ZZR1400 - ineens geen power meer

kawaknaller

MF'er
12 apr 2005
161
0
Ik draai een bocht in, trek hem ff door (had er al een fikse rit opzitten) en ineens ...weg power. Net alsof iemand de schakelaar omzet.

Ik krijg hem ook niet meer aan de gang. Er is wel stroom, de display knippert (wat niet hoort). Bij het aanzetten van het contact hoor ik de injectie niet meer "aan gaan" (meestal een licht zoem geluid).

Vraag is nu dus: Zekering? (die er overigens goed uitzien) of erger?
 
Ik draai een bocht in, trek hem ff door (had er al een fikse rit opzitten) en ineens ...weg power.
Net alsof iemand de schakelaar omzet.Ik krijg hem ook niet meer aan de gang. Er is wel stroom, de display knippert (wat niet hoort). Bij het aanzetten van het contact hoor ik de injectie niet meer "aan gaan" (meestal een licht zoem geluid).

Vraag is nu dus: Zekering? (die er overigens goed uitzien) of erger?


Dodemansknop?
 
Gewoon even de basics nakijken:
Accu meten/testen, kabels op de accu goed vast/schoon?

Zekeringen of motorische schade lijkt me sterk, dan zal het display niet moeten knipperen, misschien ergens een sluiting?
 
Gewoon even de basics nakijken:
Accu meten/testen, kabels op de accu goed vast/schoon?

Zekeringen of motorische schade lijkt me sterk, dan zal het display niet moeten knipperen, misschien ergens een sluiting?

Zekeringen zijn ook een schakel in het circuit.
Als deze geen goed contact maken heb je ook gezeur. ;)
 
Niet echt een moeilijk verhaal.

Br. pomp zoemt niet meer, Display knippert.

Dat duidt op een lege accu.

Hoe komt dat ???

De dynamo / spannings regelaar doet zijn werk niet.

Een van twee is kaduuk.
Dat weet de TS al en is geschrokken van de prijs.

Alleen niet sociaal dat ons even te melden.
 
de accu zelf kan ook nog overleden zijn van het ene op het andere moment (laatst zelf ook meegemaakt)

in eerste instantie dacht ik toen ook aan de zekering
 
Laatst bewerkt:
Kijk de stekkers van de kabelboom eens goed na.ff los maken, inspecteren, en weer vast maken.
Als hij geen foutmelding op het display geeft en je hoort geen zoemen kan het zijn dat er sluiting in de kabelboom zit. Heb dat een keer bij een vfr800 meegemaakt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan