zzr 600 52.000km

!RCO!

Die hard MF'er
2 feb 2002
474
0
Beste lezer,

Vraagje...

Ik heb een zzr 600 te koop zien staan met 52.000 km op de teller. Hij is van '94. Wat kan ik verwachten? Ketting is in '99 vervangen. Er is niet mee geraced. Hoe zit het met het te verwachten onderhoud? Waar moet ik rekening mee houden bij deze km-stand?

BVD

Groeten
 
De rubbers in het achterwiel, als er speling op het tandwiel zit t.o.v. het achterwiel. Deze slijten vrij snel. Maar kosten ook niet zo erg veel, € 30,-.

Verder tandwiel en ketting, maar dat was nieuw.

Banden.

Wat is de volgende beurt? Groot of klein? Dat scheelt veel.

Koppelingsplaten? Remblokken? Koppelingskabel (ook niet echt prijzig, maar veel kleine dingetjes maakt toch weer veel) en zo?

En verder als het blok geen raar geluid maakt of zo, en hij rijdt goed. Dan kan ie nog wel even mee denk ik. Mijn SV heeft bijna 64.000 km zonder grote reparaties gereden.

Wat ik wel vind van de ZZ-R600 ('94) is dat de fiets wat minder strak is als de nieuwere sportmotoren. Vooral met bepakking en snelheden boven de 180 vind ik het hinderlijk. Maar als je wat zwaarder weegt heb je hier al minder (of geen) last van heb ik gemerkt (80 kg of zo). Of je doet er een tanktas op of zelf een rugzak. Maar het is niet mijn type motor, durf er niet lekker mee te rijden. Maar ik ken anderen die vinden hem heerlijk rijden, dus het is meer een kwestie van smaak. :)
 
Over slijtonderdelen (banden, remblokken, ketting etc) kan ik van hieruit weinig zeggen. Maar levensduur van een kettingset ligt grofweg tussen 20k en 40k km. Afhankelijk van rijstijl, kwaliteit en onderhoud.
 
Thnx voor je info.

Waarom kun je er eigenlijk niet lekker op rijden?
 
Thnx voor je info.

Waarom kun je er eigenlijk niet lekker op rijden?

Indien je supersport aspiraties hebt is het rijwielgedeelte en de vering/demping gewoonweg aan de slappe kant. Een ZX-6R bv is in bochten nog stabiel bij snelheden waar je met de ZZR de gaskraan al lang dichtgedraaid hebt.
 
Thnx voor je info.

Waarom kun je er eigenlijk niet lekker op rijden?

Ik ben V-Twin gewend. Met mijn SV heb ik veel gereden. En ik kan niet wennen aan een 4 cilinder... Dat is het grootste probleem.

Verder vind ik het minder stabiel en minder sportief dan mijn SV (ook al heeft hij meer vermogen).

En zoals ik al zei. Ik rijd hem ook voor woon- / werk. Dan heb ik er een koffer op. Hierdoor gaat hij boven de 160 pendelen (heen en weer met het stuur), wat ik erg hinderlijk vind. Nou is dit probleem opgelost als er 20 kilo meer op de motor rust... ;( Het komt gewoon omdat ik erg weinig weeg. Maar ik zou zeggen probeer dat uit (als je geen bagage meeneemt is dat in ieder geval al geen probleem). Als ik zonder bagage gaat rijden heb ik het vanaf 220 dat het hinderlijk is.
 
Indien je supersport aspiraties hebt is het rijwielgedeelte en de vering/demping gewoonweg aan de slappe kant. Een ZX-6R bv is in bochten nog stabiel bij snelheden waar je met de ZZR de gaskraan al lang dichtgedraaid hebt.

En ik rijd helemaal niet hard of gek, maar toch vind ik het niet prettig rijden. De SV is soms al vrij slap naar mijn mening(vering, frame is wel heel stijf). Nou de ZZR veert nog veel meer. Het is gewoon het vertrouwen wat de motor heeft.
 
nokkenasspanner? ik zal het eens vragen.

Maar als je een zzr 600 gaat vergelijken met een rf 600. Waar gaat jullie voorkeur dan naar uit? Welke motor heeft het beste rijgedrag?
 
kunnen we aub nog eens op letten wara we't posten? Ik moet veel teveel uit algemeen moven laatste tijd.

moved alg -> sport
 
Bij de ZZ-R600 hangt het nogal van het bouwjaar af geloof ik. Ze lijken het zelfde, maar rijden soms wat anders.

Bovendien, wat was je gewend? En wat ga je er mee doen?

Over de RF weet ik niks eigenlijk... Saint rijdt een RF dacht ik, misschien dat hij je wat kan vertellen daarover?
 
Laatst bewerkt:
Saint rijd volgens mij een 900..

ZZR die pendelt bij een koffer 8erop, (heb ik ook), vering wat z8er zetten 8er. (leuk he 8-en :+ ) zo over..

een zzr behoort zeker 70-80 tkm te kunnen lopen zonder al te veel problemen.. maar idd, wat de rest boven mij al schrijft, het is erg afhankelijk van de vorige berijder(s).
 
Over slijtonderdelen (banden, remblokken, ketting etc) kan ik van hieruit weinig zeggen. Maar levensduur van een kettingset ligt grofweg tussen 20k en 40k km. Afhankelijk van rijstijl, kwaliteit en onderhoud.

WAAAAAT????

20 tot 40K km????
Ik doe maximum 15.000 km met mijn set! Was wel doorheen de winter en dus veel zout ed. en idd het onderhoud heb ik af en toe verwaarloosd. Nu ik een nieuwe set heb let ik er wat meer op, maar denk niet dat veel meer dan 15000 haalbaar is.(DID set, x-ring en dus kwaliteit!)
 
WAAAAAT????

20 tot 40K km????
Ik doe maximum 15.000 km met mijn set! Was wel doorheen de winter en dus veel zout ed. en idd het onderhoud heb ik af en toe verwaarloosd. Nu ik een nieuwe set heb let ik er wat meer op, maar denk niet dat veel meer dan 15000 haalbaar is.(DID set, x-ring en dus kwaliteit!)

Ik heb er al 22000 km opzitten en ketting en tandwielen zijn nog prima.

Ik rij ook rustig dat scheelt denk ik })
 
nokkenasspanner? ik zal het eens vragen.

Maar als je een zzr 600 gaat vergelijken met een rf 600. Waar gaat jullie voorkeur dan naar uit? Welke motor heeft het beste rijgedrag?

Geen ervaring met ZZR600, maar een RF600R rijd -> :} (maarja als je 25kw gewend bent en je stapt op iets met meer vermogen rijd ALLES lekkerder ;( ) Maar wel echt een leuke motorfiets, leuk uiterlijk, in de kuip zelfs een kleppie waar je je (zonnebril of GSM of wat dan ook in kan doen. Zal wel lekker resoneren onder het rijden ;)

Gewoon op beide motoren een proefrit maken ?
De prijsklasse van RF600R en ZZR600 zijn volgens mij ongeveer gelijk.

Je kan wel aan anderen vragen wat de voorkeur is, maar de keuze blijft bij jezelf liggen en meningen verschillen, dus een proefrit lijkt mij het beste. maar meningen van anderen helpen meestal wel met de keuze te maken :)
 
nokkenasspanner? ik zal het eens vragen.

Maar als je een zzr 600 gaat vergelijken met een rf 600. Waar gaat jullie voorkeur dan naar uit? Welke motor heeft het beste rijgedrag?

Ik heb nog een RF met maar 68.000 km op de teller. Er is maar een maar de motor mag pas over 2 maanden weg.
 
52000 ? Das toch niks ? Mijn eertse motor, een GPZ 550 heb ik weg gedaan aan een maat met 100.000 erop, die rijdt er nu nog op.

Ik heb een 90`er ZZR 600 gehad,fijne fiets, idd geen flitsende stuur fiets. De oudere types maken mechanisch wat lawaai, schijnt er een beetje bij te horen. Ik heb bij de mijne bij 40.000 de distributie na laten kijken, alles was prima in orde. Olie verbruik had de mijne bij 40.000 ook niet.

Overigens, mijn huidige motor, een FZ 750 :] , heeft 110.000 op de klok staan ! Maar is wel compleet gereviseerd...
 
Terug
Bovenaan Onderaan