Dit is het oude nieuws van maart welke ik plaatste.
Mijn Kawa ZZR 1400 uit 2012 met 9000 km op de teller staat altijd netjes in de winter in de schuur gestald. Hierop een druppellader aangesloten.
Nooit problemen, als nieuw nog die motor.
Totdat ik hem vorige week wilde starten, niet meer aan te slaan. Is de derde acuu inmiddels
Accu stuk.
Nieuwe Shido lithium accu maar besteld en meteen de spanningsregelaar maar besteld
Alles gemonteerd, maar zelfs daarna kreeg ik het idee dat hij niet echt vlotjes aanslaat, beetje sloom zeg maar. Maar startte in ieder geval.
Dag later, weer accu leeg.?? Opnieuw opgeladen, accu ongeveer 12,8 volt en bij lopen zeg maar 14,4 volt. Bij uitzetten motor zie je de volts langzaam teruglopen naar beneden?
Enig idee iemand?
Update mei 2019: gewoon niets te vinden. Naar de dealer Lemstra in Alkmaar gebracht, 3 1/2 week daar gestaan, weer andere accu erin, en kunnen helemaal niets ontdekken. Geen lekstroom niets. Weer opgehaald want na anderhalve week bleef hij het nog steeds doen volgens hun. Nog geen anderhalve week later staat wederom de accu weer leeg. Zelf weer een dure nieuwe accu er in gezet. Gekeken wat er elke dag gebeurde aan de hand van de voltmeter. Binnen 1 week van dag tot dag 13,2 v naar 13 v, naar 12,9v, 12,8 v, 12,6 v , naar 12,4 v en in 1 keer de volgende dag naar 10,4 v in de ochtend en in de middag helemaal leeg.. Weer opgeladen paar dagen terug en nu even een klein ritje gemaakt met binnen een uur vette problemen. Plotseling branden van ABS lampje, temperatuur loopt sneller op naar 95-99 graden. De voltmeter geeft normaal bij rijden zo een 14,4 gemiddeld aan en liep op tot 14,7 a 14,8 v. Richingaanwijzers op dashboard beginnen snel te knipperen. Richtingaanwijzers scheiden zelf mee uit. Verlichting voor kapt ermee. Behalve de twee kleine lampjes voor. Hij mag dan wel 7 jaar oud zijn, maar gewoon onderhoud gehad en nog maar 9000 km op de teller vindt ik dit belachelijk.
Help!!! Wie????
Mijn Kawa ZZR 1400 uit 2012 met 9000 km op de teller staat altijd netjes in de winter in de schuur gestald. Hierop een druppellader aangesloten.
Nooit problemen, als nieuw nog die motor.
Totdat ik hem vorige week wilde starten, niet meer aan te slaan. Is de derde acuu inmiddels
Accu stuk.
Nieuwe Shido lithium accu maar besteld en meteen de spanningsregelaar maar besteld
Alles gemonteerd, maar zelfs daarna kreeg ik het idee dat hij niet echt vlotjes aanslaat, beetje sloom zeg maar. Maar startte in ieder geval.
Dag later, weer accu leeg.?? Opnieuw opgeladen, accu ongeveer 12,8 volt en bij lopen zeg maar 14,4 volt. Bij uitzetten motor zie je de volts langzaam teruglopen naar beneden?
Enig idee iemand?
Update mei 2019: gewoon niets te vinden. Naar de dealer Lemstra in Alkmaar gebracht, 3 1/2 week daar gestaan, weer andere accu erin, en kunnen helemaal niets ontdekken. Geen lekstroom niets. Weer opgehaald want na anderhalve week bleef hij het nog steeds doen volgens hun. Nog geen anderhalve week later staat wederom de accu weer leeg. Zelf weer een dure nieuwe accu er in gezet. Gekeken wat er elke dag gebeurde aan de hand van de voltmeter. Binnen 1 week van dag tot dag 13,2 v naar 13 v, naar 12,9v, 12,8 v, 12,6 v , naar 12,4 v en in 1 keer de volgende dag naar 10,4 v in de ochtend en in de middag helemaal leeg.. Weer opgeladen paar dagen terug en nu even een klein ritje gemaakt met binnen een uur vette problemen. Plotseling branden van ABS lampje, temperatuur loopt sneller op naar 95-99 graden. De voltmeter geeft normaal bij rijden zo een 14,4 gemiddeld aan en liep op tot 14,7 a 14,8 v. Richingaanwijzers op dashboard beginnen snel te knipperen. Richtingaanwijzers scheiden zelf mee uit. Verlichting voor kapt ermee. Behalve de twee kleine lampjes voor. Hij mag dan wel 7 jaar oud zijn, maar gewoon onderhoud gehad en nog maar 9000 km op de teller vindt ik dit belachelijk.
Help!!! Wie????