Het grote Suzuki SV 650/1000/S/N Verzameltopic

Dank je voor je reactie! Wat voor kwaad kan het als ik er mee door rij?
M’n vaste monteur die een éénmanszaakje heeft is op vakantie. Ben zelf niet echt technisch aangelegd.
Kwaad zal het niet kunnen, in het meest extreme geval zou de gasklep open kunnen blijven staan en dan kan de boel op hol slaan.. al acht ik die kans miniem. Maar laat er ff naar kijken tzt, het hoort niet zo.. wellicht vervuiling of stroef wat hem moeilijk laat bewegen en je wilt niet dat de servo motor kapot loopt..
 
Mijn ketting en tandwielen lopen na 20.000 op hun eind. Heb een lange tijd kettingspray gebruikt die achteraf zeer slecht uit de testen kwamen (pdl profi dry lube).

Vooral mijn voorste tandwiel wordt minder. Nu lijkt het mij een mooi moment om een tandje minder te proberen. Dus 14 tanden. kijken of dat bevalt voor ik een compleet nieuwe set installeer.

Heeft iemand ervaring of dat een beetje lukt met een al ingesleten ketting. Op de mountainbike is dat een no go.
 
Dat gaat wel goed als de ketting zelf nog redelijk goed is. Voortandwiel slijt het snelst. Als je’m achter een eind van het tandwiel kunt trekken is de ketting redelijk op. Blader even terug naar mijn voortandwieltje. Daar zit nu een nagenoeg nieuwe op en loopt weer mooi.
 
Heeft iemand hier ooit plastic handkappen op de SV650 gehad of langs zien komen? Beetje meer windbescherming komt me in de winter/lente toch wel goed uit denk ik. Ik vind wel wat van SW Motech of op Ali, maar niks wat ik er ook een beetje goed uit vind zien..

En gezien ik de downpipes van mijn MIVV uitlaat nog heb (demper was gestolen), misschien ga ik ook een Aliexpress demper proberen.. Ik heb al een flinke tijd zitten speuren op marktplaats e.d., maar weinig langs zien komen specifiek voor een SV650 gen2.
 
IMG_6356.jpeg

Zadel is binnen, bedankt! @noetiepoerker26
 
Ik heb bijna 100k km. Is het mijn geld waard om de koppelingsplaten te vervangen ook als er 0 problemen zijn? Kan me voorstellen dat er na 100k km wel een verschil voelbaar kan zijn. Iemand die meer weet?
 
Waarom zou je dat preventief doen? Ze gaan echt niet in één keer kapot. Gewoon doorrijden. Als het tzt openbaart kun je altijd nog beslissen wat je gaat doen.
 
Waarom zou je dat preventief doen? Ze gaan echt niet in één keer kapot. Gewoon doorrijden. Als het tzt openbaart kun je altijd nog beslissen wat je gaat doen.
Nee daarom mijn vraag. In mijn hoofd zou ik denken dat platen van 100k km oud en gloednieuwe misschien toch een waarneembaar verschil zouden hebben. (eerder aangrijppunt?)

Als dat inderdaad dicht bij 0 verschil maakt, dan ga ik het uiteraard niet doen. Maar een koppeling blijft toch gewoon een slijtageonderdeel? Allicht met een stuk langere levensduur.
 
Aangrijpingspunt kan je een beetje afstemmen met de kabel. Daarnaast, slijtagedelen vervang je als ze (bijna) op zijn. Dus als je niks aan je koppeling voelt, lekker doorrijden👍🏻
 
Jawel, maar dan moet toch de olie eruit en de pakking vervangen.. en wat weet je dan? Hetzelfde bijna hetzelfde als nu, of ze versleten zijn of niet. Voor die €100-200,- zou ik lekker doorgassen. 😁
 
Kan altijd nog als blijkt dat het nodig is. Preventief een koppeling vervangen is onzin.
Zoekplaatje: zoek het SV onderdeel. (Niet heel moeilijk)


IMG_4176.jpeg
 
Jawel, maar dan moet toch de olie eruit en de pakking vervangen.. en wat weet je dan? Hetzelfde bijna hetzelfde als nu, of ze versleten zijn of niet. Voor die €100-200,- zou ik lekker doorgassen. 😁
Als je de motor schuin genoeg houd (heul erg schuin) dan hoeft dat niet, maar je kunt het ook gewoon opvangen en terug erin gieten heh.. je hoeft het niet meteen te vervangen als die olie nog goed is.. en de pakking.. tja in theorie wel ja.. maar t is niet gezegd dat als je die niet vervangt dat het dan gaat lekken..

je ken ook niks doen,.
das t makkelijkste. bij lage toeren en lage snelheid dan volgas slipt hij dan? op de toerenteller moet je dat wel zien... slipt hij niet.. dan is er waarschijnlijk helemaal geen aandacht aan nodig..
 
't Is knap rustig hier mannen (m/v/o).
Die van mij staat sinds vandaag in de zomerstalling dus gaat het komende half jaar ook niet veel meemaken :N
 
Terug
Bovenaan Onderaan