ZZR600 Anyone?

Maverick

Die hard MF'er
17 sep 2001
330
0
Leiden
Maand geleden, voordat ik mijn rijbewijs had, meteen maar mijn droomfiets gekocht. ZZR 96er met 14.5k op de teller.
Heb er BT010 op laten zetten, super ! Zal nog lang duren voordat ik het uiterste uit deze fiets kan halen. Alleen het in de eerste versnelling zetten gaat met een duidelijke klak en piept de voorrem soms. Zijn er nog meer ZZRfielen onder ons?
;+
 
Die klap in de eerste versnelling hebben veel motoren...

die van mij maakt er bijna een sprongetje bij...
maar mij is verteld dat dit normaal is.

piepende remmen willen wel \'s niet meer piepen na een aantal keren flink hard remmen...
 
als m\'n R1 koud is klakt ie ook ZO hard in de versnelling dat ie er bijna een hopje van maakt....maar als ie warm is.....oehhhh dan schakelt ie wel zoooooooooooooo soepel :+
 
Dit zijn inderdaad normale geluiden.
Ik had een nieuwe CBR en die remmen piepte ook wel eens. Vooral na een beurtje.
En dat klakken als je hem in zijn eerste versnelling zet dat heeft ook iedereen.
Dit gebeurd altijd als je motor wat meer toeren maakt en als je olie in je bak nog koud is. Als je net gestart heb met de shoke loopt ie altijd wat hoger stationair.
Ook als je bak warm is en je zet hem in zijn eerste versnelling als je wat toeren maakt klakt ie ook.
 
ik kan ook uit ervaring zeggen dat al mijn motoren dat hebben gehad....Dus ook beide ZZR600\'s...voor de rest hoef je nergens op te letten...perfecte fietsen...en die BT10s...beste keus wat je kan maken...en je rijdt op zo een ding heel makkelijk de steppies aan de grond :)
Have fun :)
 
Psies, een ZZR600 heb je vrij snel op zijn max. Vriend van me heeft er een (zoek op \"dijk\" en \"ongeluk\" :) ), en zelfs ik rij de stepjes aan de grond...

Perfecte beginnersfiets...leuk om wheelies mee te maken, lekker snel, en erg comfortabel!
 
En dan te bedenken dat ie nix inlevert aan sportiviteit...reed met gemak cbrren enzo eruit...dus je kan ook heel hard bochten om....en wheelys...
wheely.jpg

Ik op mn 2e ZZR600...blijft een van mn \"All time favorites\" :)
 
Een tweedehands ZZR 600 interesseert me wel als beginnersfiets :) . Zie mezelf eigenlijk geen nieuwe ST2 kopen zonder de minste ervaring...
 
ik vind de uitlaatjes een beetje te dun...oogt ff wat minder....

een zzr1100 daarin tegen die vindt ik wel weer heel erg cool. een paar weken geleden heb ik er op een gereden...goh die zzr1100tjes gaan best hard...daarin tegen vond ik dat het zwaarte punt heel hoog lag...waardoor de fiets de neiging had om te vallen in de bocht...

maar voor de rest...ik als honda-fan...vindt een kawa zzr erg mooi fiets... :)
 
Van 94 to 97 ZZR1100 gehad. Lekker rap, veel lol mee gehad, kneedowns op geleerd, in 1 dag mee naar Slovenie geknald, maar was daarna toch toe aan wat sportievers (lichter, meer grondspeling, betere vering).
 
Op zich een hele vernieuwing de 1200 maar ga toch liever voor de nieuwe VFR.
De koplampen zijn overdone kan je wel zeggen.
 
Die klap in de eerste versnelling hebben veel motoren...

die van mij maakt er bijna een sprongetje bij...
maar mij is verteld dat dit normaal is.

piepende remmen willen wel \'s niet meer piepen na een aantal keren flink hard remmen...
(...)
BertV\'s definitie van hard remmen is helaas geen stoppie ;(
Leuke bij kawa is dat de choke bij kouwe motor soms de motor opjaagt tot 4500 - 5000 stationair... En dan de 1 inleggen.... voel je toch effe wat trekken... twee keer gehad op kouwe les ER-5... M\'n eigen kawa mormeltje heeft het een stuk minder, maar toch ook een aardige klik bij de een. Je voelt dan ook effe een rukje, dat sterker is naarmate je op een hoger toerental naar 1 schakelt. Redelijk normaal...

Ander truukje om zonder stoppie van piepende remmetjes af te komen, is perslucht... Tussen schijf en voering blazen. Je krijgt dan waarschijnlijk een wolkje remstof in je gezicht (bedekken dus), maar piepen is weg... Werkte bij een Blade van collega, dus....

BertV: Gewoon eens effe doorremmen... Voorzichtig aanleggen, zoals normaal, maar dan wat sneller doorknijpen... Als je fiets het trekt (droog wegdek, goeie band enzo), kom je al snel een stuk omhoog met die achterkant... Niet vol inknijpen plotseling, want dan heb je minder controle en meer kans om op je gezicht te gaan...

Als je in het begin schrikt van opstijgende achterkantjes, da\'s goed, want dat helpt tegen overmoedigheid... Gewoon rustig aan opbouwen op een vertrouwd stukje weg & het komt vast wel goed.... :)

Is ervaring door zelf doen... Begon met het oefenen van noodstopjes op een stukje weg & voor ik het wist was de achterkant los.... Hoogste tot nu toe (volgens agent... oeps }) was vandaag: ongeveer een halve meter... Schrik nog steeds wat op het moment dat het ding door begint te zetten met stijgen (op ongeveer 10 -15 cm v/d grond) en doe dit enkel op dat stukje weg, maar wel leuk... :)

Trouwens: Beginneling zijn heeft ook voordelen, agent (undercover ingeblikte versie) liet me gaan, nadat ik zij dat ik een noodstop moest maken voor een katje.... Zag mijn papieren & dat ik dus 16 daagjes geleden m\'n papiertje pas heb gehaald en geloofde mijn verhaaltje :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan