Zzr1100 '93 start niet meer

@Peter

Rookie
26 okt 2019
7
1
Beste mensen,

Ik heb een aantal maanden geleden een ZZR1100 uit '93 gekocht. Nu heb ik recent kleinschalig onderhoud gedaan maar nu start de motor niet meer. Bij het onderhoud zijn de bougies vervangen en de koelvloeistof ook. Wanneer ik probeer de motor te storten hoor ik de start motor zijn ding doen en een hoorbare klik (van de relais?). Ook ruik je geen benzine lucht bij het proberen starten. Accu zit vol, benzine zit in de tank, kraan staat op de goede stand. Ben niet mega ervaren met sleutelen. Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Groetjes,

Peter
 
Plaats even een filmpje. Met deze omschrijving kan het van alles zijn.....

Hoe weet je dat de accu goed is? Heb je hem getest of laten testen?
Dat is een goeie. Ik zal binnenkort even kijken. Heb de accu alleen aan de oplader gelegd en deze gaf aan dat ie vol zat. Ik heb nog twee andere stilstaande motoren staan, ik kan eventueel het proberen met 1 van deze accu's?
 
Je hoort de klik wel maar gaat de motor ook rond? Als je alleen een klik hoort en verder niks is of je accu toch slecht of je hebt met het onderhoud iets per ongeluk losgehaald o.i.d.
Gaat de motor wel rond zijn misschien de bougiekabels omgewisseld?
 
Ik heb zelf niet zon spanningsmeter maar heb hem vandaag aan de startkabels gelegd. Brandstof liep niet meer uit het kraantje dus nieuwe brandstof bij gegoten en de tank door mekaar geschud. Nu loopt er weer benzine uit. Verder had ik nog een andere (tweedehands) brandstof pomp liggen dus die heb ik erop gezet. Helaas start hij nog steeds niet dus mocht iemand nog meer ideeën hebben dan hoor ik het graag.
 

Bijlagen

  • WhatsApp Video 2021-11-06 at 17.35.55.mp4
    7 MB
Hij gaat nu wel goed rond,heb je hem weer met de choke er op proberen te starten,zo ja zou het kunnen dat je
de motor de vorige keer heb verzopen,dus eens proberen te starten zonder choke en volgas houden.
Werkt dat ook niet zou je nog kunnen proberen te starten door remmenreiniger in de carbs te spuiten,
start hij dan wel dan heb je een brandstof probleem.
 
Terug
Bovenaan Onderaan