ZZR1400 gehuurd

Monky

MF'er
2 okt 2005
40
0
Heemstede
Hallo allemaal, ik heb afgelopen dinsdag tot en met afgelopen vrijdeag een Kawasaki ZZR1400 gehuurd bij Motorado in Leeuwarden, en wil deze ervaring met jullie delen. Allereerst was mijn uitgangspunt het huren van deze motor om er eventueel zelf een te kopen, in plaats van mijn ZX9R. Ik heb in die afgelopen 4 dagen bijna 1400 kilometer gereden binnen Nederland, waarvan 1100 km in de regen. (helaas je kunt niet alles hebben, maar heb er ondanks wel van genoten) Over de motor kan ik zeggen dat hij ondanks het slechte weer mij geen enkele keer in de steek heeft gelaten! Applaus voor Kawasaki. Hoewel ik er even aan moest wennen stuurt hij lekker, behalve op mini-rotondes. Power genoeg, en een enorme trekkracht in alle versnellingen. Tot 5000 toeren rijdt hij zeer ontspannen, om er boven de 5000 toeren als een raket van door te gaan. Persoonlijk vind ik de uitlaten wat minder mooi, maar dit is wel ZZR-eigen. Over Motorado ben ik minder te spreken, ik ben zelden zo een enorme lompe ongeintresseerde botte k*tboer tegengekomen. Aan de telefoon is hij nog redelijk aardig en meegaand, eenmaal het huurbedrag overgemaakt (dit is een eis van Motorado bij reserveringen) verdwijnt al het beloofde als sneeuw voor de zon. Voorbeeld; de motor moest vrijdag weer om 1200 uur terug zijn, op mijn vraag hoe precies kreeg ik als antwoord tussen 1200 en 1300 uur is ok. Bij vertrek werd mij verteld dat ik wel precies om 1200 uur terug moest zijn omdat daarna de verzekering niet meer van kracht was. Om nog maar te zwijgen over het feit dat hij niet schoongemaakt werd verhuurd, want het was toch slecht weer en dat had geen nut en nu hoefde ik hem zelf ook niet schoon terug te brengen. Wat ik helemaal een drama vond is dat toen ik er was en de papierwinkel had geregeld en de borg ad 455 euro had betaald er nog even mede werd gedeeld dat de vorige bestuurder een ongeluk had gehad met de motor, maar dat de schade rijdbaar was. Daar sta je dan, 150 km van huis alles geregeld, betaald en ingevuld. Nou naar huis gaan doe je dan ook niet want ik had hiervoor speciaal vrije tijd ingepland.
Om Motorado niet helemaal af te zeiken moet ik zeggen dat zijn vrouw wel normaal is, en belangstellend. Om niet een paginavullend verhaal op te schrijven stop ik er nu maar mee. Vriendelijke groet Monky.
 
Hallo allemaal, ik heb afgelopen dinsdag tot en met afgelopen vrijdeag een Kawasaki ZZR1400 gehuurd bij Motorado in Leeuwarden, en wil deze ervaring met jullie delen. Allereerst was mijn uitgangspunt het huren van deze motor om er eventueel zelf een te kopen, in plaats van mijn ZX9R. Ik heb in die afgelopen 4 dagen bijna 1400 kilometer gereden binnen Nederland, waarvan 1100 km in de regen. (helaas je kunt niet alles hebben, maar heb er ondanks wel van genoten) Over de motor kan ik zeggen dat hij ondanks het slechte weer mij geen enkele keer in de steek heeft gelaten! Applaus voor Kawasaki. Hoewel ik er even aan moest wennen stuurt hij lekker, behalve op mini-rotondes. Power genoeg, en een enorme trekkracht in alle versnellingen. Tot 5000 toeren rijdt hij zeer ontspannen, om er boven de 5000 toeren als een raket van door te gaan. Persoonlijk vind ik de uitlaten wat minder mooi, maar dit is wel ZZR-eigen. Over Motorado ben ik minder te spreken, ik ben zelden zo een enorme lompe ongeintresseerde botte k*tboer tegengekomen. Aan de telefoon is hij nog redelijk aardig en meegaand, eenmaal het huurbedrag overgemaakt (dit is een eis van Motorado bij reserveringen) verdwijnt al het beloofde als sneeuw voor de zon. Voorbeeld; de motor moest vrijdag weer om 1200 uur terug zijn, op mijn vraag hoe precies kreeg ik als antwoord tussen 1200 en 1300 uur is ok. Bij vertrek werd mij verteld dat ik wel precies om 1200 uur terug moest zijn omdat daarna de verzekering niet meer van kracht was. Om nog maar te zwijgen over het feit dat hij niet schoongemaakt werd verhuurd, want het was toch slecht weer en dat had geen nut en nu hoefde ik hem zelf ook niet schoon terug te brengen. Wat ik helemaal een drama vond is dat toen ik er was en de papierwinkel had geregeld en de borg ad 455 euro had betaald er nog even mede werd gedeeld dat de vorige bestuurder een ongeluk had gehad met de motor, maar dat de schade rijdbaar was. Daar sta je dan, 150 km van huis alles geregeld, betaald en ingevuld. Nou naar huis gaan doe je dan ook niet want ik had hiervoor speciaal vrije tijd ingepland.
Om Motorado niet helemaal af te zeiken moet ik zeggen dat zijn vrouw wel normaal is, en belangstellend. Om niet een paginavullend verhaal op te schrijven stop ik er nu maar mee. Vriendelijke groet Monky.
Ach ja dat is nu typisch Joop(eig.motorado)je mot hem ff kennen,hij is soms een beetje ongecompliceerd,maar had als 1e dealer wel de kawa ZZR1400 op demo ;) ,idd een beetje lullig voor jou hoe het gegaan is,elke zichzelf respecterende dealer zorgt dat zo,n motor er picco bello bij staat,ja en die schade daar kan hij ook niets aan doen 8-)
 
Hallo allemaal, ik heb afgelopen dinsdag tot en met afgelopen vrijdag een Kawasaki ZZR1400 gehuurd bij Motorado in Leeuwarden.
En wil deze ervaring met jullie delen.

Allereerst was mijn uitgangspunt het huren van deze motor om er eventueel zelf een te kopen, in plaats van mijn ZX9R.
Ik heb in die afgelopen 4 dagen bijna 1400 kilometer gereden binnen Nederland, waarvan 1100 km in de regen. (helaas je kunt niet alles hebben, maar heb er ondanks wel van genoten)
Over de motor kan ik zeggen dat hij ondanks het slechte weer mij geen enkele keer in de steek heeft gelaten! Applaus voor Kawasaki.

Hoewel ik er even aan moest wennen stuurt hij lekker, behalve op mini-rotondes. Power genoeg, en een enorme trekkracht in alle versnellingen.
Tot 5000 toeren rijdt hij zeer ontspannen, om er boven de 5000 toeren als een raket van door te gaan.
Persoonlijk vind ik de uitlaten wat minder mooi, maar dit is wel ZZR-eigen.

Over Motorado ben ik minder te spreken, ik ben zelden zo een enorme lompe ongeintresseerde botte k*tboer tegengekomen.
Aan de telefoon is hij nog redelijk aardig en meegaand, eenmaal het huurbedrag overgemaakt (dit is een eis van Motorado bij reserveringen) verdwijnt al het beloofde als sneeuw voor de zon.

Voorbeeld: de motor moest vrijdag weer om 1200 uur terug zijn.
Op mijn vraag hoe precies, kreeg ik als antwoord tussen 1200 en 1300 uur is ok. Bij vertrek werd mij verteld dat ik wel precies om 1200 uur terug moest zijn omdat daarna de verzekering niet meer van kracht was.
Om nog maar te zwijgen over het feit dat hij niet schoongemaakt werd verhuurd, want het was toch slecht weer en dat had geen nut en nu hoefde ik hem zelf ook niet schoon terug te brengen.
Wat ik helemaal een drama vond is dat toen ik er was en de papierwinkel had geregeld en de borg van 455 euro had betaald er nog even mede werd gedeeld dat de vorige bestuurder een ongeluk had gehad met de motor, maar dat de schade rijdbaar was. Daar sta je dan, 150 km van huis alles geregeld, betaald en ingevuld. Nou naar huis gaan doe je dan ook niet want ik had hiervoor speciaal vrije tijd ingepland.
Om Motorado niet helemaal af te zeiken moet ik zeggen dat zijn vrouw wel normaal is, en belangstellend. Om niet een pagina vullend verhaal op te schrijven stop ik er nu maar mee.

Vriendelijke groet Monky.

Dus daar geen motor huren, maar wel zijn vrouw ;)

Heb het iets leesbaarder gemaakt ;)
 
Over de motor kan ik zeggen dat hij ondanks het slechte weer mij geen enkele keer in de steek heeft gelaten! Applaus voor Kawasaki.

Ehm... Applaus omdat ze motoren maken die niet afslaan of beroerd gaan lopen in de regen? Dat was toch iets van vroegah?
 
Eerst maar een plaatje
fsget.php


Ziet er niet verkeerd uit

Wat een hork van een vent ,,,
Nooit meer terug komen .... :(

En ik denk dat dingen vast leggen met de Fax toch beter is ...
Dan heb je het zwart op wit en kan ie niks verander/verkloten ...
 
[snip]Allereerst was mijn uitgangspunt het huren van deze motor om er eventueel zelf een te kopen, in plaats van mijn ZX9R[snip

Maar wat denk je nu? Zou je deze motor nemen ipv de ZX9R?
 
Nee, voor mij geen ZZR 1400. Ik vind het een prettige fiets maar ben nog niet toe aan het 'toerfietsen-deel' in mijn leven. Als het ergens mogelijk is wil ik nog een keer de zx10r gaan huren voor een paar dagen. Ik vind een proefrit van een uur of twee echt niet afdoende. Maar voor mensen die van toeren met veel vermogen houden, of hier naar op zoek zijn is dit de perfecte motor. Vooralsnog ga ik voor de 'gooi-en smijtfiets' dus of de 10 of een nieuwere 9, die ik dan wel in mijn oude kleuren laat spuiten omdat ik dat nog steeds de allermooiste kleurstelling vind. (groen met lila en parelmoerwit 1995)
Groeten Monky
 
Terug
Bovenaan Onderaan