ZZR250 info?

MTX200R-speed

Die hard MF'er
14 sep 2004
611
0
Etten-Leur
Heej, ik wil binnenkort een ZZR250 gaan kopen volgens mij is het een model uit 1990. Nou zou ik graag willen weten wat jullie er gemiddeld voor zouden geven. Er zit overigens nog een probleempje in het koelsysteem. Wat weet ik nog niet. Laten we het erop houden dat het redelijk simpel te maken is. Verder ga ik vanuit dat het kap-werk allemaal nog goed is op een paar kleine krasjes na. Hij is overigens geschikt voor licht rijbewijs maar dat weten de kenners onder ons al. Voor de rest zou hij motorische helemaal perfect moeten zijn. Iemand ervaringen met deze motor? Eventuele aandachtspunten? Richtprijs?
BVD
 
uitkijken met dat koelsysteem! Dat is waarschijlijk een kapotte koppakking (of een thermoswitch of thermostaat natuurlijk) Een exvriendin van mij had ook een zzr250, en die heeft onvoorstelbaar veel lelende gehad met haar zzr250 met betrekking tot de koeling. Ik weet dat de vrienin van future303 er ook eentje had met koelproblemen, volgens mij hebben ze deze ook uiteindelijk na een x aantal reparaties opgegeven. Eeen zzr250 is een hele leuke motor en apsoluut een aanrader als je 25 kw moet, maar ze zijn niet heel erg betrouwebaar, zeker als het op het koelsysteem aankomt. Ik denk dat je voor een goede zzr uit 1990 zo'n 2000 moet betalen, en voor de meer recentere tegen de 3000. Maar ik zal dee absoluut laten staan!
 
hoi hoi,

ik weet niet of je een licht rijbewijs heb. maar ik wilde even zeggen dat als je een licht rijbewijs heb je eerst even goed moet weten dat het een 25 kw is. er zijn namelijk 2 verschillende zzr 250, een nederlands en een duits model op de markt gebracht. het verschil is dus dat het nederlands model dus wel 25 kw is. het duits model is 26,5 kw. Je kan er dus achter komen aan de hand van het framenummer. Je kan vragen bij een kawadealer of ie het wil doen. Anders weet ik er nog wel een.


en wat de prijs betreft. ik zou er niet teveel voor geven. 1200 euro is veel voor die leeftijd. er is namelijk geen dagwaarde bepaalt voor die motor. Heb het laatst ook allemaal uitgezocht. voor de rest is het wel een prima motor.

groetjes fast lady
 
hoi hoi,

ik weet niet of je een licht rijbewijs heb. maar ik wilde even zeggen dat als je een licht rijbewijs heb je eerst even goed moet weten dat het een 25 kw is. er zijn namelijk 2 verschillende zzr 250, een nederlands en een duits model op de markt gebracht. het verschil is dus dat het nederlands model dus wel 25 kw is. het duits model is 26,5 kw. Je kan er dus achter komen aan de hand van het framenummer. Je kan vragen bij een kawadealer of ie het wil doen. Anders weet ik er nog wel een.


en wat de prijs betreft. ik zou er niet teveel voor geven. 1200 euro is veel voor die leeftijd. er is namelijk geen dagwaarde bepaalt voor die motor. Heb het laatst ook allemaal uitgezocht. voor de rest is het wel een prima motor.

groetjes fast lady

:^
 
hoi hoi,

ik weet niet of je een licht rijbewijs heb. maar ik wilde even zeggen dat als je een licht rijbewijs heb je eerst even goed moet weten dat het een 25 kw is. er zijn namelijk 2 verschillende zzr 250, een nederlands en een duits model op de markt gebracht. het verschil is dus dat het nederlands model dus wel 25 kw is. het duits model is 26,5 kw. Je kan er dus achter komen aan de hand van het framenummer. Je kan vragen bij een kawadealer of ie het wil doen. Anders weet ik er nog wel een.


en wat de prijs betreft. ik zou er niet teveel voor geven. 1200 euro is veel voor die leeftijd. er is namelijk geen dagwaarde bepaalt voor die motor. Heb het laatst ook allemaal uitgezocht. voor de rest is het wel een prima motor.

groetjes fast lady

Ja en denk nou niet die 1,5 Kw maakt niet uit.
Elke reden die een uitbetalende verzekering kan aanpakken pakken ze.
 
