ZZR slaat af bij warm blok en stoppen

DaBit

MF veteraan
8 apr 2004
1.151
0
Oss
Ik heb al sinds ik mijn ZZR heb een wazig probleempje. Als het blok goed warm is, dan komt het regelmatig voor dat bij het inknijpen van de koppeling het blok stilvalt. Dit gebeurt eigenlijk pas vanaf een half uurtje rijden ongeveer, daarvoor niet.

Voorbeeldje: ik rij een half uurtje over de snelweg, pak de afrit, stop voor het stoplicht, en het blok slaat af. Starter aantikken, ding loopt weer.

Nog een: ik kruip langzaam voort over een enkelbaans stuk weg achter een stel koekblikken. Na 20 minuten kruipen komt het moment dat ik weer de koppeling inknijp, en het blok afslaat.

Afslaan is dan ook niet 'langzaam uitsterven', maar gewoon, plop, stil.

Als ik het stationair toerental verhoog naar 1500-1800 toeren verdwijnt het probleem, maar 1500rpm is best hoog.


Voor de dealer is het onbegonnen werk om te vinden waar het aan ligt; je moet eerst een tijd rijden voordat het probleem zich voordoet. Ze hebben een paar keer de carbs overnieuw afgesteld, zonder succes.

Iemand een idee?
 
hij staat te arm of je vlotterhoogte klopt niet

Omdat hij warm is verdamp een gedeelte van de benzine en moet hij dus eigenlijk net iets meer hebben
snelle oplossing is gewoon het handgas iets opendraaien dat hij altijd wat harder loopt ;)

Heb zelf hetzelfde probleem maar ga hem gewoon goed laten stellen op een bank denk ik.
das het beste en je hebt dan aan t end een perfect lopende brommert *D
 
Mijn vriend had dat laatst ook (maar dan ook als die koud was, de motor dan).
Hij heeft me op een rollerbank gezet en op nieuw af laten stellen, hij loopt weer perfect en valt niet meer uit.
Maar dat is niet echt goedkoop, misschien moet je het toch ff bij je dealer proberen. Als het een bekende kwaal is dan weten ze vast wel een oplossing.
 
Terug
Bovenaan Onderaan