zxr750'94 reageert traag op gas+toeren komen traag

18 jul 2005
78
0
Belgie
Yo mannen,

Weer een probleempje.
Als ik aan mijn gas draai, dan reageert mijn kawa traag en als ik mijn gas los dan komt hij erg traag terug.
Iemand een idee??????
Alvast bedankt!
 
Bekijk tussendoor ook wel of eventuele rubber-verloopstukken niet poreus of gescheurd zijn (tussen carb en inlaat) en of ze wel 100% glad gemonteerd zitten.
Een heel klein lekje kan al veel uitmaken.
 
Heb ik nog nooit gedaan, hoe ga ik tewerk?


Ehm dit is moeilijk om uit te leggen.

Je hebt een 4 (of 2) manometers nodig die vacuum kunnen laten zien. Deze sluit je aan op je 4 carbu's (of twee carbu's) en zult alle carbu's hetzelfde vacuum moeten laten trekken.

eerst stel je de eerste 2 carbu's met elkaar gelijk. Dan stel je de andere 2 carbu's met elkaar gelijk.
Daarna stel je carbu 2 en 3 met elkaar gelijk.

Als het goed is, moeten nu alle 4 de carbu's hetzelfde vacuumdruk aangeven.

Suc6
 
Ik heb hetzelfde probleem maar dan alleen op de terug loop van de toeren. Het gas geven gaat wel snel genoeg. Heb nog geen oplossing.

Is het ooit wel goed geweest, met dezelfde carburateur(s)?
Te wijde carburateurs (venturi) kunnen ook deze verschijnselen uitlokken, dus als de doorlaat overmatig is ten opzichte van het vacuum, echt slecht want boven een bepaald punt en tot volgas verarmt dan je mengsel ook nog eens schoksgewijs, hoe grote sproeier(s) je ook zet.

Maar aangenomen dat er aan die verhoudingen niet geknoeid is, dan denk ik dat je gaskabel òf ergens beklemd/geknikt is of bovenmatig lang met overtollige bochten, òf dringend behoefte heeft aan smering, òf dat er 1 gebroken "haartje" in de kabel zit. Kleiner kansje: verslapte terug-veer in de carb.
 
Als de gasschuif blijft hangen dan moet dat te voelen zijn met het gashendel.
Hij reageerd ook niet goed op gas geven dus dat lijkt niet de reden.
Volgens mij lijkt het op lekke kleppen.
Dat is niet het leukste vooruitzicht maar het is wel makkelijk te controleren.
Zet de motor op de midden standaart(indien aanwezig)en probeer de motor met het achterwiel door de compressie te trekken.
Probeer nu te voelen of dit met alle cilinders even makkelijk gaat.
Compressie verlies treed nooit op alle cilinders in gelijke mate op.
Vuil in carburateurs is ook nog een mogelijkheid maar dan reageerd het gas vooral slecht als je het gas te wijd open trekt en gebruik van choke moet daar dan iets verbetering in geven. :)
 
Ik heb hetzelfde probleem maar dan alleen op de terug loop van de toeren. Het gas geven gaat wel snel genoeg. Heb nog geen oplossing.

Ik had precies hetzelfde... Gas geven geen probleem maar terug zakken in toeren ging niet echt vlot! (ook zonder de gaskabels eraan dus daar lag het niet aan)
Compressie bleek erg laag! Nu ligt alles uit elkaar op de werkbank, maar zo te zien zijn het lekke kleppen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan