ZXR750 vervanging koppakking waar aan denken?

debugger

Die hard MF'er
10 jun 2004
664
1
Vlaams-Brabant
Hellow,
zoals titel het zegt:
ik heb dus een vraagt:
Deze week gaan mn paps en nonkel de Koppakking vervangen van mn ZXR750 '94
Niet duur qua stukken (46€), wel veel werk...
Waar moeten ze op letten?

Ze hebben het al eens gedaan voor een
auto: -Renault Espace 2.0L benzine..
moto: -Suzuki GS500 ook al eens de kop eraf gehaald..
MAar is er iets speciaal ofzo dat ik moet zegge?
Basis is ongeveer hetzelfde..
Maar elk voertuig is verschillend..

Merci=)
 
en misschien is het wel handig om meteen de klepspeling te controleren en zonodig aan te passen.
En het haynes werkplaatshandboek is echt een topboek vind ik. Ik heb mijne gister binnengekregen en is van voor tot achter doorgelezen. En ik krijg het idee dat bijna iedereen met dit boek een heel blok in en uit elkaar moet kunnen halen.
 
laat je kleppen alsjeblieft zitten..of je moet alles gaan bekijken..loop er even mee langs een cilinderkoppevisie bedrijf en in 1 oogopslag zien ze hoe de staat is (algemeen) en hoe de zittingen zijn, de verbranding is geweest (niet eerst schoonmaken/koperborstellen !!) etc etc.. als je de kleppen wil schoonmaken, reinigen oid..dan is het wel goed een compleet setje pakkingen te bestellen..maar als je motor weinig kilometers heeft gedraait zie ik de noodzaak van alles loshalen om te kijken niet zo zitten..doen ze bij de garage ook niet voor je..koppakking is werk zat..
 
koperen uitlaatringen, sileconenkit of andere rommel voor de kleppendekselpakking.

als ik jou was, wat diesel om de kleppen te testen. diesel in het uitlaatgat, half uurtje laten staan en kijken of ze lekken. soms zie je het direct al. ikzelf doe dat altijd op een glasplaat, zodat ik kan zien welke klep lekt.

misschien de kettingspanner ook vervangen als hij toch los moet. schraapijzer om die zwarte pakkingzooi eraf te halen. of koperen borstel ofzo

als ik jou was, zou ik de cylinder ook loshalen, dan hebbie een stel breinaalden nodig om de zuigers op hun plek te houden.
 
Bedoel dus ook de evt. klepstel plaatjes... sorry was nog vroeg, niet wakker :+ nu ook niet wakker omdat ik in bed hoor te liggen B|

En paul ik zie je do.avond hoop ik op de nazarethsteeg :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan