ZZR 600, toerental stijgt plotseling

Anne91

Rookie
29 jan 2023
4
0
Mijn kawasaki zzr 600 heeft problemen.

We waren gisteren met de motor bezig. De carburateur helemaal laten reinigen. We gingen hem terug plaatsen en begonnen met afstellen.
Eerst loopt die stationair goed en op eens gaan die van uit het niets hoog in de touren lopen. Heeft iemand dit eens mee gemaakt en wat kan je er tegen doen?
 
Het helpt denk ik als je iets uitgebreider stap-voor-stap beschrijft wat je allemaal gedaan hebt tot het moment dat het toerental opliep. Ik zou ook het eerste denken aan valse lucht (zie ook de tip van @Janbros ).
Nou dat is eht dus. We waren de cab aan het stellen en toen liep die goed en deden daarna dus niets. Toen ging die van zich zelf naar hoge toure.
 
Deo-test doen. Spuit met deo of remreiniger op de inlaatrubbers als de fiets stationair loopt. Verandert het toerental, dan zuigt hij dus valse lucht aan.
Zou het misschien zijn dat dat draai ding (weet zo even de naam er niet van). Misschien kapot is of slecht doet.

Want wat ik laatst merkte was als je er aan draait om de toerental te regelen dat die niet meteen reageerd. Hij bleef dan op de zelfde toerental en pas als je iets gas gaf ging die dus naar hoge toerental omdat we er aan gedraait hadden.
 
Zou het misschien zijn dat dat draai ding (weet zo even de naam er niet van). Misschien kapot is of slecht doet.

Want wat ik laatst merkte was als je er aan draait om de toerental te regelen dat die niet meteen reageerd. Hij bleef dan op de zelfde toerental en pas als je iets gas gaf ging die dus naar hoge toerental omdat we er aan gedraait hadden.
Laat m even warm lopen en stel hem dan eens met dat draai ding. Ik had laatst precies hetzelfde.
Draai ding kun je controleren trouwens. Carbs er even af halen en kijken of het schroefje wat er aan vast zit op de aanslag van je gaskleppen komt. Verder kan daar niet heel veel aan stuk.

Heb je wel de hele inlaat terug gezet? Vanwege dat RAM air wat er op zit kan het nog wel eens zijn dat als je niet alles erop hebt zitten het nogal gek gedrag gaat geven (weet ondergetekende na gister net iets te lang staan klooien).
 
Terug
Bovenaan Onderaan