ZZR1100C blok verwisselen voor ZZR1100D blok

Vulcanrider

MF veteraan
Donateur
1 nov 2008
2.948
1.022
Zaandam
Nu is het verwisselen van het blok op dit moment zeker niet aan de orde.

Hoewel..... er is recentelijk nieuwe olie in gedaan en daarna heb ik het oude filter volledig gesloopt. Zag wat mini mini flintertjes (6 stuks) in het filter zitten. 

Onduidelijk of het brons was van het bigend lager, ik kon het wel zo verpulveren.

Maar rekening houdend met div scenario het volgende: als mijn blok ooit de big-end ziekte krijgt, is het dan mogelijk om het
ZZR1100C blok te verwisselen voor een ZZR1100D blok?

Of is het frame van de eerste serie significant anders dan de volgende series.

Gr.
 
Laatst bewerkt:
Nu is het verwisselen van het blok op dit moment zeker niet aan de orde.

Hoewel..... er is recentelijk nieuwe olie in gedaan en daarna heb ik het oude filter volledig gesloopt. Zag wat mini mini flintertjes (6 stuks) in het filter zitten. 

Onduidelijk of het brons was van het bigend lager, ik kon het wel zo verpulveren.

Maar rekening houdend met div scenario het volgende: als mijn blok ooit de big-end ziekte krijgt, is het dan mogelijk om het
ZZR1100C blok te verwisselen voor een ZZR1100D blok?

Of is het frame van de eerste serie significant anders dan de volgende series.

Gr.


Het past 1 op 1 op elkaar, alleen het C blok heeft een kortere uitgaande as van de versnellingsbak waar het voorkettingwiel aan vast zit, het C model heeft dan ook een offset kettingwiel.
Bij het D blok moet je alleen het orginele kettingwiel erop zetten.
 
Het past 1 op 1 op elkaar, alleen het C blok heeft een kortere uitgaande as van de versnellingsbak waar het voorkettingwiel aan vast zit, het C model heeft dan ook een offset kettingwiel.
Bij het D blok moet je alleen het orginele kettingwiel erop zetten.

Dankjewel, dan ga ik tzt opzoek naar een D blok want die heeft minder kans op de 3e big-end problematiek.
 
Nee wel een idee maar niet met zekerheid te zeggen van achter het toetsenbord.
In tegenstelling van veel verhalen zijn het hele degelijke motorblokken.
Ik heb nog een hele nette krukas incl. drijfstangen liggen.

De krukas e.d. is een goede optie, maar of ik die alle minuut nodig heb betwijfel ik.

M.b.t. de mini mini schilfertjes heb ik ook wel wat ideeën. Laat ik het voorlopig maar op reguliere slijtage houden.

Ik kom in de komende weken wel lang je zaak rijden om over e.e.a te praten.

Het blok lijkt trouwens verrek veel op dat van de gtr1000. Dat was behoudens de startkoppeling een pracht blok.
 
De krukas e.d. is een goede optie, maar of ik die alle minuut nodig heb betwijfel ik.

M.b.t. de mini mini schilfertjes heb ik ook wel wat ideeën. Laat ik het voorlopig maar op reguliere slijtage houden.

Ik kom in de komende weken wel lang je zaak rijden om over e.e.a te praten.

Het blok lijkt trouwens verrek veel op dat van de gtr1000. Dat was behoudens de startkoppeling een pracht blok.

Hoe lang heb je hem , en hoeveel heeft ie nu gelopen ?


persoonlijk zou ik mij meer zorgen maken om de 2e (en 3e) versnelling ..
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de zzr van een maat overgenomen en weet dat hij er altijd rustig mee reed. Plus dat hij de zzr elk jaar een beurt liet geven. Dr zzr heeft 62k gelopen.

Hij schakeld zonder enige problemen mits je rustig geschakeld. Geen versnelling geeft dat een kraak of schiet er uit.

Dat de ketting problemen kan geven is nieuw voor mij. Zal eens kijken in het werkplaatsboek hoe die vervangen moet worden.

Trouwens ook ik rij er vrij rustig mee, heb niet de intentie om er 200 + mee te rijden.
Dat deed ik toen fris en fruitig was.
 
Ik heb de zzr van een maat overgenomen en weet dat hij er altijd rustig mee reed. Plus dat hij de zzr elk jaar een beurt liet geven. Dr zzr heeft 62k gelopen.

Hij schakeld zonder enige problemen mits je rustig geschakeld. Geen versnelling geeft dat een kraak of schiet er uit.

Dat de ketting problemen kan geven is nieuw voor mij. Zal eens kijken in het werkplaatsboek hoe die vervangen moet worden.

Trouwens ook ik rij er vrij rustig mee, heb niet de intentie om er 200 + mee te rijden.
Dat deed ik toen fris en fruitig was.


Niet gaan slopen , heeft geen zin .. gewoon relaxt lekker gaan rijden .
Bigend vloog er vaak uit door Wheelie`s en pseudo dragracen .. met bijna 70 dkm gebeurt er niks meer .
En al helemaal niet als je hem normaal gebruikt . :t
 
Laatst bewerkt:
Oliepijlen is een dingetje. Las het op de site van de Kawasaki-club.

Na uitzetten pas na tien min. in het KIJKGLAASJE gluren. Dit omdat je maar heel even het juiste pijl hebt, want het stijgt en daalt omdat het naar allerlei ruimtes loopt. En het oliepijl altijd op de hoogste streep houden.
 
Oliepijlen is een dingetje. Las het op de site van de Kawasaki-club.

Na uitzetten pas na tien min. in het KIJKGLAASJE gluren. Dit omdat je maar heel even het juiste pijl hebt, want het stijgt en daalt omdat het naar allerlei ruimtes loopt. En het oliepijl altijd op de hoogste streep houden.


Je bent geslaagd :t gewoon lekker gaan rijden ,,, dingen zijn verder beresterk .. :z

PS- (laat je verder niks aan lullen , als je bak problemen mocht krijgen meld dat hem met in de 2e versnelling
bij oppakken met het gas er weer op, er even uit te willen bokken ..
Dat merk je vanzelf
Succes.. :t
 
Laatst bewerkt:
Haha, voorlopig ga ik rijden met de zzr, waarop ik een kofferset van givi heb gemonteerd.

En ja, het is vloeken in de kerk, bij een supersportbike een kofferset plaatsen.maar ook daar geef ik geen zier om.

Het is trouwens ook een snelheid restrictie, boven de 180 km per uur is ie niet meer op de weg te houden.
 
Haha, voorlopig ga ik rijden met de zzr, waarop ik een kofferset van givi heb gemonteerd.

En ja, het is vloeken in de kerk, bij een supersportbike een kofferset plaatsen.maar ook daar geef ik geen zier om.

Het is trouwens ook een snelheid restrictie, boven de 180 km per uur is ie niet meer op de weg te houden.

Gaat ie dan wat whobbelen ? ;) ik heb er altijd met plezier op gereden , dingen zitten heel goed en zijn ook goed op bochtige wegen .. :t
 
Laatst bewerkt:
In mijn jongere jaren reeds ik een kaalgestripte ZX10, ik meen dat dat goeddeels hetzelfde blok is?

Dat ding heeft meer op het achterwiel gereden, rollende burnouts getrokken dan normaal gereden en heeft zelfs een auto gesleept...!

Enige dat ooit kapot ging was de ketting, die brak op 't moment dat ik 'm uitzette dus vervangen en hey presto: nog meer wheelies en burnouts...zucht...
 
In mijn jongere jaren reeds ik een kaalgestripte ZX10, ik meen dat dat goeddeels hetzelfde blok is?

Dat ding heeft meer op het achterwiel gereden, rollende burnouts getrokken dan normaal gereden en heeft zelfs een auto gesleept...!

Enige dat ooit kapot ging was de ketting, die brak op 't moment dat ik 'm uitzette dus vervangen en hey presto: nog meer wheelies en burnouts...zucht...

Blokken zijn ook heel goed(beter :X ) ,hebben geen evt versn-bak en big-end probleem . :+
En lopen al snel genoeg ..
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan