ZZR-topic deel 3: Op een oude fiets... moet je doorrijden

Mr_G

MF'er
24 nov 2010
84
0
na 2 geslaagde topics, nu tijd voor deel 3!

Oude delen:
Deel 1
Deel 2

Handige Info:
Bandendruk ZZR600E: Voor 2.5 - Achter 2.8

[img=400]http://knmi.nl/actueel/images/tempgmt.png[/img]
[IMG=400]http://knmi.nl/actueel/images/windbftgmt.png[/IMG]
[img=400]http://www.buienradar.nl/images.aspx?jaar=-3&bliksem=0&voor=&soort=loop1uur1x1&tijdid=20111271841[/img]


Actieve Posters:

* TAZzz - ZZR 1400
full


* deejay - ZZR 1100 & ZZR 1100 & ZZR 1100
dj%20motoren.jpg


* Einschtein - ZZR 600
2YAUhIYl.jpg


* Rindert - ZZR 600
full


* MarvelousM - ZZR 1100
347hgxs.jpg


* Karl - ZZR 600
full


* hulleks - ZZR 600
full


*kawa-zzr11 - ZZR 1100
full


* bibilicious - ZZR600
41267_425308726199_500816199_5011708_4637744_n.jpg

16170_189545746199_500816199_3091402_8273889_n.jpg


* fien - ZZR600 '91 aka hondasaki
3930152794_1bce8ce63a.jpg


* The Doc - ZZR1400
maandag8juni034i.jpg


*jr777 - ZZR600
full


* Kawa-fan - ZX14
candy4.jpg


* andy123 - ZZR1200
remusevolution121.jpg


* KaWaReZ - ZX10
kawaday1483.jpg


* ZZR1400 - ZZR1400
full


* bjlevi - ZX-6 Ninja
dsc03382v.jpg


* Rude_Roderick - ZZR1100
p1000036roderickopmotor.jpg



* Freakie_1 - ZZR600
L1000489.JPG


* krbo44
full

Oud ZZR-bezitters:

*Mr_G
mo1.JPG


* Stalkertje
292803_109763732461120_100002824827545_56147_1529121_n.jpg


* Champshof - ZZR600
full


* Michiel85 - ZZR600 '95
b26414f8a07d3066442e65c46980b9bb



Agenda:
Vandaag: :]
Morgen: :]
Overmorgen: :]
 
Laatst bewerkt:
o, ik had ook de verkeerde url weggehaald achter jou :x
Maar nieuwe foto's zijn sowieso goed!! :D

Ik moet ook nog eentje van mezelf d'r op gooien, en de ex-zzr'rs even naar onderen plaatsen
 
Present :] *O*

Trouwens nu het juiste moment om te vertellen dat ik deze winter even vreemd ga met een Suzuki GS500? Aangeschaft voor in de winter en de stad, kan ik mijn ZZR in het voorjaar weer lekker vertroetelen met lange intense ritten ;)
 
Present :] *O*

Trouwens nu het juiste moment om te vertellen dat ik deze winter even vreemd ga met een Suzuki GS500? Aangeschaft voor in de winter en de stad, kan ik mijn ZZR in het voorjaar weer lekker vertroetelen met lange intense ritten ;)

mag van mij hoor :)
Ik zat zelf ook nog te denken aan evt. een 2e motor erbij voor de pekel/winter.
Aan de andere kant is de zzr ook niet meer de jongste... maar ze is wel mijn eerste!!
en misschien moet ik een beetje rustig beginnen met motorrijden, en niet binnen 2-3 maanden 2 motoren kopen
 
mag van mij hoor :)
Ik zat zelf ook nog te denken aan evt. een 2e motor erbij voor de pekel/winter.
Aan de andere kant is de zzr ook niet meer de jongste... maar ze is wel mijn eerste!!
en misschien moet ik een beetje rustig beginnen met motorrijden, en niet binnen 2-3 maanden 2 motoren kopen

ZZR kopen? *D
 
mag van mij hoor :)
Ik zat zelf ook nog te denken aan evt. een 2e motor erbij voor de pekel/winter.
Aan de andere kant is de zzr ook niet meer de jongste... maar ze is wel mijn eerste!!
en misschien moet ik een beetje rustig beginnen met motorrijden, en niet binnen 2-3 maanden 2 motoren kopen

ZZR kopen? ;)
 
Laatst bewerkt:
Klopt aardig wat je zegt, de verschillen/verbeteringen zijn per jaargang niet mega groot.

De zx6r uit '95 heeft slechts en 7% minder gewicht 5% meer vermogen

De ZX6R uit '98 heeft 10% minder gewicht en 8% meer vermogen

Geen mega grote verschillen. De belangrijkste verschillen zitten m meer in de vering/demping (strakker en beter instelbaar) en geometrie (zithouding meer voorover)

Ik ben met beide op het circuit geweest en hoewel de ZZR wat weinig grondspeling heeft, was beide keren de bestuurder (ikzelf dus) de beperkende factor ;)
 
Laatst bewerkt:
Vandaag weer allemaal mot met mijn motor :(

's ochtends rijd ik weg en klinkt mn motor iets rauwer dan normaal, alsof er iets niet lekker zit ergens in de leidingen. Motor is nog best wel koud maar normaal klinkt ze in ieder geval niet zo. toen ik de autoweg opreed en ff doortrok was opeens vanaf 5000 rpm niks meer van dat rauwere te horen, en ook bij lagere toerentallen was het verdwenen. Toen dus maar gewoon doorgereden.

Wil ik 's avonds wegrijden van mijn werk, merk ik dat mijn kilomterteller het opeens niet meer doet. En als ik van het terrein afrijd en wil opschakelen van 2 naar 3 loopt het schakelspoor opeens dood: ik kan 'm wel iets omhoog bewegen vanaf neutraal maar al heel snel (té snel) kom ik geen centimeter verder en wilt ie dus niet in een hogere versnelling.
Uiteindelijk blijkt dat na een tijdje in een versnelling te rijden dat ik zowel op als naar beneden kan schakelen, en toen ben ik met zo min mogelijk schakelen & zonder te zien hoe hard ik reed naar Korteland gereden.
Daar bleek dat mijn kilometertellerkabel sowieso niet meer goed vast zat bovenin (bij het wiel in ieder geval nog wel, dat had ik zelf ook al gezien), en daar bleek dat mijn koppelingshendel te weinig slag had (te veel vrije slag voordat daadwerkelijk werd ontkoppeld, en dit zou mogelijk verhinderen dat ie kan schakelen). Vrije slag van koppelingskabel ter plekke gewijzigd, en dit hielp wel een beetje, maar heeft het probleem niet geheel verholpen.
Gelijk maar een afspraak gemaakt voor maandagochtend, dan breng ik 'm tijdens mijn werk wel ff weg, en haal ik 'm na mijn werk weer op. Ik zou het graag zelf oplossen, maar ik heb in Delft niet bepaald tijd, tools en plek beschikbaar, en ik wil komende week nog wel lekker rijden :] en 'm volgend weekend bij mijn ouders neerzetten zodat ik in de kerstvakantie nog een week later ff alle kappen er af kan halen en de boel van binnen schoonmaken en nalopen.
 
Mijn ZZR staat ook uit elkaar in de schuur, te wachten op wat nieuwe bekabeling, hoofdzekering door vocht en corrosie eruit gebrand. Motor dood midden op de snelweg haha.
 
Terug
Bovenaan Onderaan