zzr6001992
MF'er
- 19 nov 2001
- 148
- 0
Hallo, Ben een beginnende motorrijder en heb net een Kawa ZZR600 uit 1992 gekocht. Een van mijn maten heeft eenzelfde alleen dan uit 90 en een geimporteerde versie (zx-6). Van het weekend de eerste ritjes gemaakt en er zijn een aantal puntjes die opvielen bij mijn motor.
1. Hij start erg slecht. Hij slaat wel in 1x aan, alleen daarna slaat hij ook gewoon weer af als de choke na een tijdje een klein beetje dicht wordt gezet. Als de motor eenmaal goed warm is loopt hij goed. De uitlaat ploft ook behoorlijk bij het starten, ben een sukkel op technisch gebied maar volgens mij betekent het dat er onverbrandde benzine dampen in de uitlaat terecht komen. Weet iemand waar dit aan kan liggen?
2. Het tweede punt is het benzineverbruik. De twee motoren zijn exact hetzelfde alleen mijn benzinetank is na 220 km volledig leeg terwijl mijn compagnon makkelijk 300 km op een tank rijd. Het enige dat wij konden bedenken is het feit dat hij de standaarduitlaten er onder heeft zitten en dat op mijn fiets een Laser uitlaat zit.
3. Het laatste probleem is het feit dat op de snelweg de motor opeens in kan houden, dit is ongeveer bij de 8000 toeren. Best lullig als je net wilt inhalen. De snelheid en de toeren lopen dan langzaam terug. Door de koppeling te laten slippen krijg ik hem wel weer op toeren, maar volgens mij is dit niet echt goed.
Wie heeft met bovenstaande problemen ervaring en kan mij op weg helpen....
1. Hij start erg slecht. Hij slaat wel in 1x aan, alleen daarna slaat hij ook gewoon weer af als de choke na een tijdje een klein beetje dicht wordt gezet. Als de motor eenmaal goed warm is loopt hij goed. De uitlaat ploft ook behoorlijk bij het starten, ben een sukkel op technisch gebied maar volgens mij betekent het dat er onverbrandde benzine dampen in de uitlaat terecht komen. Weet iemand waar dit aan kan liggen?
2. Het tweede punt is het benzineverbruik. De twee motoren zijn exact hetzelfde alleen mijn benzinetank is na 220 km volledig leeg terwijl mijn compagnon makkelijk 300 km op een tank rijd. Het enige dat wij konden bedenken is het feit dat hij de standaarduitlaten er onder heeft zitten en dat op mijn fiets een Laser uitlaat zit.
3. Het laatste probleem is het feit dat op de snelweg de motor opeens in kan houden, dit is ongeveer bij de 8000 toeren. Best lullig als je net wilt inhalen. De snelheid en de toeren lopen dan langzaam terug. Door de koppeling te laten slippen krijg ik hem wel weer op toeren, maar volgens mij is dit niet echt goed.
Wie heeft met bovenstaande problemen ervaring en kan mij op weg helpen....