ZZR 1100, of iets anders?

Grijns

Rookie
3 jul 2013
20
0
Welke zouden jullie kiezen uit het rijtje Kawasaki zzr 1100, honda cbr 1000 f , Suzuki gsx 1100 f, yamaha fj 1200 van begin jaren 90?

Ik gebruik hem voor alles, toeren, vakantie en doorrijden;)
 
Laatst bewerkt:
Welke zouden jullie kiezen uit het rijtje Kawasaki zzr 1100, honda cbr 1000 f , Suzuki gsx 1100 f, yamaha fj 1200 van begin jaren 90?

Ik gebruik hem voor alles, toeren, vakantie en doorrijden;)
FJ1200 op 1.
FJ1200 op 2.
FJ1200 ook op 3.

Dan de CBR1000F.

Dan de Suus, en als hekkensluiter de ZZR.
 
Ik heb op geen van alle gereden. Ik vind ze allemaal lelijk en zwaar.
Mijn voorkeur zou uitgaan naar een watergekoelde = ZZR of CBR.
De ZZR heeft 4 zuiger voorklauwen, alu frame en meeste pk-tjes.
Maar gezien de ractie van Martel zou ik toch de CBR kiezen.
Met de goeie kleuren de minst lelijke.
 
1) GSXR 1100

2) of als je minder extreme zit wilt GSXF 1100

3) ZZR 1100, zwart
 
Laatst bewerkt:
Ik ben misschien bevooroordeeld, maar ik zou voor de CBR1000F gaan. Wat een geweldige fiets, met ruim voldoende power en een lekkere zit.
 
en Martel.... vertel??!! Fj 1200 minste kwaaltjes en ook snel ?
FJ heeft niet echt kwaaltjes. Iig niet in de orde die de ZZR kan hebben.

FJ is een toerfiets, met veel power.

En gezien je omschrijving (voor alles willen gebruiken), zou ik zelf niet gauw voor een motor met een sportieve zit kiezen. Dat gaat bij veel mensen uiteindelijk opbreken, bij mij dus ook.

Verder is eigenlijk belangrijker dat je een goede motor kiest, gezien de bouwjaren waarin je gaat kijken.
Daar zit veel leuks tussen, maar ook veel versleten spul.

En ga eens proefzitten en proefrijden.
 
cbr1000f 100 pk
zzr1100 125 pk
gsx 1100 f 136 pk
fj 1200 130 pk


Hmmm, misschien de gsx net boven de cbr...

ach ja, tis allemaal één pot nat, scheelt weinig.

Mijn persoonlijke voorkeur heeft de FJ, en de ZZR als laatste (hoewel ik goede vrienden en klanten heb die daar anders over denken, dus toch weer voorkeur...)
 
Ik heb op geen van alle gereden. Ik vind ze allemaal lelijk en zwaar.
Mijn voorkeur zou uitgaan naar een watergekoelde = ZZR of CBR.
De ZZR heeft 4 zuiger voorklauwen, alu frame en meeste pk-tjes.
Maar gezien de ractie van Martel zou ik toch de CBR kiezen.
Met de goeie kleuren de minst lelijke.
ZZR heeft dus op één na de minste pk's.

En hoe ze rijden weet je niet, want nog nooit gedaan.

Het zal je verbazen hoe lekker een dik stuk metaal op wielen KAN zijn.

En ik heb ook op lichtere motoren gezeten, die echt beroerd stuurde.

Hoeveel zuigers hebben de klauwen van de andere modellen?
 
ZZR heeft dus op één na de minste pk's.

En hoe ze rijden weet je niet, want nog nooit gedaan.

Het zal je verbazen hoe lekker een dik stuk metaal op wielen KAN zijn.

En ik heb ook op lichtere motoren gezeten, die echt beroerd stuurde.

Hoeveel zuigers hebben de klauwen van de andere modellen?

Heb ze allemaal gereden, de ZZR vond ik leuk en goed genoeg om elke dag mee door een deur te moeten. De Honda was een Honda, ietwat saai maar prima motor. Minder progressief in vermogensopbouw maar voelt degelijk aan en rijdt heel voorspelbaar ondanks het hogere gewicht en flinke vermogen. GSXF en FJ zijn duidelijk nog meer toer voor mij. GSXR is betrouwbaar én dik om te rijden, maar wat agressiever qua zit wat hem wat lange afstands - punten kost.

De ZZR zou nu nog steeds dé motor zijn die ik uitkies om 1000 km mee te rijden om vervolgens een paar dagen te gaan sturen in de bergen van de 3. Perfecte lange afstands sporttourbak die nog strak de bocht om wil.

Gebruik 1: Veel lange afstanden zoals verre vakanties met flink gassen op locatie: 1) ZZR
Gebruik 2: Veel woonwerk en veel afstanden en verplichte kilometers, paar dagen per jaar wat harder: 1) Honda
Gebruik 3: Hoop lol, Veel koppel, veel vermogen, agressieve houding: 1) GSXR 1100

Blackbird kan eventueel de combinatie van gebruik 1 en 2 dan weer prima hebben, mocht je budget dat trekken.

GSXF en FJ doen in mijn boekje prima waar ze voor gemaakt zijn prima, maar minder dan bovestaande 3.
 
Laatst bewerkt:
Tabelletje van Martell klopt ook niet. 147 Pk idd, volgens zzrclub.com 149 Pk. Om niet te overdrijven 147 krukaspk's dus.
 
Laatst bewerkt:
cbr1000f 100 pk
zzr1100 125 pk
gsx 1100 f 136 pk
fj 1200 130 pk


Hmmm, misschien de gsx net boven de cbr...

ach ja, tis allemaal één pot nat, scheelt weinig.

Mijn persoonlijke voorkeur heeft de FJ, en de ZZR als laatste (hoewel ik goede vrienden en klanten heb die daar anders over denken, dus toch weer voorkeur...)

Kleine correctie, een CBR1000F heeft 135pk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan