ZZR 1100 Tandwiel verhouding

joeltje

MF veteraan
5 dec 2001
2.368
0
Vught
Ik wil op mijn ZZR achter een iets groter tandwiel (2 tanden meer) Ik heb alleen geen idee in hoeverre dat de rij eigenschappen veranderd. Wordt het dan een enorme stuntfiets die in 1-3 bij volggas omhoog komt, of valt dat nog wel mee?

Ik hoor het graag!

Yep, mij eerste polletje is een feit..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk dat dat te extreem wordt.. Is het niet 1 voor = gelijk aan 4 achter??

Xal eerst dit eens proberen :) :)
Hangt af van je huidige tandwielverhouding. 4 lijkt me wat veel. Als je verhouding bijvoorbeeld 42/17 is, dan doet 1 tandje voor net zoveel als 2,47 tandjes achter.
 
Kleiner voortandwiel slijten je tandwielen en ketting alleen maar sneller van, liefst zo groot mogelijk allemaal!!
 
Kleiner voortandwiel slijten je tandwielen en ketting alleen maar sneller van, liefst zo groot mogelijk allemaal!!

Maar als ik een groter achtertandwiel met +2 of +3 tandjes had gemonteerd (duurder dan voor) , zou mijn nog lang niet versleten ketting niet meer lang genoeg zijn geweest, en had ik een nieuwe moeten kopen. Was ik veel duurder uit geweest. Zou het echt veel uitmaken in slijtage als je voor 16 i.p.v. 17 hebt??
 
Maar als ik een groter achtertandwiel met +2 of +3 tandjes had gemonteerd (duurder dan voor) , zou mijn nog lang niet versleten ketting niet meer lang genoeg zijn geweest, en had ik een nieuwe moeten kopen. Was ik veel duurder uit geweest. Zou het echt veel uitmaken in slijtage als je voor 16 i.p.v. 17 hebt??

:^
 
hey Joelleke, je houd me toch niet bij :+

LOL

Gheghe, vraag eens!! Laatst op de A58 hadden jullie het toch lastig :+ vraag maar aan de Visor ;)

greetzzr en tot morgen!! 11.00 uur, The Rookie komt naar alle waarschijnlijkheid ook mee..
 
Terug
Bovenaan Onderaan