Ik heb er ook eentje gehad, nooit een probleem mee gehad :)
En hij had wat te lijden bij me, geloof mij ;)

Alleen willen ze wel wat olie gebruiken, maar dat is niks ernstigs.
 
Ik heb er ook eentje gehad, nooit een probleem mee gehad :)
En hij had wat te lijden bij me, geloof mij ;)

Alleen willen ze wel wat olie gebruiken, maar dat is niks ernstigs.
Tenzij je dat niet doorhebt zoals bij mij het geval was. Gevolg: krukas en cilinders naar de klote. Dus idd, let op het olieverbuik.
 
Tenzij je dat niet doorhebt zoals bij mij het geval was. Gevolg: krukas en cilinders naar de klote. Dus idd, let op het olieverbuik.

Haha, dat doet me denken aan die keer dat ik naar de eifel ging.
Totaal die dag 600km gereden, maar ik reed met mensen op zx12r, bmw 1200 nog wat, blade... enz.
Dus constant tegen het roode gebied aan in de toerenteller.
Toen ik weg ging 's ochtens stond het oliepeil bij het bovenste streepje,
toen ik thuiskwam iets onder het onderste streepje...
Kon er weer een halve liter olie in :X


Maar wel gelachen!!! :+ :)
 
Aha bedankt voor de info. Maar ik ben er nu achtergekomen dat het GEEN zzr250 is maar een voorloper ervan. Hij is wel 250cc 4-takt. Hij ligt overigens helemaal uit elkaar en de kappen schijnen nog mooi te zijn. Er gaat zelfs een gerucht dat de verkoper hem voor 500 euro's wegdoet. "Grijpen die kans" dacht ik. Aangezien ik zelf redelijk handig ben (zonder eigendunk ;) ) zou het misschien weleens een leuk projectje zijn. Wat denken jullie? Wat zou eigenlijk de typenaanduiding zijn als het geen ZZR250 is?
 
Aha bedankt voor de info. Maar ik ben er nu achtergekomen dat het GEEN zzr250 is maar een voorloper ervan. Hij is wel 250cc 4-takt. Hij ligt overigens helemaal uit elkaar en de kappen schijnen nog mooi te zijn. Er gaat zelfs een gerucht dat de verkoper hem voor 500 euro's wegdoet. "Grijpen die kans" dacht ik. Aangezien ik zelf redelijk handig ben (zonder eigendunk ;) ) zou het misschien weleens een leuk projectje zijn. Wat denken jullie? Wat zou eigenlijk de typenaanduiding zijn als het geen ZZR250 is?

Dan heb je het over een ingevoerde ninja. Die zijn zeker geen 25kw
en voornamelijk gebruikt op het circuit. Ow en zzr-250 is idd. 26,5
kw heb hem zelf ook gehad (dus goed informeren bij de verzekering
anders kan je fluiten naar je centen). ff framenummer en kenteken
vragen en navragen of het wel 25kw is kan bv. al bij een verzekerings
gedoe of je moet een kennis hebben die het na kan vragen (politie ofzo).

[edit]
@Kris dat is idd een gpz 250 ook wel de ninja 250 (d8 dat da
ding uit Amerika kwam origineel.)
[edit]
 
Ik weet in ieder geval dat de vorige eigenaar 'm ook met z'n lichte rijbewijs heeft gereden. Verder zou het goed kunnen dat het inderdaad een GPZ250 is. Heeft misschien iemand een Exploded view hiervan. Is misschien ook wel makkelijk :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan