ZZR 600 vs ZZR 1100

Rearbear

Die hard MF'er
30 okt 2002
933
0
Deventer
Ik ben sinds het begin van vorige maand op zoek gegaan naar een vervangende motor voor mijn er-5 25Kw :x. Nou wou ik een sporttour motor hebben en ben wat teste ritten gaan maken uit eindelijk ben ik voor de Kawasaki zzr's gevallen alleen vraag ik me af wat jullie van deze motoren zeggen. Het gaat dan voornamelijk om de ervaringen die jullie met deze motoren (ZZR 600 en ZZR 1100) hebben.

Thx Rearbear
 
Mijn ZX-10 kan je als ZZR-1000 beschouwen, is de voorloper van de ZZR-1100 (ZX-11) namelijk.

Erg fijne motor, lekker om te toeren, kan makkelijk tussen de 2-3k toeren rijden en een beest om open te trekken.

Weet niet wat je verder aan ervaringen zoekt :?
 
Ik heb mijn ZZR 1100 in het najaar verkocht, en mis hem ENORM.

Stomste wat ik ooit heb kunnen doen....
 
Ik heb er zelf geen rij ervaring mee, maar heb wel naar beide motor gekeken als opvolger van mijn GS500. Ik vond de 1100 te zwaar, omdat deze volgens mij 150pk heeft. De 600 is vrij zenuwachtig in verhouding tot de 1100 en dus werd de 1100 mij aangeraden (voor toer en af en toe sport). Ook niet uit eigen hand maar wat ik zo hoor en lees is de ZZR wel een goede voor toer/sport en woon werk verkeer.

Succes met kiezen :]

en volgens mij ligt de prijs van een 1100 niet heel ver boven die van een 600 (zelfde bouwjaar/kilometer stand)
 
ZZR-600: heerlijk!

Op vakantie geen centje zadel en/of polspijn gehad. 2 man+bagage, en me nog niet druk maken over te weinig power. Gewoon comfortabel 160-170 over de Autobahn, en comfortabel 30 over sommige Italiaanse drukke doorgaande wegen. Ook in de Alpen gaf-ie geen krimp. Hij zit stukken lekkerder dan de Honda VFR750, Deauville en CB700.

De 1100 heeft vast wat meer koppel onderin ('k heb er nog nooit op gereden), kan prettig zijn. Maar onthou wel dat het nog niet zo gek lang geleden de snelste productiemotor was. Niet geschikt voor 'brommerhandjes' dus.

Mijn ZZR gaat er binnenkort wel uit. De enige reden: mijn 'ongeluk-knie' heeft toch iets meer ruimte nodig dan een ZZR me kan bieden.
 
Heb ook een ZZR600 gehad. Heb er erg veel plezier van gehad. Gaat in principe hard zat, alleen moet je wel toeren maken om een beetje vooruit te komen. Ik werd dat een beetje zat, dat constante geschakel. Heb vorig jaar een zx-9r gekocht. Veel meer vermogen onderin, hoef minder terug te schakelen om bijvoorbeeld een auto in te halen. Rijdt toch prettiger.

Vond mn ZZR600 absoluut niet nerveus (hangt er wel vanaf hoe je hem behandelt). Motorisch is het een beetje een opgefokt blokje, dan vind ik >900cc toch prettiger.

Aan de andere kant kun je een 600 wel lekker een paar versnellingen doortrekken zonder dat je gelijk 200+ rijdt. ;)
 
ZZR-600: heerlijk!

Op vakantie geen centje zadel en/of polspijn gehad. 2 man+bagage, en me nog niet druk maken over te weinig power. Gewoon comfortabel 160-170 over de Autobahn, en comfortabel 30 over sommige Italiaanse drukke doorgaande wegen. Ook in de Alpen gaf-ie geen krimp. Hij zit stukken lekkerder dan de Honda VFR750, Deauville en CB700.

Zit er nog verschil in "beenruimte" tussen een ZZR-600 of ZZR-1100? Ik ben namelijk 1 meter 90 en heb al gemerkt dat ik op een hoop motoren mijn benen niet goed kwijt kan. Iemand ervaring of dit goed past op een ZZR? :?
 
Mijn ZZR-600 heb ik met 1.90 altijd comfortabel bereden. Hij is te koop.

Mark
 
Daar was ik ook al benieuwd naar. Rijdt nu diversion 600, wel op zich een traag hok vergeleken met zzr, maar verder qua lengte wel okay. Maar mijn volgende motor moet wel iets worden van een ZZR.

edit: Was te laat met deze post.

Hey te koop?
 
Ik ben nu dus op zoek naar zo'n traag hok, een Fazer of Bandit omdat ik de ZZR te veel naar snelheid vind vragen en ik er na 4000km achter ben gekomen dat ik daar geen type voor ben, vooral merkbaar bij toerritten. Ik ben zo bezig met de motor dat ik geen oog meer heb voor de omgeving.

Dit is mijn ervaring dus puur persoonlijk.

Mark
 
Ik ben nu dus op zoek naar zo'n traag hok, een Fazer of Bandit omdat ik de ZZR te veel naar snelheid vind vragen en ik er na 4000km achter ben gekomen dat ik daar geen type voor ben, vooral merkbaar bij toerritten. Ik ben zo bezig met de motor dat ik geen oog meer heb voor de omgeving.

Dit is mijn ervaring dus puur persoonlijk.

Mark

Wat wil, ik heb nog een traag hok te koop uit 93, diversion 600. Lekkere toermotor, die ook in de hoge toeren wel wil rammen. Heb er net nieuwe WP voorvering in laten zetten om het stigma slap geveerde diversion weg te nemen.
interesse??
 
Hoewel mijn ZZR (vorige motor) niet slecht zat vind ik een VFR750 toch echt beter zitten hoor :) .

Past deze ook met een lengte van 1 meter 90?
Ook een mooie fiets trouwens, een VFR750. :]



[qoute]Ik ben nu dus op zoek naar zo'n traag hok, een Fazer of Bandit omdat ik de ZZR te veel naar snelheid vind vragen en ik er na 4000km achter ben gekomen dat ik daar geen type voor ben, vooral merkbaar bij toerritten.[/quote]

Is dat inderdaad zo? Ik rijd nu namelijk een Bol d'Or 900,en vind het wel leuk om even flink door te trekken, maar ben geen type die constant vol aan het gas hangt.
Ik vraag me dan ook af of de ZZR voor mij dan ook niet teveel snelheid vraagt. :?
Zijn er meer mensen met deze ervaring?
 
Ik kan je vertellen dat er superveel lange mensen VFR rijden; dat merk je oa tijdens 'n toerrit.

Ben zelf overigens 1.95m. Zwitserland - Nederland op één dag (755km) zonder centje pijn.
 
Hoewel mijn ZZR (vorige motor) niet slecht zat vind ik een VFR750 toch echt beter zitten hoor :) .

Ieder zo z'n smaak denk ik :)

Ik heb overigens maar zo'n 600km op een VFR gestuurd, verdeeld over 4x ongeveer 150km. Op de snelweg was het wel lekker, maar snelheden onder de 60 en in het bijzonder langzaam voortkruipen in een file op een enkelbaans stuk beviel niet. De koppeling is behoorlijk zwaar om te bedienen, en na 15 minuten kruipen begonnen mijn handen te slapen.

Het kan ook goed zijn dat het went, overigens.

Ik ben nu dus op zoek naar zo'n traag hok, een Fazer of Bandit omdat ik de ZZR te veel naar snelheid vind vragen en ik er na 4000km achter ben gekomen dat ik daar geen type voor ben, vooral merkbaar bij toerritten. Ik ben zo bezig met de motor dat ik geen oog meer heb voor de omgeving.

Dit is mijn ervaring dus puur persoonlijk.

Mark


Wat betreft het naar snelheid vragen van een ZZR: ik vind het wel meevallen zo gauw je eraan gewend bent om het ding wat hoger in de toeren te laten lopen op 50/80 wegen. Blijf je rond die 4000 toeren hangen, dan merk je dat het ding niet echt vlot reageert, en trek je door totdat hij dat wel doet. Met als gevolg dat je te hard rijd.

Ik hou de motor bij normaal rijden meestal zo tussen de 5000 en 7000 toeren, en dan kan ik me prima aan de snelheid houden.

Met de VFR was dat anders trouwens. Het verhoogde windschermpje in combinatie met het heerlijke blok zorgde ervoor dat de naald maar richting de 160 bleef kruipen op de snelweg.
 
Ik rij nu al 7 jaar mijn ZZR1100.( 1990) KMst.: 90.000 +
Rijdt als een trein op de rails. Enorm koppel. Zuinig als het moet.
Niet ultrasportief...
Met diverse touren, ( Duitsl..., benelux) , meegaand met de rest, meest 1/20-1/22.
Uitschieter bij tankbeurt met groep gelijk getankt en gemeten! 1/25....
Normaal woon/werk 1/17.
Onderhoud doe ik allemaal zelf.
Rijwiel gedeelte lagers vernieuwd; balhoofdlagers; nieuwe waterpomp(dúúr zeg);shimmy's zelf meten/vervangen/wisselen; carbs.afstelling geheel opnieuw, eerst volgens fabriek en later gewijzigd ivm K&N/Dynojet/racepijp; Voorvork poten nieuwe keerringen en marzocchi veren; hyperpro achter; dynamo en startmotor revisie (koolborstels); gehele electriek stekkertjes schoon + WD40.....
Heerlijke masjien... :}

de ettertjes:
Bekend om krukas/drijfstang defect ivm olieaanvoer ( exemplarisch?? ); pitting op de nokken.
 
mocht je een 1100 D-serie aanschaffen heb ik nog een koffer rekje en een topkoffer liggen....
 
Met diverse touren, ( Duitsl..., benelux) , meegaand met de rest, meest 1/20-1/22.
Uitschieter bij tankbeurt met groep gelijk getankt en gemeten! 1/25....
Normaal woon/werk 1/17.

Dat is voor een 1100 knap zuinig! Mijn ZZR-600 zit zo tussen de 1:14 (goed doorgassen) en 1:19 (rustig en constant rijden). Gemiddeld iets van 1:17 ofzo.

Als de toerentellernaald boven de 8000 toeren komt gaat het ding zuipen.....

nieuwe waterpomp(dúúr zeg);

De mijne is stukgegaan in de 3 maanden garantieperiode die ik had. Gelukkig maar. Maar nu ben ik toch benieuwd: waarom moest jij jouw waterpomp vervangen?
 
Dat is voor een 1100 knap zuinig! Mijn ZZR-600 zit zo tussen de 1:14 (goed doorgassen) en 1:19 (rustig en constant rijden). Gemiddeld iets van 1:17 ofzo.

Als de toerentellernaald boven de 8000 toeren komt gaat het ding zuipen.....De mijne is stukgegaan in de 3 maanden garantieperiode die ik had. Gelukkig maar. Maar nu ben ik toch benieuwd: waarom moest jij jouw waterpomp vervangen?


:+
Da's meteen ook het verschil denk ik.
ik zit tussen de 3000/6000 tpm tops, meestal 3500. Met groter koppel en dus genoeg vermogen (over) kun je ook heerlijk rustig boenderen.

Waterpomp is hoogstwaarschijnlijk kadúk gegaan, doordat de keerring van de koelvloeistof iets lekte. Dit is heel langzaam gegaan want ik heb pas gemerkt dat'tie kapot was, toen ik bij een verkeerslicht stond te wachten, en toen duidelijk een walm van opgestookte vloeistof vanaf mijn uitlaat omhoog kwam.
Ik kijken en zag dat uit een klein gaatje onderin de pomp, een druppeltje naar beneden viel. Was niet echt om wakker van te liggen.
Vanwege mijn woon/werk, heb ik pas twee dagen later de boel losgehaald.
Koelvloeistofniveau was nog goed!
Eerst kijken of ik het ding zelf kon maken.
Niet dus. Het apparaat was aan de binnenkant totaal kapot! Twee lagers waar niets meer van over was! Gebroken en gemalen!
Nieuwe besteld. Week wachten. Toen 330 gulden...
 
Da's meteen ook het verschil denk ik.
ik zit tussen de 3000/6000 tpm tops, meestal 3500. Met groter koppel en dus genoeg vermogen (over) kun je ook heerlijk rustig boenderen.

Het voordeel van een 1100 he...

Ik kijken en zag dat uit een klein gaatje onderin de pomp, een druppeltje naar beneden viel. Was niet echt om wakker van te liggen.
Vanwege mijn woon/werk, heb ik pas twee dagen later de boel losgehaald.

Dat heb ik dus ook gehad, alleen had bij mij ooit een of andere knuppel dat gaatje dicht-geepoxied. Met als gevolg dat de boel op een gegeven moment compleet bezweken is, en de olie en koelvloeistof gemengd is. Dat pompt niet hard rond, dus de temperatuur liep te hoog op, en *poef* zei een radiatorslang. Mij ergens hoog in de bergen achterlatend met een motor die als een vulcaan bruine drab uit aan het spugen was. Gelukkig was de dichtstbijzijnde bar een paar kilometer bergafwaarts....
 
...schreef Rearbear het volgende:[/b][/url]
Ik ben sinds het begin van vorige maand ....(ZZR 600 en ZZR 1100) hebben.

Thx Rearbear


:9 Tja doe maar de 1100 als je power wil en als je nog wat onzeker bent de 600!
De 1100 heb ik nu al een paar jaar en is mij zeer trouw, zowel technisch als weggebruik! Ik zal never weg doen of voor een met minder kilometers op de klok!

Met mijn 1.96 lengte pas ik eens echt op een motor en daar zijn veel motoren echt voor de kortere rijder gebouwd. > diversions rijden, tja als je inde stad rijdt kan het wel, maar verder... :Z
Koop een ZZR > 1100 power, 600 easy going... succes!

:] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :]
 
Tot nu toe ben ik voor de 1100 toch wegens het toer persperctief en dat ik nogal vaak iemand achter op heb (ook met test ritten maar gedaan). Het vermogen verschil merk je op dat moment goed en ja de 1100 biet net iets meer ruimte, zoals ik dit lees maakt het voor de rest ook niet uit dus denk dat ik een 1100 onder mijn kont ga kopen. Nadeel is wel dat 2de hands er zoveel kmtertjes op de tellers staan maar ja daar maar effe over heen kijken :P . Btw wat wil die 600 en 1100 lopen zeg :] (nou ja kan natuurlijk ook niet anders als je een ERtje gewent bent :X )
 
Kijk rustig in de rondte....
Op motortrader staan er een paar met redelijke kilometers......
Die van mij heeft er 90.000 op zitten, en heeft de nodige aanpassingen. ( 1990 )
De meeste van de eerste serie zoals ik'm heb, loop je maar lekker voorbij als je centjes hard nodig heb.
De meeste uitlaten rotten dan weg of ze hebben al iets anders gemonteerd.
De wiellagers moeten ook al vervangen zijn; zoniet, kost dat weer...
De startmotor en dynamo zullen dan ook aandacht nodig hebben.

Als je van sleutelen hou, dan moet je gewoon een oudje kopen.
Wil je met GEMAK rijden, neem een jonkie..( p 8-) stb :Z nk helpt je wel)
 
Hoi, ik wou graag weten of een km teller van de zzr1100 op een zzr600 past, ze lijken het zelfde, iemand ?

Gr.

Joey
 
Terug
Bovenaan Onderaan