Zxr750H2 1990 Wel of geen down to front engine mounting bolts

Dave Nada Noppes

MF veteraan
14 nov 2003
1.968
11
Lelystad
Tijdens het sleutelen aan de zxr zie ik dat erbij mij geen downtube to front engine mounting bolts zitten.
Dit geeft het sleutelboek Haynes wel aan.
Ze hebben er al tig jaar niet ingezeten en nooit gemerkt.
Daarnaast zie op op kawasaki oem parts ook geen bolts staan, alleen a en b.
weet iemand of kan iemand kijken of er wel of geen bouten in moeten?

Super bedankt alvast,
Dave Nada
F2104E56-DC21-49A6-819A-E5D510013438.png

image.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Loki
Zo te zien horen die bolts 130a door a en b heen, om het blok aan de voorkant vast te zetten.
Als ik het goed zie heb je er dus 4 nodig. Als er schroefdraad in de onderdeeltjes 32029 (2 stuks) zitten zou ik er gewoon die bouten in zetten.
 
Aparte bevestiging voor het blok.. Ben wel benieuwd of je het verschil merkt als het weer vast zit.

Ooit op de brommer een kapotte voorste blokbout gehad, ding liep ineens super soepel. Bijna alle trillingen werden via die bevestiging doorgegeven!
 
Toch maar wel boutjes erin gedraaid.
Ben benieuwd of het wat doet want schijnbaar zit er nu ook geen beweging in het blok.
Want de boutje gingen er prima in de gaten frame in het schroefdraar blokbeugel dus zaten ze nog goed uitgelijnd.
Dit ondanks de al vele gereden kilometers.

Nog geen idee of ik verscheel merk want ik moet nog opbouwen.

thanks,
Dave Nada
 
Waarschijnlijk zijn de boutjes die er in zaten, er gewoonweg uitgetrild. Dat gebeurd bij ZRX'en ook vaak.
Ik miste ineens op 1 van de mijne 2 van de boutjes. Bij een ZRX is de rechtse onderste framebuis verwijderbaar, om het blok er uit te kunnen halen. Die buis zit met 4 boutjes vast. En ze zijn berucht om ineens te verdwijnen.

Mooi dat je ze er weer ingezet hebt, ik heb voor de mijne ze gemonteerd met blauwe Loctite. Dan verdwijnen ze nooit meer. (hoop ik)
 
He Coert, dan zouden die van mij ervast ook uitgetrilt zijn. Maar raar dat je geen verschil merk met rijden. Het blok is zoals ik al scheef ook niet verschoven. Je zou theoretisch zonder het onderframe om het blok en montagepunten moeten kunnen rijden, gewichtbesparing. Maar goed dat druf ik ook weer niet, dus ik heb ze met een lik vet weer gemonteerd. Als ik ze weer kwijt raak zet ik ze ook even vast met loctide. Bedankt voor het mee denken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan