zzr 250

nerotje

Rookie
15 mei 2006
18
0
harmelen
hoi
mijn broer en ik willen samen een kawa zzr 250 25kw kopen
vinden hem namelijk mooi en volgens een vriend van me is het wel een redelijke motor
om mee te begingen
maar we twijfelen nog of veder moeten zoeken

dus mag ik de mening van julie
 
Je twijfelt of je verder moet zoeken... waar zoek je precies naar?
De ZZR250 is wel een leuk ding, alleen op de snelweg vind ik wel dat ie flink in toeren rijd bij 120-140, maargoed het is een 250cc. Kwestie van gewenning. Ik was wel wat 'bang' op de snelweg op een ZZR250, maar sinds ik ook snelweg op de CBR125 heb gedaan, is die angst helemaal weg :P
 
wou ook in het begin eentje hebben maar heb dr vanaf gezien omdat ik t geluid ietsjes te licht vond en ik het vermogen helemaal niks vond. Maar dat terzijde het onderhoud is best duur
 
Kawasaki ZZ-R 250 is een leuke motor om te beginnen. Ik vindt het wel een aanrader!

Hij bevalt mij heel erg goed :]
 
Ben nog steeds benieuwd waarom deze motor zo duur in onderhoud is..... dus Road Devil of Bikerfreaks ???????
 
Is dat ding nou standaard 25 kw of niet? Collega van me (Mickpik op mf) rijdt er ook eentje, maar dat ding schijnt 27 kw te zijn ofso?

:W
 
De oudere modellen hebben meer vermogen, volgens mij zijn ze vanaf 1996 25 kw, maar weet dit niet zeker.

Ik rijd zelf op 91`er dusz heb ook te veel vermogen, ook al beweerdt die dealer dat die van mij wel 25 kw is. Daar moet ik nog x agteraan!
 
Leuke fietsen. Was er ansich meteen verliefd op :) .

Redelijk zuinig, maar ik miste gewoon een beetje vermogen. -O-
 
Leuke fietsen. Was er ansich meteen verliefd op :) .

Redelijk zuinig, maar ik miste gewoon een beetje vermogen. -O-

Rijd wel leuk, oogt als een zware motorfiets maar idd niet zoveel vermogen.
Maargoed, daarom hebben ze ook de ZZR400 en hoger ontworpen.

De oudere modellen hebben 26kw dus die mag je eigenlijk niet rijden...
maar nu weet ik nog steeds niet waarom ie duur in onderhoud is, mensen ik wil feiten op tafel !!!!! })
 
Ze staan niet bekend om hun sterke blokken. Verder is het een 250 cc motor, die draait meer op zijn teentjes als je een beetje gas geeft. 40.000 Km is voor zo'n machiene best veel. Ik spreek alleen over het blok voor de rest puik ding.
 
Ze staan niet bekend om hun sterke blokken. Verder is het een 250 cc motor, die draait meer op zijn teentjes als je een beetje gas geeft. 40.000 Km is voor zo'n machiene best veel. Ik spreek alleen over het blok voor de rest puik ding.

Dan is het troep dus... de Honda NX250 kan met gemak een ton (en meer) aan en dat is een 1-pitter ;) Maarja, die maakt wel minder hoge toeren.

Ben benieuwd hoeveel een Honda VTR250 dan zou lopen voordat deze echt toe is aan groot onderhoud.
 
Hallo,

Ik heb nu bijna 2 jaar een zz-r250 gereden. En bevalt me goed!! Ik ben 1,93 best lang dus maar gaat prima. Het is een leuke opstapmotor!!! Ik heb ook op veel andere lichte motoren gereden en ik moet zeggen elke motor heeft z'n eigen plus en minpunten. Ik heb nog open luchtfilters liggen voor eventueel beter geluid. Ik heb m'n motor nu te koop omdat ik nu een zwaardere motor mag kopen.
Qua onderhoud viel het echt mee!

Ik heb mijn motor op motor-forum staan en op marktplaats. Over de prijs valt te praten! De motor is bordeau rood/zwart uit 1999.

Gr. en succes
Maarten van de Geijn
:]

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/388997/c2910b94da01adbdcb4a9a31fd9a8f06 (Verkleind voor internet1 nog kleine)​
 
Eej gozer, beetje late reactie maargoed. Ik heb zelf ook een ZZR 250,Prima dingentje hoor, dattie duur is in onderhoud is is onzin, tot nu toe kosste die me bijna geen reed. Hij stuurt lekker en is vrij handelbaar, het vermogen is nou niet zo super, pas bij de 10.000 toere trekt ie echt lekker, maarja het blijft 25 kw. Let wel op de modellen voor (ik geloof) 1995 zijn GEEN 25 kw, die van mij is uit 94 en er is ook geen typegoedkeuring voor.
Een nadeel zou je kunnen noemen dattie vrij snel aan de grond zit, en nog geen eens met de steppies maar met de middenbok, als je die er af haalt scheelt het een beetje maar dan nog zal je vrij snel moeten gaan hangen om wat harder door de bocht te gaan. Tevens vind ik de remmen niet zo, er staat te weinig gewicht op het voorwiel om deze echt goed in de ankers te kunnen gooien, ook bij rustig opbouwen blokkeerd het voorwiel gewoon. Natuurlijk heb ik het hier dan wel over stevige remacties en het wiel blokkeerd dan ook pas bij lage snelheden. (zoals stoppies)
Ik zou zegge, wil je een relaxte motor voor je 25 kw tijd, kope dat ding.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook een ZZr-250 gehad.
Is een fijne en betrouwbare motorfiets.
Is helemaal niet duur in de onderhoud.
Banden, ketting ed zijn "normale"prijs.

je moet hem wel redelijk hoog in de toeren houden om en beetje op te schieten.
Je kan er beter ook niet met duo passagier op rijden. daar heeft hij net te weinig vermogen voor.
Vermijd lange ritten op de autosnelweg.
Boven de 120 km/h maakt hij echt veel te veel toeren.
Mijn ZZR ging na 40000 km wel een slokje olie verbruiken. :)

gr
Ninjawil
 
Heb uitgebfeid gereden op zzr250. Probleem is, dat ie het tegenovergestelde presteert van zoals ie eruit ziet ! Weinig vermogen, duur onderhoud en slecht door te verkopen.
 
Heb uitgebfeid gereden op zzr250. Probleem is, dat ie het tegenovergestelde presteert van zoals ie eruit ziet ! Weinig vermogen, duur onderhoud en slecht door te verkopen.

Weinig vermogen is te verwachten met een 250 cc en (ik meen) 36 pk. Maar voor een 25 kw fiets is dat prima, maar waar haal je het idee vandaan dat ie duur is?
Tot nu toe:
Grote beurt (los van rest) 200
Nieuw kuipruitje 85
Nieuwe accu 40
Nieuwe banden 200

Daar komt nog eens bij dat hij zuinig is met olie en ongeveer 1 op 20 loopt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan