ZZR1100 start goed op choke maar slaat af bij uitdrukken choke of gasgeven

William1960

Rookie
3 apr 2021
6
1
Voor de winter zijn de carburateurs gereinigd door motoport en heeft de motor 4 maanden stilgestaan met E5 in de tank.
Motor start direct en loopt op de choke goed. Als de motor warm is kan de choke halverwege geplaatst worden. Echter bij gasgeven slaat de motor af.
Alle kabels hebben de juiste speling en lopen vrij.
Het is me gelukt om spelend met de choke de snelweg te bereiken en dan heeft hij voldiende power. Moet ik afremmen voor een stoplicht dannslaat hij af en is hij alleen weer met choke te starten.
Als de motor op de middenbok staat en ik draai het stuur heen en weer blijft het toerental gelijk. Dit geeft aan dat de kabels ok zijn.
Schud ik de motor van voor naar achter dan vliegt het toerental omhoog????

De tank is vol en naast een restje E5 gevuld met VPower en Forte 1.

Als het weer gaat om vervuiling van de carburateurs hoor ik graag waar ik het moet zoeken.
De naaldjes in de vlotterbakken zijn vernieuwd.

Er is geopperd dat de benzinepomp niet goed is?

Wie helpt me want na jaren wil ik graag weer rijden.

(Ik heb een werplaats handboek)
 
Ik ben geen techneut, maar heb ooit een soortgelijk probleem gehad met een VF1000. Er bleek toen een slangetje dat van de carbs naar onder de motor liep, plat op de achterbrug te staan. Blijkbaar werd daardoor het een beluchting van iets onmogelijk gemaakt. Nadat dat slangetje weer vrij naar beneden liep, was het probleem weg.

Op de choke liep de motor gek genoeg wel, maar choke dicht en hij vieluit. De technische logica daarvan heb ik niet.

Long shot, maar wie weet.

blijft leuk ZZR1100. Was de opvolger van de VF, en een waanzinnige motor voor lange vakantiereizen! Ongelofelijk hoe hard en stabiel dat bleef tegen 200 met bagage en duo. Mooie herinneringen.
 
Hartelijk dank.
Ga ik doen. Wel vreemd dat je zo snel vervuilen?
Met de choke aan (een stukje teruggeduwd) loopt hij op 1100 tpm.
Doe ik de choke dan vervolgens helemaal uit of geef ik gas dan slaat de motor af.
 
Misschien wel een laag roest met water onderin de tank ? Laat wat benzine in een glazen potje lopen en kijk of er iets inzit of bezinkt.

Als motorport de opdracht krijgt dit euvel te verhelpen en ze reinigen alleen de carburateurs, dan zouden ze toch moeten benoemen dat je tank schoon en roestvrij moet zijn.

Als ik een set carburateurs krijg voeg ik een document toe waar de klant op moet letten , waaronder een brandschone tank.
 
Bedankt voor je reactie.
Ga ik controleren.
Slangetjes lopen vrij en zitten in de daarvoor bestemde beugels.
Misschien wel een laag roest met water onderin de tank ? Laat wat benzine in een glazen potje lopen en kijk of er iets inzit of bezinkt.

Als motorport de opdracht krijgt dit euvel te verhelpen en ze reinigen alleen de carburateurs, dan zouden ze toch moeten benoemen dat je tank schoon en roestvrij moet zijn.

Als ik een set carburateurs krijg voeg ik een document toe waar de klant op moet letten , waaronder een brandschone tank.
Bedankt voor de tip.
Ga ik dit weekend controleren.
 
Ik heb dat probleem ook gehad tussen schoonmaken en schoon maken zit verschil bij de gaskleppen zitten 3 hele kleine gaatjes die lopen naar de stationaire sproeiers meestal maat 35 of 42 ( die sproeiers of die 3 kleine gaatje kunnen verstopt zitten heel moeilijk om schoon te krijgen succes Dat is het gedeelte dat het gas overgaat van stationair naar gasgeven( hoe leg ik dat uit van 1500 toeren naar 3000 toeren)
 
Ik heb het ook een keer meegemaakt dat na gebruik van Forte de carburateurs juist vervuild raakten.
Had het idee dat de aanslag in de tank los kwam door dat spul.
Check anders nog even goed of je wat ziet in de vlotterkamers
 
Ik heb het ook een keer meegemaakt dat na gebruik van Forte de carburateurs juist vervuild raakten.
Had het idee dat de aanslag in de tank los kwam door dat spul.
Check anders nog even goed of je wat ziet in de vlotterkamers
Raes, ik heb dit weekend de tank gereinigd met schoonmaakazijn gevolgd door 'backing soda' en er kwam heel wat prut los.
Ook de filters in de tank voor de 'ON' en 'RES' stand mooi gereinigd (gaasjes waren nog mooi heel).
Nieuw brandstoffilter besteld.
Mogelijk zijn door de vervuiling in de tank in combinatie met de Forte 1 de filters gedeeltelijk dicht gaan zitten wasrdoor de motor te weinig benzine krijgt want de brandstof loopt via twee pijpjes in de tank naar de benzinekraan.
Deze week inspecteer ik de vlotterkamers en de tank ontluchting.
 
  • Leuk
Waarderingen: Raes
Terug
Bovenaan Onderaan