ZXR750 wrijving met remschijf geluid...gevaar !?

debugger

Die hard MF'er
10 jun 2004
664
0
37
Vlaams-Brabant
Bezoek site
Hello,
buiten het probleem met waterverlies..heb ik nog een ander probleemke :) KAWASAKI
Ma bon, ik vind hem nog altijd goed rijden ze...

Het probleem ik dat ik als ik 40-50 rijdt, zo een wrijvingsgeluid horen, echt constant denk dat er remblok ofzo tegen remschijf komt, maar weet niet zeker,
als ik mn voorste rem beetje intrek, dan is het weg...
m remmen pakken goed, en piepen niet bij het remmen...
Wat is dan het probleem?
Ergens gevaar?

thx,hopelijk is dit toch sneller op te lossen dan het water probleem...
 

debugger

Die hard MF'er
10 jun 2004
664
0
37
Vlaams-Brabant
Bezoek site
Hello,
buiten het probleem met waterverlies..heb ik nog een ander probleemke :) KAWASAKI
Ma bon, ik vind hem nog altijd goed rijden ze...

Het probleem ik dat ik als ik 40-50 rijdt, zo een wrijvingsgeluid horen, echt constant denk dat er remblok ofzo tegen remschijf komt, maar weet niet zeker,
als ik mn voorste rem beetje intrek, dan is het weg...
en als ik sneller begin te gaan is het ook weg, (kan zijn dak het gewoon niet hoor)
Ook hoor je het soms al goed bij 10km/u..of wanneer ik rem om dan 180% te draaien (veranderen van richting)
m remmen pakken goed, en piepen niet bij het remmen...
Wat is dan het probleem?
Ergens gevaar?
Of gewoon iets versleten?

thx,hopelijk is dit toch sneller op te lossen dan het water probleem...
 

MotoMarz

MF veteraan
Donateur
16 apr 2003
19.086
59
45
Appelscha
www.bovendewol.nl
Goedemorgen :)

Beetje ongeduldig?

Remvloeistof en de remblokken al gecontroleerd?
Alles netjes op zn plek, en vast enzo?

Anders de boel eens loshalen, lekker schoonmaken,
en weer monteren. Wil wel eens helpen.
 

Mr Wheels

MF veteraan
15 aug 2002
1.847
0
39
Brabant
www.southwest-crew.cc
Goedemorgen :)

Beetje ongeduldig?

Remvloeistof en de remblokken al gecontroleerd?
Alles netjes op zn plek, en vast enzo?

Anders de boel eens loshalen, lekker schoonmaken,
en weer monteren. Wil wel eens helpen.
:^

het zou kunnen dat de rubbers in je klauwen niet helemaal toppie meer zijn of je zuigers zijn niet meer helemaal glad. Hierdoor kan het zijn dat de zuigers niet goed terug gaan. Het gevolg hiervan is dat de blokken constant een heel kleinbeetje aanlopen, en dat hoor je waarschijnlijk.

Wat MotoMarz al zei... haal ze uitelkaar, bekijk de rubbers (kijk of ze nog mooi rond zijn, geen rafels, niet verweerd), maak de zuigers goed schoon met bijvoorbeeld remmenreiniger, daarna de klauwen een kein beetje doorspoelen met schone nieuwe remvloeistof en alles weer monteren.

Ik weet niet of je handig bent of vaker sleuteld maar, draai alles netjes op moment aan. Dit voorkomt dat je schroefdraad verneukt ;)
 

debugger

Die hard MF'er
10 jun 2004
664
0
37
Vlaams-Brabant
Bezoek site
Ik kan het zelf niet..
het zijn meestal mijn vader en nonkel mechanieker die eraan werken
ik help gewoon beetje mee...
en probeer beetje ideeen te geven.. voor bevestiging van wat zij denken
thx mannen :+
 

joeltje

MF veteraan
5 dec 2001
2.368
0
44
Vught
lopen schijven niet altijd een beetje aan?

Beschrijf het geluid eens beter? Remt hij ook konstant? Zijn de remmen wel helemaal schoon?
 

Lecram

MF veteraan
18 nov 2002
3.587
2
48
Barendrecht
Bezoek site
Schijven lopen idd altijd een beetje aan. Als je remt druk je de remblokken tegen de schijf, maar er is geen mechanisme dat ze terugduwt. Ze gaan iets terug omdat de blokken heet worden tijdens het remmen en dan uitzetten. Wanneer je je rem loslaat, zullen de blokken afkoelen en iets inkrimpen, waardoor ze wat losser komen van de schijf.
Het kan dus idd zijn dat de zuigers niet meer soepel gaan. Maar dat zou je met het remmen moeten merken. Dan remt ie dus echt klote.
Overigens hoeven de rubbers niet kapot te zijn, het kan ook vuilaanslag zijn. Dan de zuigers eruit halen en met fijn schuurpapier schoonschuren. evenals de cilinders.
 

Ben dit

MF'er
9 sep 2004
76
0
Misschien heb je nieuwe remblokken gemonteerd en moeten ze nog inslijten op je schijven. Kijk eens bij techniek -> how to do -> remmen reviceren.
 

da Ninja

MF veteraan
15 aug 2002
1.889
0
Totdenringen
Schijven lopen idd altijd een beetje aan. Als je remt druk je de remblokken tegen de schijf, maar er is geen mechanisme dat ze terugduwt. Ze gaan iets terug omdat de blokken heet worden tijdens het remmen en dan uitzetten. Wanneer je je rem loslaat, zullen de blokken afkoelen en iets inkrimpen, waardoor ze wat losser komen van de schijf.
Het kan dus idd zijn dat de zuigers niet meer soepel gaan. Maar dat zou je met het remmen moeten merken. Dan remt ie dus echt klote.
Overigens hoeven de rubbers niet kapot te zijn, het kan ook vuilaanslag zijn. Dan de zuigers eruit halen en met fijn schuurpapier schoonschuren. evenals de cilinders.
Lijkt me sterk dat je voering zo ver uitzet en inkrimpt bij het remmen. :X
Je zuiger komt terug doordat het rubber ,dat de ruimte tussen zuiger en cilinder afdicht, weer in zijn orginele stand terug wil komen.
Ik zal kijken of ik ergens een plaatje oid kan vinden.
 

debugger

Die hard MF'er
10 jun 2004
664
0
37
Vlaams-Brabant
Bezoek site
Ik heb er even over zitten denken..
Ik hoor ook wrijving als ik mn motor gewoon achteruit of voorruit duw..
-> zuigerkes?
want kromme remschijven? denk het niet(hoop het niet)
-> remt nog goed
 

Mr Wheels

MF veteraan
15 aug 2002
1.847
0
39
Brabant
www.southwest-crew.cc
Ik heb er even over zitten denken..
Ik hoor ook wrijving als ik mn motor gewoon achteruit of voorruit duw..
-> zuigerkes?
want kromme remschijven? denk het niet(hoop het niet)
-> remt nog goed
Kromme schijven merk je meteen... ik merkte het wel iig... bij hard remmen trilde het stuur gewoon. Ik heb trouwens gixxer 1000 remklauwen gemonteerd. van die 6 zuiger gouden tokico's. Als je denkt aan het reviseren van je klauwen zou je misschien eerst eens kunnen zoeken op www.ebaymotors.de of .com naar deze klauwen. Ik heb die van mij voor 99 dollar gekocht. Dit is bijna even veel als een setje nieuwe rubbers voor je remklauwen... echt niet normaal hoe duur die rubber ringetjes zijn. Het remt echt super met deze klauwen, ook veel meer gevoel in de remhendel.