ZZR start en koppelingsprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

jr777

MF veteraan
3 feb 2008
3.776
1
Steenwijk
M'n trouwe :? ZZR had er vanochtend geen zin in. Hij wou niet starten heeft hij wel eens vaker last van. En na een paar keer doorstarten was de accu op. (Die is denk ik ook haast aan vervanging toe).

Een paar weken geleden heeft hij nog een beurt gehad. Maar goed niet alles is te voorzien.

Dus ik denk dan duw ik hem aan. Zet 'm in de versnelling en koppeling in probeer ik hem aan te duwen. Maar nee hoor ontkoppelt niet (volledig).

De koppeling voelt normaal en ook na het iets verstellen/aandraaien van de kabel ontkoppelt hij niet.

Iemand een idee?

Zowiezo gaat hij dinsdag naar de garage voor nieuwe blokken maar zou fijn zijn als ik 'm daar rijdend krijg..

Thx.

JR de Techniet...
 
met koude motor duwen en koppeling in geknepen is geen goede test voor het vrijkomen van een koppeling.

beter is hoe de bak bij stilstand en warme motor vanuit de 1e in vrij gaat.
zolang dat redelijk makkelijk gaat, komt de koppeling goed vrij.

wat betreft het starten zou ik er even een andere accu bij zetten met startkabels.
 
met koude motor duwen en koppeling in geknepen is geen goede test voor het vrijkomen van een koppeling.

beter is hoe de bak bij stilstand en warme motor vanuit de 1e in vrij gaat.
zolang dat redelijk makkelijk gaat, komt de koppeling goed vrij.

wat betreft het starten zou ik er even een andere accu bij zetten met startkabels.

Wanneer bij een ZZR de motor niet loopt krijg je hem niet makkelijk in zijn versnelling.
Kawasaki heeft een "positive neutral finder"
 
ff de startkabels eraan was genoeg om 'm weer aan de praat te helpen en ook de koppeling deed het weer.

in de versnelling (alleen de 1) wou hij wel (in de twee is stilstand beveiligd)

dat hij niet ontkoppelt bij stilstaande motor schijnt niet zo vreemd te zijn maar ik had 't nog nooit meegemaakt (misschien dat de nieuwe olie die er onlangs in is gegaan daar wat mee te maken heeft).

iig bedankt voor de hulp!

JR
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan