EL-Sloopski
Rookie
- 21 jan 2019
- 2
- 0
Heren ik zit met het volgende probleem.
Ik heb pas een ZZR 600 uit 1999 gekocht voor woon/werkverkeer maar nu wil deze machine niet op choke blijven lopen.
Als ik de motor koud start met volle choke slaat hij gelijk aan en gaat 4000 toeren lopen. na ongeveer 30 seconden slaat hij af en kan ik hem alleen met choke vol open en vol gas starten. als ik dan met het gas speel kan ik hem aan de praat houden (lukt niet altijd) en als de temperatuurmeter ongeveer met 1/3 is gestegen kan de choke dicht loopt hij netjes 1200 toeren en kan ik er mee weg. Ik heb al op diverse forums gelezen dat de choke van de ZZR een drama is maar hij toch moeten blijven lopen.
Nou heb ik dat ding al 100 x uit elkaar gehaald maar kan niet tot een oplossing komen.
Ik ben zelf automonteur en heb regelmatig in de werkplaats gesleuteld aan de motor maar het gekke is als hij binnen staat dus bij een hogere temperatuur (graad of 17) start hij wel normaal en werkt de choke naar behoren. zodra hij naar buiten gaat waar het een graad of 5/6 is beginnen deze problemen zich voor te doen.
Er lopen koelslangentejes onder de vlotterkamers door en ik vermoed dat dit een soort voorverwarming is maar het blok moet eerst lopen voordat deze verwarming afgeven.
Ik heb de carburateurs ultrasoon laten reinigen, nieuwe vlotternaalden en zittingen en pakkingen gemonteerd (revisiesetje), vlotterhoogte afgesteld, synchroon afgesteld.
Bougies zijn vervangen.
Luchtfilter nieuw
verse olie en filter.
Al deze zaken geven geen verbetering op de koude start.
Toen heb ik mijn carburateurs naar Hans van Wijk in Zoetermeer gebracht om de afstellingen te laten controleren.
Zij hebben de carburateurs nogmaals gereinigd en afgesteld volgens fabrieksnormen maar na het monteren van de carburateurs blijft het probleem bestaan.
Heeft iemand een idee of kan iemand mij op weg helpen met deze ellende?
Ik heb pas een ZZR 600 uit 1999 gekocht voor woon/werkverkeer maar nu wil deze machine niet op choke blijven lopen.
Als ik de motor koud start met volle choke slaat hij gelijk aan en gaat 4000 toeren lopen. na ongeveer 30 seconden slaat hij af en kan ik hem alleen met choke vol open en vol gas starten. als ik dan met het gas speel kan ik hem aan de praat houden (lukt niet altijd) en als de temperatuurmeter ongeveer met 1/3 is gestegen kan de choke dicht loopt hij netjes 1200 toeren en kan ik er mee weg. Ik heb al op diverse forums gelezen dat de choke van de ZZR een drama is maar hij toch moeten blijven lopen.
Nou heb ik dat ding al 100 x uit elkaar gehaald maar kan niet tot een oplossing komen.
Ik ben zelf automonteur en heb regelmatig in de werkplaats gesleuteld aan de motor maar het gekke is als hij binnen staat dus bij een hogere temperatuur (graad of 17) start hij wel normaal en werkt de choke naar behoren. zodra hij naar buiten gaat waar het een graad of 5/6 is beginnen deze problemen zich voor te doen.
Er lopen koelslangentejes onder de vlotterkamers door en ik vermoed dat dit een soort voorverwarming is maar het blok moet eerst lopen voordat deze verwarming afgeven.
Ik heb de carburateurs ultrasoon laten reinigen, nieuwe vlotternaalden en zittingen en pakkingen gemonteerd (revisiesetje), vlotterhoogte afgesteld, synchroon afgesteld.
Bougies zijn vervangen.
Luchtfilter nieuw
verse olie en filter.
Al deze zaken geven geen verbetering op de koude start.
Toen heb ik mijn carburateurs naar Hans van Wijk in Zoetermeer gebracht om de afstellingen te laten controleren.
Zij hebben de carburateurs nogmaals gereinigd en afgesteld volgens fabrieksnormen maar na het monteren van de carburateurs blijft het probleem bestaan.
Heeft iemand een idee of kan iemand mij op weg helpen met deze ellende?