zzr250 25kw of niet?

motorrijder2

Die hard MF'er
13 sep 2009
525
0
Hallo,

Ik snap iets niet.

Als ik naar de specs van de zzr250 kijk op bikez dan zie ik bij alle bouwjaren dat het vermogen schommelt tussen de 26 en 27 kw.

Nu staan er op marktplaats een aantal zzr250 te koop waarvan wordt gezegd dat ze 25kw zijn.

hoe is dit mogelijk? ze zijn niet geknepen ofzo

k vind het wel leuke lichte motoren om eens op te leren sturen.
 
Vanaf 1999 zijn ze 25kw geschikt, daarvoor 26kw en dus zware motor.
Dus als je een ZZR wilt rijden, koop 'm dan vanaf 1999 (en check voor de koop altijd op RDW.nl het kenteken of deze daar ook als 24-25kw staat).
 
Laatst bewerkt:
helemaal niemand hier meer ervaring mee?

ik heb er ook 1 gezien uit 1993 met 25kw op kenteken, teminste dat wordt beweerd. deze is ok niet geknepen.

las in een ander topic dat ze vanaf 1996 al 25kw op kenteken zijn
 
Zoek maar wat rond hier op M-F, het is echt 1999. Daarvoor ook geen probleem met de IKS keuring van RDW. Begrens je 'm gewoon een heel klein beetje. Of nog makkelijker, doe er niets aan. Op de testbank krijg je toch achterwiel pk's en die zullen echt wel onder de 26.5kW zitten. Krijg je het meteen op je kentekendeel en klaar is poedelschaap met een pre-99 ZZR250.
 
helemaal niemand hier meer ervaring mee?

ik heb er ook 1 gezien uit 1993 met 25kw op kenteken, teminste dat wordt beweerd. deze is ok niet geknepen.

las in een ander topic dat ze vanaf 1996 al 25kw op kenteken zijn


ja heb ik ervaring mee!!!



het zit zo: ( jaja uitgezocht via RDW enzo )

de modellen hebben standaard 27KW.
vanaf 1997 ( en niet 1999 ) is kawa het vermogen terug gaan schroeven naar 25KW.

Dit wil niet zeggen dat er geen fietsen van voor 1997 zijn die op 25kw staan. ( kunnen afgeknepen zijn)

Zo ver ik weet ( en ik ben daar aardig zeker van ) staan de modellen van voor 1997 bij het RDW geregistreerd als 27KW.

dus ben je op zoek naar een ZZR250, neem er eentje van 1997 of nieuwer.

die zijn er best te vinden voor mooie prijsjes.

even voor de weet:
ik heb een zzr250 gehad uit 1999 en stond op bridgestone BT-045. lekker bandje.
uitlaat bochten zijn puntje van aandacht ( bij elke motor maar is bij de zzr250 de enige die ik kan bedenken.) Mijn bochies zagen er na een pekel winter ( wie doet dat dan ook O-) ) duidelijk slechter uit. door rotten zullen ze niet zo snel, maar staan niet echt moooi natuurlijk. Verder echt een leuke fiets, zeker als je net als ik maar 1.65 bent.
 
Heb zelf een ZZ-R250 uit '93. Voordeel is dat omdat ze wat ouder zijn vaak al onder de 26 kw zitten. De mijne is met zijn 17 jaar en inmiddels 80.000 nog maar 23,4 KW. Heb een testbank test (50 e) gehad en die heb ik bij de verzekering ingelevert. Ik zit bij de ANWB en heb er naar gevraagd of het een probleem was, was het niet en ik ben dus altijd verzekerd.

Leuke fietsen idd, maar wel langzaam _O-

Ook leuk, ze zijn zeldzaam, ben nog geen andere tegengekomen :9
 
Standaard heeft een zzr ongeveer 21 kw op het achterwiel.. dus gewoon uitdraai laten maken voor 50 euro, hoef je niks te laten knijpen.
 
Hallo allen,

Even voor de volledigheid, de zzr-250 is pas vanaf `99 officeel op 25kw gezet vanuit Kawasaki NL.
Ik heb er een uit `93 en moet dus naar Lelystad om hem daar te laten keuren en op 25kw te zetten.( a 118 euro per uur en hun schatten anderhalf uur werk te hebben aan de keuring)
Bij het RDW vonden ze het zelf eigenlijk ook onzin voor die ene kw., maar het blijven ambtenaren....
De testen daar zijn overgens nog niet aangevangen, dus wanneer ik aan de beurt ben wisten ze nog niet te melden l(
Ik heb nog gevraagd of ik de zzr niet op de testbank bij van Wijk motoren kon zetten en deze dan als "bewijs" op te sturen, maar ze vertrouwen alleen hun eigen keurmeesters....
Een officieel 25kw setje is niet te krijgen en "zelfbouw-oplossingen" worden niet geacepteerd, ik gok gewoon dat de zzr gezien zijn leeftijd de 26 kw niet red.

Het rondrijden met een uitdraai wat ik ook tegenkwam op het forum is overgens niet aan te raden, ook al geeft de verzekering het zwart op wit, als het op uitbetalen bij een aanrijding aankomt is dit niet rechtsgeldig en ga je alsnog voor schut...
 
Hallo allen,

Even voor de volledigheid, de zzr-250 is pas vanaf `99 officeel op 25kw gezet vanuit Kawasaki NL.
Ik heb er een uit `93 en moet dus naar Lelystad om hem daar te laten keuren en op 25kw te zetten.( a 118 euro per uur en hun schatten anderhalf uur werk te hebben aan de keuring)
Bij het RDW vonden ze het zelf eigenlijk ook onzin voor die ene kw., maar het blijven ambtenaren....
De testen daar zijn overgens nog niet aangevangen, dus wanneer ik aan de beurt ben wisten ze nog niet te melden l(
Ik heb nog gevraagd of ik de zzr niet op de testbank bij van Wijk motoren kon zetten en deze dan als "bewijs" op te sturen, maar ze vertrouwen alleen hun eigen keurmeesters....
Een officieel 25kw setje is niet te krijgen en "zelfbouw-oplossingen" worden niet geacepteerd, ik gok gewoon dat de zzr gezien zijn leeftijd de 26 kw niet red.

Het rondrijden met een uitdraai wat ik ook tegenkwam op het forum is overgens niet aan te raden, ook al geeft de verzekering het zwart op wit, als het op uitbetalen bij een aanrijding aankomt is dit niet rechtsgeldig en ga je alsnog voor schut...


jeps dit bovenstaande klopt. dus als je 25kw rijd kan je er een kopen va 1999.
ik had er ook een uit 1993 in mijn 25kw periode 1 dag gehad was 26kw.......
toen een uit 2000 gekocht die was 24 kw.

terugtunen met een vermogenpapiertje is niet rechstgeldig, tenzij je verzekering accoord gaat dat die 26kw is......(zwart op wit) maar meestal doen ze dit niet.
je rijd op een voertuig zonder het goede rijbewijs
 
Terug
Bovenaan Onderaan