ZZR 600, FZR 600, GPX 600 R of heel iets anders???

Okidoki

Die hard MF'er
16 apr 2004
282
0
nieuwegein
Mede-motorfanaten gegroet!

Ik brik nu een poosje op een GS 450 E (uit 1981) en ben aan het sparen voor een brommert met wat meer vermogen. Ik zal over enige tijd 3k pleuri's bij elkaar hebben. Mijn originele en nog nooit eerder door iemand op MF gestelde vraag is dus: wat te kopen :?

Wensen: meer vermogen (min. een 600 8-) ), niet al te krap zittend (ben 1.87 m), liefst sport-tour eigenschappen (geen pijnlijke rug en polsen :r ) met een redelijke bescherming tegen weer en wind (kuip).

Wie o wie heeft ervaring met (een van de) bovenstaande motoren of wie heeft een geheel andere, maar briljante suggestie???

:]
 
ZZR 600! Geweldig ding. Het is mijn eerste motor, dus veel vergelijkmateriaal heb ik nog niet, maar ik ben heel tevreden... Zit goed, ook bij lange ritten. Mijn vriendin zit niet echt graag achterop, maar die haat motors...
 
Met de ervaring die jij hebt zijn het drie ongelooflijk dezelfde motoren ;)

Het gaat dus puur om wat vind je mooi en wat zit lekker :)
Kawasaki (oude modellen) staat bekend om zijn fijne zit, bij de FZR uit 94 (denk dat je daaraan moet denken) ben je redelijk op je polsen aan t steunen maar moet zeggen dat went.

Ga lekker naar een zaak waar ze iets hebben staan koop een technisch in orde fiets maar ga vooral uit van vind ik het wel mooi (jij moet er mee gezien worden ;) )
 
Bedankt voor de reacties!

Bedenk me net dat een RF 600 ook een optie is...

hmm..... keuzes keuzes... ;)
 
Met de ervaring die jij hebt zijn het drie ongelooflijk dezelfde motoren ;)

:P

Dat lijkt me stug, want ik heb vier jaar terug ook nog een hele poos op een Savage gevlamd dus ik weet echt wel wat van brute power!!!


:+
 
Laatst bewerkt:
cbr600 of een rf600 zit toch ook ongeveer rond die prijsklasse, misschien zijn dat ook nog leuke opties...

succes in ieder geval met je keuze
 
de cbr600 en de rf600 zijn wel goed met elkaar te vergelijken, heb met een
rf nog geen ervaring. Een GSXR is een meer sportievere bike. Zeker vergeleken
met de CBR600 vind ik die gixxer veel beter rijden (lees: vooral kwa stuurgedrag), en hij is ook nog eens een heel stuk dikker }) (SRADJE !!!!!!!!!)

maar je moet gewoon lekker zelf stukkies gaan rijden op die motoren, iedereen beleeft die brommerts weer anders.

succes :)
 
Met goed zoeken zal je voor die 3000 in het najaar misschien wel een suzuki srad600 vinden ....
 
ik heb zelf een weekje in Noorwegen op een zzr 600 gereden, en moet zeggen die zat wel heel prettig ( ben ook geen ukkie met 1.87). Sturen deed ie ook goed en je kon nog als het nodig was makkelijk met je koppie achter het stuur en met 100 pk kon die ook nog wel goed uit de startblokken schieten, alleen was het niet een superblokje wat ik had. Die Kawas hebben blijkbaar veel last van hun 2e versnellling en knallen vaak hard in versnelling, althans dat is wat de man me vertelde waar ik het gehuurd had. misschien een idee?
 
Rij zelf een zzr600 (eerste motor). Vind het een fijn apparaat.
Heb deze alweer 2 jaar en ben nu toe aan een andere motort (R1).

Nee, geen verkoop praatje, want de zzr600 zal door de vrouw worden gebruikt voor woonwerkverkeer :) (als ze het felbegeerde pampiertje haalt)

Heb er geen stukken meegehad (niet helemaal waar, maar dat ik over het asvalt schuif omdat ik veeeeel te hard remde is niet de motor z'n schuld) maar duw hem dan ook om het half jaar naar de garage voor een grote beurt. (veeel kilometers, of beter miles).

Maar ja, zoals zovaak hier al gezegt.. maak een proefrit en overtuig jezelf welke motort het best bij je past.
 
Ik ben zelf ook redelijk druk opzoek naar een motor in die prijsklasse. Ik wil hem echter gebruiken voor woon werk verkeer, hierbij vraag ik me af of 200 km WW-verkeer per dag (100 heen, 100 terug) een beetje te doen is op een motor en vooral of dit in de winter goed gaat..

Iemand hier ervaring mee??
 
Bedankt voor de reacties!

Bedenk me net dat een RF 600 ook een optie is...

hmm..... keuzes keuzes... ;)

wilde net gaan zeggen,...je hebt ook een rf.
Een yammie fzr is sport, zzr ook. Goeie lekkere fietsen maar op de langere afstand merk je wel dat het geen toerfiets is.
RF is een beetje van allebei, mooie mix tussen sport en toer
 
De RF is echt een heerlijke motorfiets! Was mijn 1e fiets en ik heb er echt HEEl veel plezier mee gehad!
 
Ik ben zelf ook redelijk druk opzoek naar een motor in die prijsklasse. Ik wil hem echter gebruiken voor woon werk verkeer, hierbij vraag ik me af of 200 km WW-verkeer per dag (100 heen, 100 terug) een beetje te doen is op een motor en vooral of dit in de winter goed gaat..

Iemand hier ervaring mee??

Ik rij zo'n 120km per dag op m'n zzr600.
Rij zo'n 8-9 maanden per jaar.
Heb 2 pakken, 1x leer (voor zomer en niet te koude dagen) en 1x gortex (lekker warm!!).
Ik rij tot zo'n 2 graden boven vriespunt (zou het lullig vinden om naar het werk te rijden, dan gaat 't goed vriezen en dan ... terug naar huis?).
Is goed te doen overigens. Ik hoor van mensen die rijden echt 12 maanden per jaar maar das mij toch iets te link. (maar dat is persoonlijk)
 
Ik rij zo'n 120km per dag op m'n zzr600.
Rij zo'n 8-9 maanden per jaar.
Heb 2 pakken, 1x leer (voor zomer en niet te koude dagen) en 1x gortex (lekker warm!!).
Ik rij tot zo'n 2 graden boven vriespunt (zou het lullig vinden om naar het werk te rijden, dan gaat 't goed vriezen en dan ... terug naar huis?).
Is goed te doen overigens. Ik hoor van mensen die rijden echt 12 maanden per jaar maar das mij toch iets te link. (maar dat is persoonlijk)

Dat doet mn vader dus. Hij heeft 2 motoren en zon 4 pakken ofzo, zo niet meer. Maar de FZR1000 gebruikt ie in de zomer en voorjaar, voor de rest zn Virago. Met de kleding die hij gebruikt heeft ie geen last van de kou zegt ie.
 
Met de kleding die hij gebruikt heeft ie geen last van de kou zegt ie.

Klopt, pak is warm genoeg, alleen je klauwen worden zoooo ontzettend koud. Moet daar nog wat op verzinnen :)

VOor de volledigheid:
1x leer jas + broek
1x gortex overall
2 paar laarzen (zomer, winter)
3 paar handschoenen (zomer, regen, winter)
2x coll (zomer, winter)
 
Klopt, pak is warm genoeg, alleen je klauwen worden zoooo ontzettend koud. Moet daar nog wat op verzinnen :)

VOor de volledigheid:
1x leer jas + broek
1x gortex overall
2 paar laarzen (zomer, winter)
3 paar handschoenen (zomer, regen, winter)
2x coll (zomer, winter)

Volgens mij ben je wel mijn vader en ga je me billekoek geven als je thuis bent omdat je nu mn verhaal weet!!! :o
 
ik heb een zeer betaalbare ZZR voor je te koop staan. Mail me: mijnsite@Hotmail.com. Hij staat ook te koop of et forum..

byee
 
ps. een ZZR is zeer fijn om relaxt mee te rijden! hij staat ook officeel bekend als tour/sport. Dit vooral omdat stuur hoger staat dan de gemiddelde sport bike, maar het mooie is wel dat die er wel sportief uitziet. Tevens ook heel relaxt in bochten, want dat heb heerlijk mogen ervaren in de franse alpen, pyrineeen (ofzoeitz) en italiaanse bergen :)

naast de verkoop praat is dit trouwens 100% echt gemeend! check andere meningen op het www.zzrclub.nl site.

lateroz
 
Vergeet de Bandit 600 niet he ;)
Iets minder snel dan een RF maar zeker een fijne fiets waarbij je lekker rechtop kan zitten. Met wat kleine aanpassingen ook geschikt voor redelijk bochtenwerk!
Mocht een srad tot de mogelijkheden behoren, dan misschien de SV650 ook..? Gsxr750 oud model is ook nog steeds best knap! VFR's worden ook betaalbaarder..
 
ik heb een zeer betaalbare ZZR voor je te koop staan. Mail me: mijnsite@Hotmail.com. Hij staat ook te koop of et forum..

byee

:9~ mooie motort! Maar als ik een nieuwe (lees: andere) fiets aanschaf, wil ik mijn huidige brik er wel op inruilen... Ik heb geen plek voor 2 ;(

Particulier is dus niet echt een optie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan