ZXR750? ZXR400?

Maikelzxr

Rookie
23 jun 2006
23
0
Eindhoven// enschede
Hej mensen,

Ik ben 21 en heb net mn motorrijbewijs op zak.
Ik wil een kawa gaan kopen een ZXR.
Maar zal ik een 750 of 400 kopen en waarom? Is de 750 echt veel sneller? of beter?
En waar kan is specificaties vinden zoals verbruik, topsnelheid, acceleratie, enz enz.

Kunnen jullie ervaren ZXR ers mij helpen met dit probleem?

alvast bedankt he
Gr maikel
 
Hoi,
ik heb al met beide gereden...

ZXR400 = veel lichter, veel wendbaarder...
goed om bochtenwerk te leren
een pluspunt is dat je denkt dat je snel gaat.. maar helemaal niet snel gaat..
wat dus bevorderend is voor de veiligheid..
zeker als 1e moto = goed idee

ZXR750 = zwaarder, stuurt moeilijker.. maar toch goed
meer power.. heb je dus meer kick aan op een recht stuk..

Qua looks: moet je beetje zelf kiezen...

Bij mij begon de 400cc snel te vervelen..
ook de 750cc.. maar dat duurde dan iets langer...

Ik zou zeggen, beginnen met een 400cc, om er alles uit te halen..
veel beter dan een snelle moto te kopen, en er niet mee om kunnen gaan..

succes
:+
 
Ben het eens met debugger.
Ik heb ook beide gereden, maar vond de 400 zelf niet zo snel gaan vervelen.
De 400 heeft een hele hoge fun factor en is geweldig in de bochten, heb er heel veel van geleerd. Heb nu een 750 en die bevalt ook heel goed. Ik zou zeggen ga lekker proefrijden en kijk wat beter bevalt. Mijn advies....de 400 ;)
 
De 400 ben je vrij snel op uitgekeken mijn inziens, als je vaak eens langer rechtuit rijdt. En met name dus snelweg tijdens een buitenland vakantie oid.
Dan draait ie gewoon erg veel toeren om het leuk te houden.
Zou een iets zwaardere fiets nemen met wat meer koppel. Kun je rustiger me rijden.

Een 400 voetl altijd wat zenuwachtig die wil altijd gejaagd worden. Maar kan ook aan de berijder liggen. O-)
Maar waarom een 400 en 750? De ZX6R van bijvoorbeeld '96 kun je ook voor weinig geld al wel oppikken. Vaak nog wel voor minder geld dan een 400.
En verder, ga gewoon eens testrijden. De meningen van MF'ers kunnen je helpen maar geen keuze laten maken. Smaken verschillen nu eenmaal per persoon. :)
 
Ik laat het ook niet voor me beslissen maar ik ben gewoon beneuwd naar de voor en nadelen van de 750 en de 400.

Is de 750 ook wel een beetje goed in de bochten te gooien net zo als de 400 of is het echt een stukje "lomper"?
 
De zxr750 voelt wel lomp aan vergeleken met de 400.
Maar, stock blijft natuurlijk stock.

Gooi d'r later aangepaste vering op, flink afstelwerk en je zal zien.. :}
 
Ik laat het ook niet voor me beslissen maar ik ben gewoon beneuwd naar de voor en nadelen van de 750 en de 400.

Is de 750 ook wel een beetje goed in de bochten te gooien net zo als de 400 of is het echt een stukje "lomper"?
Heb geen ervaring met een 750, maar weet wel dat de 400 aanvoelt en lijkt op een brommertje vergelijken met m'n huidige fiets. (GSXR600)
Het zal ongetwijfeld wel lomper sturen de 750, hij is groter en zwaarder.
Maar zoals Powerpulse al zegt. Vering laten upgraden en dan is het een enorme verbetering.
 
Sorry hoor maar ik heb een 400 en een 750 gehad en het zijn gewoon 2 verschillende motoren en ik vind de 750 veel beter bevallen, meer power, best wel te handelen enzo en gewoon de uitstraling. Ik vind de zxr 750 model L de mooiste superbike ooit.... Maar goed ik ben dan ook zxr 750 L freak!!!! *O*
 
Khad tot anderhalve maand terug een ZX-7R uit '99, maar die werd platgereden door m'n buurman met z'n gigantische Kenworth truck, ben daarna teruggegaan naar een ZXR750 uit '92 (met dank aan Oom Belasting), en ik moet zeggen dat die juist weer veel makkelijker stuurt (misschien komt dat omdat ie zo'n 20 kilogram lichter is |( :) ). Trekt wel ietsje minder dan de 7R, maar nog altijd rap zat.

Maaruh, je bent 21 zeg je, mag je dan wel 750cc rijden? Moet je daarvoor niet 23 zijn? :?
 
laten we er ook even bij zeggen : als je een klein ventje bent, je toch een stuk lekkerder rijd met een 400.
en andersom ook, ben je rond de 2m. zit je op een 400 niet zo lekker als op een 750.
ben zelf 1.98m en zit prima op de 750 , daarom rijd ik dus nu ook al op mijn 2e 750

kortom, ZEKER op allebei zelf gaan rijden!

lompheid heb ik geen last van bij de 750 :]
 
ik zelf zweer bij de wendbaarheid van de 400, de 65pk's komen er aardig fel uit, dus je hebt er echt wel lol mee, de schop rond de 10-11.000 toeren zal je nog heel erg meevallen, maar als je niet zo van de bochten bent en vooral snel wilt optrekken is een 750 misschien wat meer voor jou, wil niet zeggen dat een 400 dat niet snel doet hoor, de 750 is natuurlijk alleen nog veel sneller.

zelf ga ik nu voor de ideale combo. een zxr400 met het vermogen van een zxr750 :)
 
Ik denk en vind dat je weldegelijk goed op een zxr 750 kunt beginnen. Hij is wat zwaarder maar dat is een kwestie van 2 weken wennen en daarna kun je er ook gewoon mee sturen. En dat zwaarder is maar relatief, hiermee wordt bedoeld tov een hedendaagse motor. Je kunt de motor absoluut niet zwaar noemen, toentertijd waren er ook knaapjes die gewoon erop konden rijden.
Het vermogen is niet dusdanig hoog dat je zelf in de 1 volgas kunt geven zonder rare dingen tot gevolg. In bochten gas geven is een ander verhaal, maar motorrijden blijft een verantwoording naar jezelf.
Prietpraat van 400cc of max 600cc beginnen vind ik dikke bullshit.
 
Ik denk en vind dat je weldegelijk goed op een zxr 750 kunt beginnen. Hij is wat zwaarder maar dat is een kwestie van 2 weken wennen en daarna kun je er ook gewoon mee sturen. En dat zwaarder is maar relatief, hiermee wordt bedoeld tov een hedendaagse motor. Je kunt de motor absoluut niet zwaar noemen, toentertijd waren er ook knaapjes die gewoon erop konden rijden.
Het vermogen is niet dusdanig hoog dat je zelf in de 1 volgas kunt geven zonder rare dingen tot gevolg. In bochten gas geven is een ander verhaal, maar motorrijden blijft een verantwoording naar jezelf.
Prietpraat van 400cc of max 600cc beginnen vind ik dikke bullshit.
Waar, maar sommige mensen hebben nou eenmaal een los polsje.
 
Maaruh, je bent 21 zeg je, mag je dan wel 750cc rijden? Moet je daarvoor niet 23 zijn? :?

Niet als je 18 bent en direct je RBW gaat halen. 2 jaar was het toch ?

[On-topic] Ik heb een ZXR750 van '92 die op dit moment plat is -O- . Dit is mijn eerste fiets en heb er vanaf het begin heerlijk op gereden. De 400 ken ik qua rijeigenschappen niet dus kan dat ook niet beoordelen.
Ik weet wel dat ik strx een ZX7R ga kopen als het "helpmijaaneenmotor-fonds" goed loopt :+ . Niet om de snelheid of de fun, maar meer voor de looks.
 
Toevallig had ik in februari ook jouw dilemma......

Ik heb toen gekozen voor de ZXR 750 H (bj 1989).... Hier moest ik erg aan wennen aangezien het toch heel wat anders is dan een lesmotor. Nu ben ik een paar maandjes verder en merk dat ik aan het vorderingen maken ben. Funfactor op de 750 is enorm hoog en weet zeker dat ik hier langer plezier aan ga hebben dan een 400.

Ook ik ben slechts 23 (eind mei geworden) en 1.89m.... De 750 rijdt perfect en is zelfs voor een tenger ventje als mij (73 kg) prima te besturen. Is gewoon een kwestie van veel rijden en rustig opbouwen

Succes met je besluit!
 
Niet als je 18 bent en direct je RBW gaat halen. 2 jaar was het toch ?

Kweet ut niet meer precies, maar ik meen dat er wat dat betreft onlangs toch weer iets gewijzigd was?

[On-topic] Ik heb een ZXR750 van '92 die op dit moment plat is -O- .

Dat zuigt. -O-

Ik weet wel dat ik strx een ZX7R ga kopen als het "helpmijaaneenmotor-fonds" goed loopt :+ . Niet om de snelheid of de fun, maar meer voor de looks.

*D , ja de 7R ziet er toch ff wat heftiger uit hè? :Y

Zodra m'n budget 't toelaat, of enigszins toelaat, gaat de ZXR er weer uit en komt er weer een 7R. :Y



Kmoet m'n avatar ook maar eens even aanpassen. |(

:W
 
Terug
Bovenaan Onderaan