zzr 600, of vfr 750??? :?

The Kont

Rookie
15 feb 2003
2
0
Hooi iedereen, ik mag begin april afrijden voor mn beperkte rijbewijs en ik was van plan om een Kawasaki ZXR 400 te gaan kopen. Ik ging dus van de week naar een dealer toe en zij hadden een hele knappe ZXR 400 staan. Toen ik erop ging zitten bleek echter dat ik net iets te lang voor de machine was ( 1.93)

Hij zei dat ie wel een paar alternatieven had staan, een Honda VFR 750 '97, een Kawa ZZR 600 '96 en een ZX6R '99. Hij dacht dat ik het beste een sportmotor zoals de ZZR of de VFR kon kiezen in plaats van eentje uit de supersport categorie, zoals de ZXR omdat je dan iets confortabeler zit en dat had ik met mijn lengte wel nodig dat hij. Ik vraag me echter af of het wel lekker rijdt, op een zwaardee machine die zoveel begrenst is.....

Wat is jullie mening hierover??? en kunnen jullie misschien de plussen en minnen van de ZZR en de VFR en soortgenoten kunnen geven??? :]
 
Is een VFR750F af te voeren naar 25 kW :? , lijkt mij niet.

Wat betreft de zit, zou ik ergens gaan proef zitten.
Een ZX6R is prima af te voeren, voordeel is dat je later zonder kit gelijk lekker kan rijden.
 
Ze hadden zelfs een begrensde VFR staan en hij zei dat de meeste modellen, van welk merk dan ook goed terug te tunen zijn.... :?
 
Een VFR is inderdaad terug te tunen naar 25 kW, het vermogen wordt dus terug getuned maar ik heb begrepen dat je wel nog een heleboel koppel overhoud dus nog steeds lekker kan optrekken.
Of het inderdaad ook zo is zou ik niet weten, ik rij lekker op een normale vfr750f. Wat overigens wel erg lekker uit en volgens mij ook voor mensen met jou lengte.

succes in iedergeval
 
ZZR-600 onbegrnsd rijd lekker, naar verluid ook geschikt voor wat langere mensen. Ik zelf ben 1.76 en heb nergen last van maar of ie naar 25 kw terug kan weet ik niet..
 
Alleen de ZX-6R kan in ons land teruggetuned worden. Van de andere ben ik 100% zeker van niet. Komen die 2 dan uit het buitenland? Anders kan het NIET. Tenzij je dat vermogensuitdraai gedoe gaat toepassen....
 
Terug
Bovenaan Onderaan