ZZR600, komt er nog een opvolger?

rvh

MF veteraan
28 nov 2001
10.381
8.272
Ergens in Zuid-Holland
Weet iemand of, en zoja, wanneer de ZZR-600 weer uitkomt in een nieuw model? Vroeg ik me toch af, omdat z'n grotere zus inmiddels alweer bijna een jaar geleden een complete facelift heeft ondergaan. Van de 600cc-versie heb ik echter nog niets gelezen, en aangezien het huidige model toch alweer een jaartje of 9 vrijwel onveranderd is gebleven vraag ik me toch een beetje af wanneer, en of er uberhaupt wel een opvolger komt?
 
Dat zou nog eens een mooi verhaal zijn. Ben alleen bang dat het er niet meer van gaat komen. Ik heb er nog nooooit iets over gehoord.

Vind sowieso dat de zzr600 is ondergesneeuwd. Ik kan maar weinig accessoires voor het apparaat vinden. Maar misschien ligt dat meer aan mij :?
 
volgens mij wordt de ZZR al jaren uitgefaseerd, dwz zolang ie nog verkoopt maken ze 'm nog. Innovaties kosten in dat stadium gewoon te veel geld om terug te verdienen met zo weinig verkochte aantallen :z :z

Jammer, want het is best een lekkere motor, ik had een ZZR400 :P
 
Met de nieuwe ZX-6R hebben ze waarschijnlijk een extreme, superscherpe supersport neergezet. Denk dus dat hoog tijd wordt dat ze hun toer/sport alternatief op moeten waarderen.
 
400????????????????? Die heeft niet bestaan hoor .........of ben ik nou gek

ZZR 250 - 600 - 1100
ik zeg het je, ik had er éen. Piccie dan maar?
ZZR400 '92, 400cc, 4 cylinders, 16 kleppen, Japanse import. Mobu had er altijd wel een aantal.

zzr400.jpg
 
ZZR400 is voor zover ik het weet nooit in Nederland op de markt gebracht. Alleen grijs geimporteerd uit Japan. Heb er zelf overigens nog nooit een gezien in het echt.


En Bert, wat zijn de grootste problemen die jij met je ZZR hebt gehad? Zit er nl. aan te denken om er een te kopen. Kan voor 3000euro ex. BPM eentje uit 3'99 kopen. Weliswaar een met 'reparierter Sturzschaden', dus een ex-schadefiets, maar toch.
 
Laatst bewerkt:
En Bert, wat zijn de grootste problemen die jij met je ZZR hebt gehad? Zit er nl. aan te denken om er een te kopen. Kan voor 3000euro ex. BPM eentje uit 3'99 kopen. Weliswaar een met 'reparierter Sturzschaden', dus een ex-schadefiets, maar toch.


De grootste problemen die ik heb gehad?
- 3 Lekke achterbanden in 5 maanden tijd.
- te weinig tijd om vaker te rijden.

Ik heb de fiets nu bijna 10.000 km en heb gelukkig nog geen serieuze problemen gehad. Slechts kleine dingen: lampje kapot enzo.

Ik vind het een erg lekkere fiets. Sterker nog: Zodra mijn leasecontract afloopt, wil ik er wel woon-werk verkeer mee gaan doen. Met de auto rijd ik toch 15.000 in 3.5 maanden en dat wil ik niet doen met een fiets waar ik niet van op aan kan.

Naast het feit dat het een heerlijke fiets is, vind ik ook het merk :9~
Kawa is toch wel anders dan andere merken. (no flame)
 
Thanx Bert, duurste zijn dus de banden ;) Verder is ie dus uitermate betrouwbaar. erg belangijk! >>Gelijk even een topicje maken want ben toch wel benieuwd wat de andere MFers voor problemen/kostenposten hebben aan d'r fietsjes...
 
Was toen dertijd ('89?) al ZX6 (handelsnaam, niet showroom-naam), dus ik denk van niet, is allemaal 'ZXn(-R)' geworden.

Koz
 
volgens mij wordt de ZZR al jaren uitgefaseerd, dwz zolang ie nog verkoopt maken ze 'm nog. Innovaties kosten in dat stadium gewoon te veel geld om terug te verdienen met zo weinig verkochte aantallen :z :z

Ik ben er ook bang voor dat er niets meer gaat komen, want het was een wereldfiets. Veel plezier aan gehad op zo'n ding.
 
Waarom zal er niet iets komen in de vorm alla ZZR1200? Ik denk dat er ook nog best markt voor is. Niet iedereen wil SS rijden lijkt mij!
 
Terug
Bovenaan Onderaan