ZZR600 koppeling ontkoppelt niet

KuikenXXL

Die hard MF'er
15 aug 2008
687
0
Alphen aan den Rijn
Er zijn al een aantal posts over geweest, maar ik heb volgens mij een simpel probleem, waarvan ikzelf even niet weet hoe op te lossen.

Van de ZZR600 D2 heb ik de platen en veren vervangen, maar nu ontkoppelt hij niet goed meer.

De platen zijn niet origineel, maar hebben de exacte maximale dikte als voorgeschreven in het handboek.
De platen heb een nacht in de olie gezwommen.
de nieuwe veren waren duidelijk langer dan de oude.
Het mechanisme is niet hydraulisch.

ik had verwacht dat met de nieuwe platen de kabel (ook nieuw) wel helemaal lang mocht zijn (qua verstelling), maar dat lijkt niet zo. Ook in de stand dat de kabel zo kort mogelijk is, ontkoppelt hij niet.
in de 1e versnelling voel ik weerstand met losgelaten koppeling, wat uiteraard normaal is, maar bij intrekken koppeling kan ik niet echt de motor vooruit duwen, ik voel duidelijk weerstand.
Gestart heb ik nog niet, omdat er nog geen olie in het blok zit.
 
Misschien is de boel wat hakerig door een ingeslagen korf, maar toch zou alles moeten functioneren. Als er niets anders aan de hand is tenminste. Ik ken de voorgeschiedenis niet.
Overigens berust het weken van de platen in olie op een fabeltje (die hebben altijd veel impact), maar kwaad kan het niet.
 
@ Bananeman 1001: ik zal morgen ochtend de boel eens bij gaan vullen qua olie.
@ RR. zelf het handboek vermeld het, de nieuwe platen hebben ook een "kurk" coating.
Het klinkt mij niet gek in de oren. Ik heb eigenlijk gewoon maar gedaan wat er in het boek stond.

Wat ik me misschien nog kan bedenken is dat een "stift" of ander onderdeel versleten is.
Het is toch raar dat ook de nieuwe kabel alweer op zijn strakst moet.
Het systeem is me iets duidelijker geworden. de koppelingshendel trekt het draad aan, die een as een stukje laat draaien, welke aan de binnenzijde een stift met de platen naar zich toe trekt.
ik had nog niet eerder dit van binnen gezien. Misschien is zelfs wel 1 van die wrijvingsplaten speciaal voor de buitenste bedoeld, die zit net een kwartslag anders in die korf.
Het lastige is, dat het deksel erop moet om te testen en dan zie ik niet meer wat er gebeurd.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan