Zzr1400 stottert/houdt in (af en toe)

Aldh

Rookie
29 mei 2019
9
0
Hallo, wie kan mij helpen waar ik nog naar kan zoeken.
Mijn zzr1400 heb ik vorig jaar na de zomer netjes binnen in de garage gezet en na zijn winterslaap weer naar buiten gereden. Helaas houdt hij in en stottert hij (niet altijd).
De volgende acties heb ik ondernomen:
Nieuwe bougies, bobines doorgemeten, tank leeg gemaakt en verse euro 98 getankt, uitlaten op temperatuur gecontroleerd. Probleem nog niet verholpen.
Moto Forte 1 in de tank gegooit om het brandstof systeem te reinigen, dit leek te helpen en heb een week zonder problemen gereden. Tot dat vandaag het stotteren en inhouden weer terug is gekomen.
Waar zou ik zelf nog naar kunnen kijken?
De motor is uit 2007, staat 41000km op de teller, er zit een ejk tunings setje op.
Ik heb alleen met droog weer gereden.

Alvast bedankt voor het mee denken..
 
Ik heb de tank zo goed als leeg gepompt.. Ik heb 'm niet gespoeld.. Dus zou nog een optie kunnen zijn.. Wel vreemd dat ik een heel weekend zonder problemen heb gereden en ineens komt 't euvel weer om de hoek kijken. Ik zit er aan te denken om hem volgende week uit te laten lezen..
 
Elektrische problemen duiken meestal op als alles warm word.
Met uitzondering van de meeste sensoren, denk ik.

Fortë in de tank en het probleem is even over?
Het kan ook toeval wezen. Ga eens rijden met de tankdop geopend, misschien is de ontluchting van de benzinetank verstopt., het gaatje in de tankdop.

2de optie, vuil in het brandstofsysteem wat opgelost was met Fortë.
Het resterende vuil uit de tank is losgekomen door de Fortë en is weer in het brandstofsysteem terecht gekomen. Dus misschien nog een rondje Fortë?
Dit hoor ik trouwens weinig, problemen met vuil en injectie.
Wel met vuil en Ethanol en carburateurs.
 
Laatst bewerkt:
Elektrische problemen duiken meestal op als alles warm word.
Met uitzondering van de meeste sensoren, denk ik.

Fortë in de tank en het probleem is even over?
Het kan ook toeval wezen. Ga eens rijden met de tankdop geopend, misschien is de ontluchting van de benzinetank verstopt., het gaatje in de tankdop.
Haha.. Lekker mee gedacht!! Ga ik zeker even proberen.. Het is me al eens opgevallen namelijk dat na een ritje een sis geluid uit de tankdop kwam.. Bedankt!!
 
Elektrische problemen duiken meestal op als alles warm word.
Met uitzondering van de meeste sensoren, denk ik.

Fortë in de tank en het probleem is even over?
Het kan ook toeval wezen. Ga eens rijden met de tankdop geopend, misschien is de ontluchting van de benzinetank verstopt., het gaatje in de tankdop.

2de optie, vuil in het brandstofsysteem wat opgelost was met Fortë.
Het resterende vuil uit de tank is losgekomen door de Fortë en is weer in het brandstofsysteem terecht gekomen. Dus misschien nog een rondje Fortë?
Dit hoor ik trouwens weinig, problemen met vuil en injectie.
Wel met vuil en Ethanol en carburateurs.
 
Haha.. Lekker mee gedacht!! Ga ik zeker even proberen.. Het is me al eens opgevallen namelijk dat na een ritje een sis geluid uit de tankdop kwam.. Bedankt!!
Hmmm, volgens mij heb ik dat wel vaker gehoord van andere mensen.
En volgens mij ook wel eens gehoord bij mijn vorige motor, maar het gaf volgens mij geen problemen.
Is dat gesis geen fluitend geluid door een overdruk in de tank van de hitte buiten? Dat ie afblaast, ipv van lucht aanzuigt?

Ethanol in de tegenwoordige benzine is wel rotzooi. (Nu is het nog 5%, over een paar maanden word het 10%)
Het trekt vocht aan en na een vrij korte tijd gaat het bederven. Het is namelijk biologisch. Schijnt ook echt te stinken na een jaar in contact met zuurstof.
Nu praten we hier over een winterstalling, dus dat is hooguit een half jaar.

Maar dat kan wel vochtproblemen en vlokken gaan geven.
En eventueel een half verstopt beluchtingsgaatje, waardoor er minder/te weinig benzine geïnjecteerd word op sommige momenten.
 
Laatst bewerkt:
Hmmm, volgens mij heb ik dat wel vaker gehoord van andere mensen.
En volgens mij ook wel eens gehoord bij mijn vorige motor, maar het gaf volgens mij geen problemen.
Is dat gesis geen fluitend geluid door een overdruk in de tank van de hitte buiten? Dat ie afblaast, ipv van lucht aanzuigt?

Ethanol in de tegenwoordige benzine is wel rotzooi. (Nu is het nog 5%, over een paar maanden word het 10%)
Het trekt vocht aan en na een vrij korte tijd gaat het bederven. Het is namelijk biologisch. Schijnt ook echt te stinken na een jaar in contact met zuurstof.
Nu praten we hier over een winterstalling, dus dat is hooguit een half jaar.

Maar dat kan wel vochtproblemen en vlokken gaan geven.
En eventueel een half verstopt beluchtingsgaatje, waardoor er minder/te weinig benzine geïnjecteerd word op sommige momenten.
Kleine moeite om het ontluchting gaatje even schoon te maken. Van de brandstof word je inderdaad niet echt vrolijk, één rondje forte ga ik zeker nog een keer proberen.. Mijn tank zat niet helemaal vol, na dat ik 'm uit de winterstalling heb gehaald. Ondertussen zo' 'n 3 takjes leeg gereden dan zou je toch zeggen dat 't al aardig doorgespoeld moet zijn..
 
Kleine moeite om het ontluchting gaatje even schoon te maken. Van de brandstof word je inderdaad niet echt vrolijk, één rondje forte ga ik zeker nog een keer proberen.. Mijn tank zat niet helemaal vol, na dat ik 'm uit de winterstalling heb gehaald. Ondertussen zo' 'n 3 takjes leeg gereden dan zou je toch zeggen dat 't al aardig doorgespoeld moet zijn..
Takjes = tankjes
 
Het is me al eens opgevallen namelijk dat na een ritje een sis geluid uit de tankdop kwam..
Dat is standaard, niets aan de hand.

Dit hoor ik trouwens weinig, problemen met vuil en injectie.
Wel met vuil en Ethanol en carburateurs.
Ergens ook wel logisch; carburateurs werken op basis van (een klein beetje) onderdruk. Zeker als de luchtstroming laag is dan is de onderdruk slechts gering.
Bij injectie staat er altijd hoge overdruk, dat blaast gewoon veel gemakkelijker eventueel vuil weg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan