ZZR-topic deel 3: Op een oude fiets... moet je doorrijden

ZZR 1100 wordt aangereden. Best schokkende beelden als is met de bestuurder alles (relatief) goed: http://www.dumpert.nl/mediabase/2069211/dab78ca3/verkeersfittie_.html

Wat een gek in de auto.

Niet netjes wat hij doet, en hij maakt een fout door de confrontatie door die schop op te zoeken en ernaast te blijven staan. Vrouw mag blij zijn dat er zo veel mensen bij zijn daarna, anders had die motorrijder vast niet zo weggelopen. Zijn leven is hier toch even in gevaar geweest en die man ziet er niet uit alsof hij haar met een waarschuwing eraf zou laten :z .
 
Gebeurt vaker dat men je klem wil rijden in de file, waarom? Geen idee.
En ja, ff minder prettig reageren en weer vergeten.

Eerste beste die mij pzettelijk van mn fietss rijdt is ook nog lang niet jarig.... Veiilig in je autotje zitten.. heb een hekel aam dat soort lui.
Jammer dat r ook een aantal op de moto zit.

Anyway, voorderest alles kits in zzrland?
 
Zeker Rez, bij jou ook in je misschien wat eenzamere Zx10.5Land?

Ik heb nog een vraag trouwens, waar haal jij de pakking voor de bougies, wil in april op klusdag kleppen gaan stellen, maar weet niet waar ik die moet bestellen.

Deze bedoel ik dan:
42.jpg
 
Laatst bewerkt:
sommige motorzaken (vooral grotere) die brengen de pakkng etc (60+ euro)wel in rekening maar vervangen die niet...

weet je al hoe je t moet doen of niet?
als je de nokkwnassen eruit wilt halen kun je me beter ff een seintje geven, weet een betere manier :+
 
Ik ga het op een klusdag doen met allemaal meer zzr1100 sleutelaars en (ten minste) een proffessional, dus het moet goed komen. Had jij nog interesse om langs te komen daar rez, 14 april.

Kleppendeksel lekte iets, die pakking heb ik nu dus klaar liggen. Bougies doe ik ook, met het meten en vervangen van shims is er voldoende hulp aanwezig. Moet dus helemaal goed komen.
 
Ik kom maar meteen met de deur in huis vallen
Heb sinds afgelopen zaterdag een ZX 6 "92 in de garage staan.

GroteFoto-N7Q67GSI.jpg

GroteFoto-EIMAL4ZP.jpg


maar omdat mijn opa zo lief was de trekhaak aan de hoes vast te maken is het nu dit:


GroteFoto-8XVKYW6U.jpg

GroteFoto-8P7OPR6H.jpg

GroteFoto-E7MOZ4YQ.jpg



Ik hoop dus ook hier te weten te komen hoe/of dit te fixen is en/of waar ik onderdelen kan krijgen (de kappen dus). Heb al gezocht maar tevergeefs :(
 
das mooi klote...Is het te maken, tuurlijk. Maar spuiten en stickeren is duur en veel werk, en 2e hand kappen wordt vaak ook veel geld voor gevraagd. Lastige, hoeveel mag reparatie kosten? Een beetje bijwerken met een lakstiftje een optie? Laten repareren en de rekening aan die ouwe schuiven? :+
 
Hoes aan trekhaak? Geen gek idee, dan zit de hoes stevig vast en waait'ie niet weg...

Niet te verhalen op de verzekeraar van de auto die aan de trekhaak vastzit? Of je opa z'n eigen aansprakelijkheidsverzekering?

Nieuw plastic heb je, voor zover ik kan zien, niet nodig. Spuiten zal denk ik zo'n 300 euro kosten. Je zal met veel moeite misschien nieuwe gebruikte onderdelen kunnen vinden, maar dan is de vraag of dat na 20 jaar nog steeds dezelfde kleur heeft en helemaal schadevrij zijn die toch ook nooit.
 
Ik kan het op de foto's niet goed zien of het nou zwart is of heel donker rood. In dit eerste geval zou je de krassen kunnen opschuren en kunnen bewerken met een lakstift. Van heel dichtbij zal je dat dan zien, maar door de donkere kleur zie je er vanaf 30 cm niets meer van.

2de hans kuipwerk is voor de ZZR altijd moeilijk omdat er uberhaupt niet zoveel (heel) is, en als ze er dan zijn dan is het vaak in een andere kleur. Je kan op Ebay kijken daar heb je wel eens succes, maar dat kan een poos duren heb daar 1 jaar gezocht naar een nieuwe bovenkuip in kleur.

Succes
 
Seat cover geplaatst die ik zelf heb gespoten. Ben aardig tevreden of het spuitwerk, beter dan verwacht. Zitten wat imperfecties in maar ik spuit hem volgende winter wel over. Nu veels te mooi weer dus lekker van genieten :]


Kleur is trouwens Motip Voilet. Komt aardig over een met de Voilet die Kawa gebruikt al gebruikt die een andere grondlaag en dat zie je. Maar nogmaals ben erg tevreden.

Zo zag ze er vandaag uit zonder Seat Cover. Dus zadel als 1 geheel.
7906579.jpg


Zo ziet ze er dan uit met.
7906583.jpg


7906566.jpg


En 'race' view ;)
7906594.jpg


Ondertussen heb ik haar nu 2 jaar. En echt gigantische veel veranderd zonder aan de core van de fiets te komen:

-Rode hendels
-Paarse bar-end
-Witte tellerplaaten met rode wijzers
-CBR600 Carbon spiegels
-Rode stepjes
-Rode remleidingen (niet vrijwillig, oude waren lek ;( )
-LED achterlicht
-Tutoro chain oiler
-Zwart ruitje i.p.v MRA toering
-Nissin 4 zuiger remklauwen komend van een Honda VTR (veel beter dan de standaard Tokico)
-Rode velgensticker
-Carbon tankstikker (kan je sneller tanken :) )
-Kettingscherm met ZZR er in gegraveerd
-Remvloeistof resevoir met ZZR er in gegraveerd
-Hyperpro veren set voor en achter.

Het beste hiervan is dat ik alle orginele onderdelen nog onaangetast bewaard heb, dus ik zou hem zo weer terug kunnen bouwen. Athans op de Hyperpro veren na, maarja de orginele waren al niet zoveel toen de fiets op de markt kwam laat staan na 19 jaar.
 
hallo allemaal,

ik ben piet en heb nu ongeveer 2 jaar een zzr600 uit '94. hij was paars/rood/wit/grijs met rode velgen. helaas was er een grapjurk die de linker achterkap van mij kapot had gemaakt (weet niet of het opzettelijk was, maar was flink pissed toen ik mijn motor in zag met een kapotte kap)

besloten om de motor te spuiten.

dit is het eindresultaat.
(mijn vriendin op de motor)
full
 
Sinds vandaag ben ik de trotse eigenaar van een ZZR1100 van 1990. Voor zover rijd hij prima maar ik moest hem ophalen met "een zieke pokkel" en een dikke verkouden kop. Heb dus wat dat aan gaat niet echt genoten van de rit.

Maar dat ter zijde: Wat zijn typische kwaaltjes en mankementen van de ZZR?
 
Typisch Kawa = motorgeluid bij koude motor, en goed op het oliepeil letten en bovenin het peilglas houden. de ZZR heeft nog wel eens last van een uitlopend 3e bigend lager, verder is het een vrij probleemloze motor. Fotootje?
 
Sinds vandaag ben ik de trotse eigenaar van een ZZR1100 van 1990. Voor zover rijd hij prima maar ik moest hem ophalen met "een zieke pokkel" en een dikke verkouden kop. Heb dus wat dat aan gaat niet echt genoten van de rit.

Maar dat ter zijde: Wat zijn typische kwaaltjes en mankementen van de ZZR?

Word lid bij de ZZR club voor 1€ per jaar en je kan alles vinden over de ZZR1100 *D
Kan je het niet vinden kan je het er altijd vragen ;)
 
Ik heb een keer gezien dat een motorrijder een spiegel van een auto aftrapte omdat hij vond dat de automobilist een fout had gemaakt.

Als hij dat bij mijn auto had gedaan, dan ging hij datzelfde uur nog sterven.

Dan is jou IQ nog lager als de persoon die de spiegel er af trapte

:+
 
Laatst bewerkt:
Iemand die weet waar het rubbertje om de relay voor is?

relay-assy_big270021065-01_9802.jpg


Wat mijn eigenlijke vraag is of je zonder dat rubbertje ook prima door kan rijden of slijt de relay dan sneller ofzo?
 
Terug
Bovenaan Onderaan