ZZR-topic deel 3: Op een oude fiets... moet je doorrijden

Goededag ZZR bestuurders,

Ik heb een ZZR uit 94 en nu met de kou duurt het even voor hij start.
Moet wel choke en meerdere malen starten voor hij lekker gaat lopen.
Is dit iets standaard of is er de mogelijkheid om dit optelossen/versnellen?
 

Bijlagen

  • IMG_9715.JPG
    IMG_9715.JPG
    308 KB · Weergaven: 16
Tis een Kawa, dus als die na twee, drie vier keer start moet je spelen met de choke. En zorg dat je niet gelijk naar de drieënhalf duizend toeren gaat. Net even onde de anderhalf duizend is oké.
 
Goededag ZZR bestuurders,

Ik heb een ZZR uit 94 en nu met de kou duurt het even voor hij start.
Moet wel choke en meerdere malen starten voor hij lekker gaat lopen.
Is dit iets standaard of is er de mogelijkheid om dit optelossen/versnellen?
Meeste ZZR'en die ik vast heb gehad liepen meteen bij volle bak choke. Wel 3000 toeren, maar ook daar kunnen ze tegen.

Het eerste gokje wat ik er mee zou doen is carburateurs in de ultrasoonbak.
 
Het blok kan misschien wel de 3000 toeren hebben, maar de 3e lager vindt het niet zo leuk om met weinig olie zo hoog in de toeren te draaien.

En dan met name de C-serie van de ZZR 1100 is daar gevoelig voor.
 
Laatst bewerkt:
Het blok kan misschien wel de 3000 toeren hebben, maar de 3e lager vindt het niet zo leuk om met weinig olie zo hoog in de toeren te draaien.

En dan met name de C-serie van de ZZR 1100 is daar gevoelig voor.
Bovenstaand is een 600.

Goed zal het er niet voor zijn nee, maar ik hoor eigenlijk nooit motorische problemen over de zzr600. Dus geloof best dat het bij een theoretisch verhaal blijft. Ik lig er in elk geval niet wakker van.

En tegen de tijd dat het wel een probleem wordt, zoeken we een donorblok op!
 
Meeste ZZR'en die ik vast heb gehad liepen meteen bij volle bak choke. Wel 3000 toeren, maar ook daar kunnen ze tegen.

Het eerste gokje wat ik er mee zou doen is carburateurs in de ultrasoonbak.
Dus de carburateur reinigen zou moeten helpen?
 
Dat de hierboven genoemde ZZR een 600 is hoeft geen betoog.

De ZZR 1100 is net even anders en groter.
Hieronder mijn toenmalige ZZR.5DD4D049-10F5-470A-AA84-F39A88302A20.jpeg
 
Heeft iemand hier toevallig nog een handjevol boutjes liggen van de kuip van een ZZR600E? Bij demontage zijn er 6 gesneuveld (vorige eigenaar, niet ik :)).
 
Eens kijken of er nog leven in dit topic te krijgen is.

Je eerste grote liefde blijft je toch altijd bij. Mijn eerste splinternieuwe motor die ik kocht was een ZZR 1100 D model
‘93. En kijk, na lang zoeken heb ik vorig jaar er eentje in Nederland in sublieme originele staat op de kop kunnen tikken. Nu hij net 30 jaar is geworden wilde ik hem graag inschrijven als old timer om er de weg mee op te gaan. Echter kennen ze vanaf dit jaar In België voor het eerst de motorkeuring. Dus dat vandaag maar even gedaan en met glans geslaagd. Nu vlug dat kentekenplaat met een ‘O’ van Old timer gaan halen en mijn eerste ‘echte’ ouwe is een feit! *O*
HEERLIJK zo een flashback van 30 jaar… alsof het gisteren was.
Nostalgisch zijn… ik had het nooit verwacht maar blijkbaar ontkom je er niet aan.

Je wordt ouder papa, geef ´t maar toe
Je wilt er alles aan doen, maar je weet niet hoe
Je bent nog snel maar ook eerder moe
Je wordt ouder papa, je wordt ouder papa.


Klaar voor de keuring
IMG_0687.jpeg

Voor alle duidelijkheid, ik ging niet voor mijn examen maar voor de keuring en dat is in hetzelfde centrum :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan