ZZR 250

Ravestone

MF'er
25 feb 2003
240
0
Wijk bij Duurstede
Een vriendin van me is op zoek naar een eerste motor. Ze was helemaal op zoek naar een Kawa GPZ/GPX maar heeft nu een ZZR 250 op het oog. Is er iemand die ervaring heeft met deze motor. Zoals kan hij een beetje meekomen en kun je er een paar jaar lekker op leren motorrijden ??
 
was mijn eerste moter een toffe bike let wel op met optreken wegen bijna niks dus je komt daardoor snel omhoog verder was ik er zeer tevreden over :]
 
Hoe is 't geluid? Iemand ervaring?

Ik vind over het algemeen namelijk dat 125 en 250 cc'tjes een ontzettend brommerachtig geluid hebben. Is wel logisch natuurlijk, maar toch jammer.
 
Vaak zijn dat 2-takt motoren en die klinken idd als een brommer :r Zoals de Cavia Mito125 , Aprilia RS125/250 en overige familieleden. Een ZZR250 is (gelukkig) gewoon een 4-takt :} en die klinken zeker niet als een brommer. Ja de moet er natuurlijk geen zware 2 cilinder naast gaan zetten of een dikke Goldwing :+

gr Peter
 
Ik ben net nieuw hier en rijd nu sinds 6 maanden op de Kawa zzr 250. Wat een heerlijke motor om op te rijden!! Het is mijn eerste motor en ik denk dat ik de juiste keus heb gemaakt. Ik ben 19 dus moet nog op een lichte motor rijden. Ik denk dat dit de beste motor is voor licht rijbewijs die standaard al voor licht ribewijs geschikt is. Die van mij is uit 2000 en mooi rood/ zwart. Hij klinkt best volwassen. Boven de 5000 tpm klinkt ie zelfs heel geil! Klinkt veel beter dan die italiaanse racebrommers.

Wat specificaties:

36 pk bij 12500 tpm
max koppel bij 9000 tpm
leeg gewicht 140-148 kg.
Band voor: 100 ( best wel smal, maar je kan er hard de bocht mee door )
Band achter: 140
Inhoud tank: 18 liter
Het rode gebied begint bij 14.000 tpm ( best veel )
 
Terug
Bovenaan Onderaan