ZZR1100 beurt...wat zou dan nou kosten?

NapO

MF veteraan
25 jun 2001
13.787
149
A.
vorige week is de motor van daniel-san naar mobu geweest...zzr1100 (uit 1994)
grote beurt met alles wat je kan bedenken...+ uitlaatdempers en bochten (van vampire) en een factory kit...+ afstellen..

hij was kwijt:

€2145,- (FL. 4726,-guldentjes)

koopie he?

totaal aan uurloon was €600,- en de rest was materiaal...
1 ding...hij rijdt wel weer als nieuw...

en heeft nu 131pk op het achterwiel ipv 126...das wel een beetje jammer, maar geen dippies meer... :)
 
nou hij liever dan ik.......2200 Pleuro;s voor een beurtje ;( en dan uiteindelijk maar 4 pk\'s erbij.....wat een geld zeg
 
Geschift...Dempers+bochten+kit=1000 euro...olie+filter+bougies heb ik vorige week nog gehaald....80 euro ofzo.....en voor 100 euro ofzo voor afstellen bij Ruud :} klaar.....zie je op 1000 euro minder :X
 
Voordat een dealer van mij 2100 pleuro krijgt voor een beurt. Jeez. Ik vind dit echt krankzinnig veel.
 
Op zaterdag 25 januari 2003 17:59 schreef NapO het volgende:
...en heeft nu 131pk op het achterwiel ipv 126...das wel een beetje jammer, maar geen dippies meer... :)
Hmm.. Ja, zou ik ook wel jammer vinden, 5 pk meer aan het achterwiel. Wat moet je daar nou mee :?
 
Non de juu, 2200 pleuro ;(

Zijn het zo\'n afzetters :?
uh...nee.. 12 uur werk...is 600 euro...en de rest materiaal...
oja..en ik was nog een dubbel bubble ruitje vergeten...die dingen kosten ook 82 euro joh..pfff..

persoonlijk had ik het er ook niet voor uit gegeven...ik had dat geld bij een andere motor gelegd...met minder kilometers...en jongere leeftijd...had je een leuke 750 of 600 voor gehad..met inruil van je 1100...en gaat ie nog beter van sturen ook.
 
Persoonlijk zou ik dit ook nooit gedaan hebben.. zo\'n duur uitlaatsysteem op zo\'n relatief oude motor, zoveel extraatjes erop.. grote beurt kost veel geld, dat is bekend, maar dit is wel heeeeeeel erg.

Overigens vind ik dat de dealer bij zo\'n beurt rustig een hele dikke korting mag geven hoor! Ik weet niet of ie dat misschien al heeft gedaan, maar 10-15% eraf lijkt me niet abnormaal.
Het is zelfs zo, dat als ik bij mijn dealer (als vaste klant zijnde) accesoires koop, ik steevast 15% korting op de catalogusprijs krijg, dat geldt bijv. op een tankpad, maar ook op een demper of helm. (Maakt het ook lonend vaste klant te zijn).
Ook bij zoveel arbeidsuren kan er wel wat af.. kortom, dat de dealer iets extra\'s doet voor de klant in zo\'n geval vind ik wel mogen.

Leon, zou je die rekening niet eens uit kunnen specificeren, wat is er precies aan gedaan? kleppen stellen?, carbs synchr.? ketting/Tw set? banden? remblokken....????

Ik heb trouwens mijn eerste motor, een 95\'er FZR600R net voor de (dure) 42000 beurt (want kleppenstellen) ingeruild met kale achterband, versleten kettingset en dat was toen erg lucratief; ik snapte niet dat de dealer er aan uit kon, 5000 gulden bijleggen op een Thundercat van dec 99 met 8900km!

Grtzz HagaSan.
 
Persoonlijk zou ik dit ook nooit gedaan hebben.. zo\'n duur uitlaatsysteem op zo\'n relatief oude motor, zoveel extraatjes erop.. grote beurt kost veel geld, dat is bekend, maar dit is wel heeeeeeel erg.

Overigens vind ik dat de dealer bij zo\'n beurt rustig een hele dikke korting mag geven hoor! Ik weet niet of ie dat misschien al heeft gedaan, maar 10-15% eraf lijkt me niet abnormaal.
Het is zelfs zo, dat als ik bij mijn dealer (als vaste klant zijnde) accesoires koop, ik steevast 15% korting op de catalogusprijs krijg, dat geldt bijv. op een tankpad, maar ook op een demper of helm. (Maakt het ook lonend vaste klant te zijn).
Ook bij zoveel arbeidsuren kan er wel wat af.. kortom, dat de dealer iets extra\'s doet voor de klant in zo\'n geval vind ik wel mogen.

Leon, zou je die rekening niet eens uit kunnen specificeren, wat is er precies aan gedaan? kleppen stellen?, carbs synchr.? ketting/Tw set? banden? remblokken....????

Ik heb trouwens mijn eerste motor, een 95\'er FZR600R net voor de (dure) 42000 beurt (want kleppenstellen) ingeruild met kale achterband, versleten kettingset en dat was toen erg lucratief; ik snapte niet dat de dealer er aan uit kon, 5000 gulden bijleggen op een Thundercat van dec 99 met 8900km!

Grtzz HagaSan.
ik zal de rekening ff aan daniel san vragen...en zal de specificatie hierop zetten..dan heb je een idee.. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan