Het grote VFR/RVF 400 topic deeltje 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Misschien een beetje offtopic... maar aangezien we hier toch allemaal honda liefhebber zijn:
Ik zag net de nieuwe Fireblade rijden... in t wit.....
:9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

Oh my f*cking god! Dat ding is mooi! Nog mooier als in alle motorbladen bij mekaar! :9~~

Dat is vooral mijn broer hélemaal met je eens. Hij is van plan de 2009 of 2010 uitvoering te kopen. Kortom, hij moet nog effe wachten ;)
 
lekker filmpje :) Hoop niet dat jullie overal zo reden, bij 3.20min gaat het bijna mis :X Maar ziet er verder lekker strak uit :}

Meestal stond het gas er wel op, maar dit stuk hadden we een keer of 4 gereden voordat we ´t filmpje maakten. En een inschattingsfoutje is snel gemaakt..... Maar je hebt wel gelijk, bij 3.20 scheelde het inderdaad weinig.

@ Omafiets:
Hou je 't een beetje uit met een motor waar je niet op mag rijden? Ik zou gek worden :P Al plannen wanneer je 'm laat begrenzen?
 
Meestal stond het gas er wel op, maar dit stuk hadden we een keer of 4 gereden voordat we ´t filmpje maakten. En een inschattingsfoutje is snel gemaakt..... Maar je hebt wel gelijk, bij 3.20 scheelde het inderdaad weinig.

@ Omafiets:
Hou je 't een beetje uit met een motor waar je niet op mag rijden? Ik zou gek worden :P Al plannen wanneer je 'm laat begrenzen?
Gister kenteken papieren binnen gekregen,
Morgen overzetten op mijn naam, verzekeren (hoorde van een maat van me dat als je dat niet meteen doet dat je een fikse boete kan krijgen en hij is agent dus hij zal t wel goed weten :P )
Dan heb ik 13 augustus AVB
en 28 augustus AVD

Dus met een beetje geluk ben ik over een maand weer mobiel op 2 wielen 8-)
 
Ik heb me laten vertellen 170kg.

Het staat helaas niet op mn voertuigbewijs of op de site van de RDW..

Groeten, Karl
 
Wouter, je bent weer te laat voor de NC 30 beurt. Een dikke Breva Italiaan bezet nu je brug en wacht op service! :W :W :W
full

en btw waar blijven de testverslagen? :Y :Y :Y of moet ik een advertentie plaatsen voor een nieuwe testrijder? :N :N :N
 
Laatst bewerkt:
Gister voor het eerst sinds de onderhoudsbeurt (en "winter" stop) weer een rit gemaakt.
Het weer begint hier weer wat beter te worden dus zat er een iets langere trip in. :)
Uiteindelijk hebben we ruim 300km gereden omdat het weer perfect was.

Wat me opviel was dat de koeling van mijn motor anders verloopt als voor de onderhoudsbeurt. Voorheen werd de watertemp keurig 90C maar bij lage snelheden (stadverkeer) of in de bergen liep de temperatuur op (maar niet tot het rode gebied).
Gister liep de temperatuur op naar 90C en dat is niet hoger geworden. :)

Zelf heb ik het vermoeden dat het komt door het gebruik van een andere viscositeit.
Op het moment zit er 15w40 in en de temperatuur varieerd hier tussen de 25 en 45 graden.
De motortemp maakt me niet zo veel uit, maar ik maak me een beetje druk om de smeringseigenschappen. Is 15w40 geschikt voor deze temparaturen??

Si Nakharin Stuwmeer - Si Sawat (Kanchanaburi provincie)
DSCF0684.jpg
 
Laatst bewerkt:
Beste mensen,

Ik heb gisteren een vfr400r nc30 gekocht. Wereldfiets! Superwendbaar.
Plaatjes komen later overigens.

Op het frameplaatje is te zien dat de motor oorspronkelijk uit Duitsland komt, en via een duitse vfr website heb ik a.h.v. het framenummer (nc301058063) gezien dat het hier een zgn. "grauimport" betreft. Ook loopt de kilometerteller maar tot 180.

Toch loopt ie als een kogel, zeker ondanks dat ik een grote jongen ben. :Y
Maar is de fiets nu begrensd?En zo ja, kan dat makkelijk ongedaan gemaakt worden?

K&N kitje wil zeker ook wel helpen?
 
Gefeliciteerd met de aankoop spiraldive! *O*

Voor wat betreft de begrenzing, vanuit Japan zijn ze standaard uitgevoerd met een snelheidsbegrenzing (180km/h). Kun je sneller als 180km/h dan is die onbegrenst zo niet dan is die begrenst. Helaas weet ik niets over een eventuele 25kw begrenzing (dat bestaat hier (Thailand) niet).

Heb je een snelheidsbegrenzing en wil je die verwijderen dan kan dat makkelijk via deze handleiding. Helaas kan ik niet uit ervaring spreken dat het met deze handleiding lukt, echter die van mij loopt harder als 180km/h en er zwerft een stukje printplaat rond in de buurt van mijn km-teller met een hoop tape eromheen. Bij nader inspectie bleek dat de "begrenser" te zijn.

Veel plezier met je bike en succes met het eventuele "de-restricten" :)
 
Dank je Thai-Mike,

voor je reactie en je eventuele oplossing! Ik ga zeker kijken.
Misschien mogelijk dat je mij een foto kan sturen van de begrenzer?
 
Graag gedaan spiraldive,

Hier een boven en zijaanzicht van de begrenser, succes!
De 2 zwarte blokjes die in het blauwe gedeelte zitten geven een lichtsignaal (infrarood?) en ontvangen het lichtsignaal. Als deze wordt onderbroken (bij 180km/h) dan wordt de ontsteking onderbroken en is het onmogelijk om te versnellen.

DSCF0692.jpg


DSCF0694.jpg
 
Laatst bewerkt:
Perfect!

Heel erg bedankt voor de moeite zo snel!

Ik weet nu hoe het er uit ziet. Dit komt uit het kilometertellerhuis.
Als ie er nog inzit haal ik 'm er ook uit en tape 'm in.

Ik laat het je weten!
 
Wederom graag gedaan. Zover ik weet (en ook uit de beschrijving kan halen) komt dit ding inderdaad uit het tellerhuis. Helaas kan ik je niet helpen met de demontage uit het tellerhuis.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan