Burgman AN 400 K7

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit zijn de originele banden??? zoja dan zou ik toch teruggaan en het onder de garantie laten vervangen.
Je hoort daar geen scheurtjes te krijgen hoogstens op de zijwang en dan zijn ze al oud.
 
full


Dit soort sporen in het profiel, tref ik niet aan op mijn banden, deze zijn bij mij bijna aan vervanging toe. Misschien heeft Haringkje wel een punt, toch maar voor een second-opinion langs de lokale auto(banden)handel gaan.
 
Raar, maar eigenlijk ben ik best tevreden met mijn Honda Forsythe 250, bouwjaar 1999. Het enige wat me stoort is dat ik op de autostrade slechts een kruissnelheid tussen de 95-100km/uur kan aanhouden. Vormt er zich een file van vrachtwagens voor me, dan trek ik even op naar 110km/uur om vervolgens langzaam terug af te zakken naar 95-100km/uur.
Op de binnenbanen, na een stop bij het rode licht, glip ik tot helemaal vooraan in de file en wanneer het licht op groen springt, even gas geven en mijn scootertje vertrekt zonder treuzelen waarbij ik, tijdens de eerste honderden meters, de meeste wagens achter mij laat. t' Is zelfs niet nodig om volgas te vertrekken, ben namelijk niet zo'n sportief rijdertje. Kom ik al eens in een file terecht dan kan ik zonder moeite een snelheid van 15 a 25km/uur aanhouden, zonder te snokken en met koppeling.

Nu, wat is dan het probleem ? Ik sta gewoon gek van een 400cc, en dit voor de kracht die ik vooral op de autostrade toch wel mis. Het liefst zou ik er willen toeren met een kruissnelheid van zo'n 120-130km/uur.

OK, wat is dan het aanbod ? Silverwing400, Burgman400, Majesty 400, Piaggio K9 400
De SW400, heel betrouwbaar maar niet echt zuinig, is me te zwaar om hem, met de voet aan de grond, op een deftige wijze te draaien en te parkeren in mijn garage. Er moet tenslotte ook nog de auto bij.
Piaggio K9, op het forum heb ik gelezen dat hij zo lek is als een zeef bij regenachtig weder. Water insijpeling in het electronisch systeem. Ook over de betrouwbaarheid en de duurzaamheid van de motor heb ik totaal geen gegevens.
Dus zou de keuze moeten gaan tussen de Burgman400 of Majesty400, maar verdomd, wat lees ik nu op diverse forums :
de voordelen die ik met mijn Forsythe250 heb, namelijk optrekken zonder treuzelen en rijden bij een trage snelheid met koppeling lijken bij beide modellen problematisch te zijn… Ik heb een lichte voorkeur voor de Majesty400 omdat deze iets lichter, iets wendbaarder zou zijn dan de Burg400. Voor de rest denk ik dat er weinig verschil is tussen beide scooters (of vergis ik me). Het verbruik zal wellicht voor beide modellen wel rond de 4 a 5l per 100km liggen.

Waarom dit lange epistel, gewoon omdat ik door het bos de bomen niet meer zie. Vandaar mijn vraag HELP, HELP, HELP, ik weet echt niet meer wat kiezen… Please, geef me wat raad en argumenten. (Een hopeloos iemand)
 
chopper cooper Ik had al navraag gedaan bij een dealer vandaar mijn commentaar.
Hij had al een keer eerder meegemaakt maar nog iets erger, je zag het wit van de voering.
Was toevallig een Bridgestone gewoon teruggestuurd en kosteloos vervangen.
 
hmmm...okay ik ga ff langs bij de dealer waar ik hem gehaald hebt, maar euh...na 18k is dat wel redelijk???
 
Als het een productie misser is, waarom niet..., volgens je dealer is dit niet veilig, terwijl er volgens jullie beiden voldoende profiel aanwezig is. Dit wordt sam-sam, zo iets als; jij betaalt de band en de fabrikant neemt de balanceer/(de)montage voor haar rekening en als het helemaal meezit kost het je niks.
 
Nou ik werd gewoon uit gelachen, zo van ja die band gaat (qua profieldiepte) nog 500km mee dus hij moet toch vervangen worden, als ik bridgestone bel dan kunnen zij daar toch niets mee, en ja die dingen accelereren snel he vandaar, pfff...hahaha ach tja....dit was trouwens de dealer waar ik hem gekocht had, onderhoud doe ik bij een suzuki dealer in de buurt.
 
Raar, maar eigenlijk ben ik best tevreden met mijn Honda Forsythe 250, bouwjaar 1999. Het enige wat me stoort is dat ik op de autostrade slechts een kruissnelheid tussen de 95-100km/uur kan aanhouden. Vormt er zich een file van vrachtwagens voor me, dan trek ik even op naar 110km/uur om vervolgens langzaam terug af te zakken naar 95-100km/uur.
Op de binnenbanen, na een stop bij het rode licht, glip ik tot helemaal vooraan in de file en wanneer het licht op groen springt, even gas geven en mijn scootertje vertrekt zonder treuzelen waarbij ik, tijdens de eerste honderden meters, de meeste wagens achter mij laat. t' Is zelfs niet nodig om volgas te vertrekken, ben namelijk niet zo'n sportief rijdertje. Kom ik al eens in een file terecht dan kan ik zonder moeite een snelheid van 15 a 25km/uur aanhouden, zonder te snokken en met koppeling.

Nu, wat is dan het probleem ? Ik sta gewoon gek van een 400cc, en dit voor de kracht die ik vooral op de autostrade toch wel mis. Het liefst zou ik er willen toeren met een kruissnelheid van zo'n 120-130km/uur.

OK, wat is dan het aanbod ? Silverwing400, Burgman400, Majesty 400, Piaggio K9 400
De SW400, heel betrouwbaar maar niet echt zuinig, is me te zwaar om hem, met de voet aan de grond, op een deftige wijze te draaien en te parkeren in mijn garage. Er moet tenslotte ook nog de auto bij.
Piaggio K9, op het forum heb ik gelezen dat hij zo lek is als een zeef bij regenachtig weder. Water insijpeling in het electronisch systeem. Ook over de betrouwbaarheid en de duurzaamheid van de motor heb ik totaal geen gegevens.
Dus zou de keuze moeten gaan tussen de Burgman400 of Majesty400, maar verdomd, wat lees ik nu op diverse forums :
de voordelen die ik met mijn Forsythe250 heb, namelijk optrekken zonder treuzelen en rijden bij een trage snelheid met koppeling lijken bij beide modellen problematisch te zijn… Ik heb een lichte voorkeur voor de Majesty400 omdat deze iets lichter, iets wendbaarder zou zijn dan de Burg400. Voor de rest denk ik dat er weinig verschil is tussen beide scooters (of vergis ik me). Het verbruik zal wellicht voor beide modellen wel rond de 4 a 5l per 100km liggen.

Waarom dit lange epistel, gewoon omdat ik door het bos de bomen niet meer zie. Vandaar mijn vraag HELP, HELP, HELP, ik weet echt niet meer wat kiezen… Please, geef me wat raad en argumenten. (Een hopeloos iemand)
Ik zou een keertje kijken of je eens kan proefrijden.
Volgens mij is de burgman 400 ook nog wel redelijk rap weg, al heb ik er zelf nog geen dus ik weet het niet zeker.
iig vond ik de 650 snel genoeg weg bij de stoplichten.
Enne langzaam rijden met koppeling :?

De burgman heeft geen koppeling :P

Succes iig
 
Het spijt me Lyonel dat ze je zo behandelen met het excusses dat hij hard optrekt.

