ZZR 600 vs ZZR 1100

Kick!

Scheelt zo'n sport-tour als de zzr600/1100 nog veel in rijcomfort vergeleken met de grotere tourmotoren als een diversion 900, bmw k1100 lt, deauville 650 (de motoren met een wat grotere kuip dus).

Heb momenteel een cruiser en vang alle wind die er maar te vangen is. Vind het nog wel een erg mooie motor en is leuk om op zondag van terras naar terras te rijden, maar 80km wegen langdurig rijden vind ik al vermoeiend laat staan de snelweg! Zou graag eens met de motor naar het buitenland gaan maar op mijn Dragstar lijkt mij dat geen goed plan qua comfort :P
Ik wil graag een motor waarbij ik in RUST zonder herrie/ruis/gebulder aan mijn kop en zonder die winddruk op mijn lichaam lekker op de snelweg 140 kan cruisen en op de autobahn misschien nog wel harder.

Heb nog geen vol A rijbewijs, maar ben mij al wat aan het oriënteren, ook altijd leuk :P

Vandaar de vraag ;)
 
M'n tip, probeer FJR 1300 (ziet ook nog goed uit) en in mindere mate (qua motorisch) Deauville 700 eens. Wat mij betreft is FJR 1 van meest fijne toermotor met dito motorvermogen vanaf lage toeren en zéér ideale elektrisch verstelbare ruit.

Pan European vind ik persoonlijk wat minder, ook net zo snel als FJR, voelt iets logger aan, heel veel warmte vanuit onderkant waardoor je benen bijna gekookt worden. Rijdt verder prima, wel wat turbulentie rondom de helm.

Suzuki GSX 1250 FA Touring Edition reed wel leuk, zeker helemaal qua de koppel 1 van snelste en ook nog hoef je niet eens veel toeren te maken. Windbescherming is wat minder maar geen turbulentie bij de helm, bij langzame bochten lijkt hij in willen vallen maar verder rijdt het prima.

Dus qua de vakantie zou ik FJR kiezen, en voor funritten of ergens in NL zou ik voor GSX 1250 gaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan