze gesteld moeten worden en dan is het de vraag hoe lang hij het al hoort.
moeten de kleppen gesteld worden en hij oort het al langere tijd kan het te laat zijn en zin de kleppen verbrand wat een duur grapje is.
Maar een tikje wat bij het opwarmen sel weg is is bij een Kawa geen uitzondering.
 
Heeft die van mij ook, zijn de kleppen doe je hoort omdat de speling nog niet goed is want het blok is dan niet op temperatuur.
Kan zijn dat ze gesteld moeten worden en dan is het de vraag hoe lang hij het al hoort.
moeten de kleppen gesteld worden en hij oort het al langere tijd kan het te laat zijn en zin de kleppen verbrand wat een duur grapje is.
Maar een tikje wat bij het opwarmen sel weg is is bij een Kawa geen uitzondering.

Hij zegt dat hij het al 1,5 jaar heeft sinds de revisie, waarbij de gasnaalden waren vervangen en de kleppen waren gesteld.
 
Laatst bewerkt:
Gasnaalden lijkt me heel onwaarschijnlijkwant dan zou je heel snel met je gas moeten spelen want als ze tikken zonder dat zou je zoveel speling hebben dat hij niet eens zou lopen. (ikkan het weten want die van mij zijn echt zwaar versleten geweest en zelfs toen tikten ze niet 8-) )
Als het tikken binnen 10Km weg is ligt het denk ik aan speling doordat alles gemaakt is op bedrijfstemperatuur en de verschillende materialen nog uit moeten zetten.
Die van mij heeft het ook voor zolang ik kan herrineren en heeft nu toch al ruim 110k op de klok.
Maar als je iemand mee kan nemen die er verstand van heeft is het altijd beter en bij twijfel laten staan.
Vanachter het toetsenbord kan ik niet horen of het een zelfde tik is en helaas kan je ook pech hebben omdat het toch iets ernstigers zijn.
Neem ook even mee dat de verkoper wel zo eerlijk is geweest om het erbij te vermelden.
 
ik heb ook een h1 gehad met 83k op de teller die had ook zo een tik. nadat het blok warm was inderdaad afgelopen. goede fiets. die een leuk motorkarakter heeft. beter als die saaie blade die ik nu heb.
 
Terug
Bovenaan Onderaan