Klompmeister kijk eens naar een eerdere post van chopper_cooper daar heeft hij enkele foto's van verbrande koppelingen gepost en heeft zelfs een variomatic :9
 
Laatst bewerkt:
Raar, maar eigenlijk ben ik best tevreden met mijn Honda Forsythe 250, bouwjaar 1999. Het enige wat me stoort is dat ik op de autostrade slechts een kruissnelheid tussen de 95-100km/uur kan aanhouden. Vormt er zich een file van vrachtwagens voor me, dan trek ik even op naar 110km/uur om vervolgens langzaam terug af te zakken naar 95-100km/uur.
Op de binnenbanen, na een stop bij het rode licht, glip ik tot helemaal vooraan in de file en wanneer het licht op groen springt, even gas geven en mijn scootertje vertrekt zonder treuzelen waarbij ik, tijdens de eerste honderden meters, de meeste wagens achter mij laat. t' Is zelfs niet nodig om volgas te vertrekken, ben namelijk niet zo'n sportief rijdertje. Kom ik al eens in een file terecht dan kan ik zonder moeite een snelheid van 15 a 25km/uur aanhouden, zonder te snokken en met koppeling.

Nu, wat is dan het probleem ? Ik sta gewoon gek van een 400cc, en dit voor de kracht die ik vooral op de autostrade toch wel mis. Het liefst zou ik er willen toeren met een kruissnelheid van zo'n 120-130km/uur.

OK, wat is dan het aanbod ? Silverwing400, Burgman400, Majesty 400, Piaggio K9 400
De SW400, heel betrouwbaar maar niet echt zuinig, is me te zwaar om hem, met de voet aan de grond, op een deftige wijze te draaien en te parkeren in mijn garage. Er moet tenslotte ook nog de auto bij.
Piaggio K9, op het forum heb ik gelezen dat hij zo lek is als een zeef bij regenachtig weder. Water insijpeling in het electronisch systeem. Ook over de betrouwbaarheid en de duurzaamheid van de motor heb ik totaal geen gegevens.
Dus zou de keuze moeten gaan tussen de Burgman400 of Majesty400, maar verdomd, wat lees ik nu op diverse forums :
de voordelen die ik met mijn Forsythe250 heb, namelijk optrekken zonder treuzelen en rijden bij een trage snelheid met koppeling lijken bij beide modellen problematisch te zijn… Ik heb een lichte voorkeur voor de Majesty400 omdat deze iets lichter, iets wendbaarder zou zijn dan de Burg400. Voor de rest denk ik dat er weinig verschil is tussen beide scooters (of vergis ik me). Het verbruik zal wellicht voor beide modellen wel rond de 4 a 5l per 100km liggen.

Waarom dit lange epistel, gewoon omdat ik door het bos de bomen niet meer zie. Vandaar mijn vraag HELP, HELP, HELP, ik weet echt niet meer wat kiezen… Please, geef me wat raad en argumenten. (Een hopeloos iemand)

Ik herken me 100% in jouw verhaal. Heb de Foresight 250 (2001) nog voor de deur staan en deze rijdt gewoon geweldig. En ondanks dat ik per dag slechts 2x3km snelweg rijd heb ik toch een Burgman 400 gekocht (2e hands).

Dat treuzelend wegrijden valt wel mee hoor, hij is toch wel sneller dan de Honda. Met het langzaamrijden merk je wel dat het allemaal wat minder soepel gaat dan met de Honda, maar het is niet heel erg storend.

Nog een nadeel voor mij is dat je minder beenruimte lijkt te hebben door de 'dashboardkastjes' van de Burgman 400. Ik heb daarom het verstelbare zadeltje verwijderd.

Uiteraard heeft de Burgman ook voordelen: hogere topsnelheid, 120-130 cruisen is geen enkel probleem, meer ruimte onder het zadel (2 integraal helmen passen eronder). Beter zicht op het dashboard (zit iets verder naar voren). Ondanks betere performance toch 1:25 rijden (vlotte rijstijl). Betere verlichting. Lampje onder zadel.

Persoonlijk vind ik ook dat je iets beter voor de dag komt hoewel mij dat niet echt veel interesseert.
 
hi all

ben vandaag even binnegelopen bij mario speedservice in b.o.z.
had daar een topkoffer rekje besteld speciaal voor mijn k8 ,
levertijd veel te lang ha ..(een maand of meer )
kan er niet op wachten ik wil mijn topkoffer kunnen gebruiken , heb die toch echt nodig..

dus ik was er even , kwam die met een standaard givi drager aan na wat gezoek, mocht ik zo hebben ....toch maar even een fooitje gegeven dan ook al hoefde dat niet ...zo ben ik dan ook weer...
wist niet dat dat nog kon in onze comercieele wereld ha....wat een service....really great... :Y en nope ik heb geen enkele binding met deze zaak...

zo heb weer wat te doen , een rekje zelf maken dan maar op de k8 waar de givi plaat op kan ...zal er later wat foto's van plaatsen....

heb daar ook gelijk een bandenreparatie setje gekocht want ik wil toch nou met deze nieuwe scoot nog wel is het buitenland in toeren met een tentje of zo ...en het risico met een lekke band is niet ondenkbaar right ...je kan maar geholpen zijn als je ergens in de midle of nowhere staat in het buitenland...
hoe lossen jullie dit op ?????

heb een goed weekend en enjoy the scoot... :W
full
 
rijden bij een trage snelheid met koppeling lijken bij beide modellen problematisch te zijn

Dat is bij de Burgman 400 vanaf 2008 verholpen; die trekt als een speer in één ruk door.
 
Vandaag met de K8 van Stradje gereden.
Dankzij zijn J. Costa trekt ie vanaf stilstand in één ruk door.
Dat was bij de K7 die ik heb gehad wel anders,die had ongeveer 1 seconde nodig om op gang te komen.
Sterk spul die J.Costa!
 
@Lyonel,
Ik was in de veronderstelling dat je contact ging opnemen met degene, die het heeft opgemerkt, wist toen ook niet dat je de machine elders laat onderhouden.

Als je wilt kun je een poging wagen door contact op te nemen met Bridgestone.

Ik meen dat de bandenhandel Peet Borst bij je in de buurt zit, informeer bij hun wat de kosten zijn voor een achterband.

Indien je een achterband aankoopt via het Net, dan zal deze nog om je velg geplaatst moeten worden, als je van plan bent zelf de wiel te de-/monteren en de vakhandel de band om de velg te laten zetten, dan heb je hieronder alvast een idee wat er gedaan moet worden.

Achterwiel de-/monteren (model K7&K8)

2uggoj9.jpg

1 - Stekkerverbinding (ont)koppelen
1zbwakg.jpg

28kkizb.jpg

2 - Aanhaalmoment 23 N·m (2,3 kgf-m) behandelen met bijv. Loctite 243 boutborging
2z7rho1.jpg

3 - Aanhaalmoment 23 N·m (2,3 kgf-m) behandelen met bijv. Loctite 243 boutborging
de03f7.jpg

4 - Aanhaalmoment 23 N·m (2,3 kgf-m)
5 - Aanhaalmoment 23 N·m (2,3 kgf-m)
34zgfeq.jpg

6 - Aanhaalmoment 50 N·m (5,0 kgf-m)
7 - Aanhaalmoment 120 N·m (12,0 kgf-m)
2hzsoi1.jpg

2d0mdyu.jpg


Wellicht overbodig, de montage is in omgekeerde volgorde.
 
Laatst bewerkt:
heb gisteren even een rekje gemaakt voor de topcase...
zal ooit nog wel is een orgineel bestellen ....maar kan nu in elk geval mijn topcase weer gebruiken ...
ben verder nog een beetje wat bezig met de look van de gps
full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan