ZXR750 wrijving met remschijf geluid...gevaar !?

debugger

Die hard MF'er
10 jun 2004
664
1
Vlaams-Brabant
Hello,
buiten het probleem met waterverlies..heb ik nog een ander probleemke :) KAWASAKI
Ma bon, ik vind hem nog altijd goed rijden ze...

Het probleem ik dat ik als ik 40-50 rijdt, zo een wrijvingsgeluid horen, echt constant denk dat er remblok ofzo tegen remschijf komt, maar weet niet zeker,
als ik mn voorste rem beetje intrek, dan is het weg...
m remmen pakken goed, en piepen niet bij het remmen...
Wat is dan het probleem?
Ergens gevaar?

thx,hopelijk is dit toch sneller op te lossen dan het water probleem...
 
Hello,
buiten het probleem met waterverlies..heb ik nog een ander probleemke :) KAWASAKI
Ma bon, ik vind hem nog altijd goed rijden ze...

Het probleem ik dat ik als ik 40-50 rijdt, zo een wrijvingsgeluid horen, echt constant denk dat er remblok ofzo tegen remschijf komt, maar weet niet zeker,
als ik mn voorste rem beetje intrek, dan is het weg...
en als ik sneller begin te gaan is het ook weg, (kan zijn dak het gewoon niet hoor)
Ook hoor je het soms al goed bij 10km/u..of wanneer ik rem om dan 180% te draaien (veranderen van richting)
m remmen pakken goed, en piepen niet bij het remmen...
Wat is dan het probleem?
Ergens gevaar?
Of gewoon iets versleten?

thx,hopelijk is dit toch sneller op te lossen dan het water probleem...
 
Goedemorgen :)

Beetje ongeduldig?

Remvloeistof en de remblokken al gecontroleerd?
Alles netjes op zn plek, en vast enzo?

Anders de boel eens loshalen, lekker schoonmaken,
en weer monteren. Wil wel eens helpen.
 
Goedemorgen :)

Beetje ongeduldig?

Remvloeistof en de remblokken al gecontroleerd?
Alles netjes op zn plek, en vast enzo?

Anders de boel eens loshalen, lekker schoonmaken,
en weer monteren. Wil wel eens helpen.

:^

het zou kunnen dat de rubbers in je klauwen niet helemaal toppie meer zijn of je zuigers zijn niet meer helemaal glad. Hierdoor kan het zijn dat de zuigers niet goed terug gaan. Het gevolg hiervan is dat de blokken constant een heel kleinbeetje aanlopen, en dat hoor je waarschijnlijk.

Wat MotoMarz al zei... haal ze uitelkaar, bekijk de rubbers (kijk of ze nog mooi rond zijn, geen rafels, niet verweerd), maak de zuigers goed schoon met bijvoorbeeld remmenreiniger, daarna de klauwen een kein beetje doorspoelen met schone nieuwe remvloeistof en alles weer monteren.

Ik weet niet of je handig bent of vaker sleuteld maar, draai alles netjes op moment aan. Dit voorkomt dat je schroefdraad verneukt ;)
 
Ik kan het zelf niet..
het zijn meestal mijn vader en nonkel mechanieker die eraan werken
ik help gewoon beetje mee...
en probeer beetje ideeen te geven.. voor bevestiging van wat zij denken
thx mannen :+
 
Schijven lopen idd altijd een beetje aan. Als je remt druk je de remblokken tegen de schijf, maar er is geen mechanisme dat ze terugduwt. Ze gaan iets terug omdat de blokken heet worden tijdens het remmen en dan uitzetten. Wanneer je je rem loslaat, zullen de blokken afkoelen en iets inkrimpen, waardoor ze wat losser komen van de schijf.
Het kan dus idd zijn dat de zuigers niet meer soepel gaan. Maar dat zou je met het remmen moeten merken. Dan remt ie dus echt klote.
Overigens hoeven de rubbers niet kapot te zijn, het kan ook vuilaanslag zijn. Dan de zuigers eruit halen en met fijn schuurpapier schoonschuren. evenals de cilinders.
 
Schijven lopen idd altijd een beetje aan. Als je remt druk je de remblokken tegen de schijf, maar er is geen mechanisme dat ze terugduwt. Ze gaan iets terug omdat de blokken heet worden tijdens het remmen en dan uitzetten. Wanneer je je rem loslaat, zullen de blokken afkoelen en iets inkrimpen, waardoor ze wat losser komen van de schijf.
Het kan dus idd zijn dat de zuigers niet meer soepel gaan. Maar dat zou je met het remmen moeten merken. Dan remt ie dus echt klote.
Overigens hoeven de rubbers niet kapot te zijn, het kan ook vuilaanslag zijn. Dan de zuigers eruit halen en met fijn schuurpapier schoonschuren. evenals de cilinders.
Lijkt me sterk dat je voering zo ver uitzet en inkrimpt bij het remmen. :X
Je zuiger komt terug doordat het rubber ,dat de ruimte tussen zuiger en cilinder afdicht, weer in zijn orginele stand terug wil komen.
Ik zal kijken of ik ergens een plaatje oid kan vinden.
 
Ik heb er even over zitten denken..
Ik hoor ook wrijving als ik mn motor gewoon achteruit of voorruit duw..
-> zuigerkes?
want kromme remschijven? denk het niet(hoop het niet)
-> remt nog goed

Kromme schijven merk je meteen... ik merkte het wel iig... bij hard remmen trilde het stuur gewoon. Ik heb trouwens gixxer 1000 remklauwen gemonteerd. van die 6 zuiger gouden tokico's. Als je denkt aan het reviseren van je klauwen zou je misschien eerst eens kunnen zoeken op http://www.ebaymotors.de (www.ebaymotors.de) of .com naar deze klauwen. Ik heb die van mij voor 99 dollar gekocht. Dit is bijna even veel als een setje nieuwe rubbers voor je remklauwen... echt niet normaal hoe duur die rubber ringetjes zijn. Het remt echt super met deze klauwen, ook veel meer gevoel in de remhendel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan