Vraagjes over Intruder (o.a. recht stuur)

Status
Niet open voor verdere reacties.

iRob

MF'er
26 aug 2003
61
0
Voor de aanschaf van mijn eerste motor (ben 23 jaar, 4weken mijn rijbewijs) ben ik me aan het orienteren op een Suzuki Intruder (een VS700).

De originele versie vind ik echter niet geheel mijn smaak (daarmee bedoel ik het 'hoge' stuur).

Mijn vragen zijn:
- Is een Intruder een beetje een leuke motor om mee te beginnen? (handelbaarheid etc.)
- Waar vind ik een zogenaamd recht stuur? (tips voor online shops of winkels/ custom shops in het zuiden des lands...)
- Moeten alle kabels worden ingekort/verlengd voor een dergelijk stuur?
- Hoe is de zithouding met een recht stuur? Is dit makkelijk bij het rijden van langere afstanden?

Hopelijk willen/kunnen jullie mij een beetje op weg helpen!
Andere tips zijn natuurlijk ook van harte welkom!
 
Mijn laatste vraag wordt gedeeltelijk behandeld in het volgende topic: Jullie ervaringen met een recht stuur? misschien dat er toch mensen zijn die er iets specifieks over kunnen zeggen i.c.m. een Intruder

Andere vragen blijven natuurlijk ook openstaan...
 
Ik heb een 1400 (geheel verbouwd)alleen het frame en blok zijn nog origineel ook heb ik een recht stuur (alleen uiteinde staan iets naar binnen)van een meterbreed ik heb er al lange ritten mee gemaakt :] en zolang je maar regelmatig ff stopt is het best uit te houden........... ik lieg het rijdt voor geen meter maar het feit dat je stopt geeft het publiek ff de kans om wat beter te kijken en voor je het weet heb je e.o.a. blonde bij je achterop(kan bij mij niet dus mag ze voorop!! 8-)
 
voor alle onderdelen voor je intruder 700 kun je vinden bij je dealer of anders bij: www.highwayhawk.com.
Je kunt dan de onderdelen bestellen bij je dealer. O ja, ff over de Intruder: Zelf rij ik op een Intruder 800. Leuke motor.
Groetjes Trudy 800.
:]
 
Hoi!

Ik heb ook een Intruder (VS750) en die heb ik verbouwd. Ik had ook problemen met het hoge stuur. Ik ben naar een Harley dealer geweest (ik vond het modellen van Suzuki niet mooi) en heb daar een recht stuur gekocht (€ 35). Met betrekking tot de kabels moet je eventjes kijken of dat je een hol stuur koopt waar je de kabels doorheen kunt leiden of een dicht stuur zodat de kabels buitenom moeten. Ik heb zelf voor buitenom gekozen zodat ik de kabels niet in hoefde te korten (en dus het originele stuur er altijd weer terug op gezet kan worden).

Persoonlijk vindt ik het rechte stuur veel fijner rijden. Je leunt wel een klein beetje voorover, maar dat is absoluut niet hinderlijk (daarbij ben ik vrij klein 1.68 cm, dus ik hang zowieso al wat naar voren anders kan ik er niet bij :) ). Een ander voordeel vindt ik dat je beter door de bochten stuurt en het evenwicht vergroot wordt.

Succes! :]
 
Hier een pic van mijn stuur, is ook op langere ritten comfortabel

full
 
'k heb jaren op een truder gereden(vs800) :] mooi verbouwd. Dragbar stuur (=recht stuur),forward controls :9~ , brede achterband 190/55-17 }) Andere velg achterbrug aanpassing, spadbord verbreed. voorband 120/60-19 voor de lichte chopper look. brede kroonplaten 2graden overstock }) }) })

Ik rij nu een harley kompleet verbouwd.

om op je vraagen terug te komen een dragbar stuur vind ik persoonlijk fijner rijden op intruder 1200km in 12 uur is niet verkeerd (eventjes een treffen in oosterijk bekeken) Maar als ik je een tip mag geven blijf van zoveel mogelijk van die highway hawk meuk af. Ze hebben afgelopen 2 jaar al een terug roep actie gehad i.v.m. afbreken van de sturen. tevens zijn de risers vaak van slechte kwaliteit. Mijn voorkeur gaat uit naar risoma italiaans disign en kwalitatief heel goed alleen wat prijziger!! of bekijk de harly bladen (Bigtwin)maar eens goed veel goeie adressen.

Anders moet je zoveel mogelijk harley of chopper beurzen afgaan leuke onderdelen voor een mooie prijs.

Stuurtjes zijn ook mooi zelf te maken, vooral dragbars of flyers.

suc6 met je motor
 
'k heb jaren op een truder gereden(vs800) :] mooi verbouwd. Dragbar stuur (=recht stuur),forward controls :9~ , brede achterband 190/55-17 }) Andere velg achterbrug aanpassing, spadbord verbreed. voorband 120/60-19 voor de lichte chopper look. brede kroonplaten 2graden overstock }) }) })

Ik rij nu een harley kompleet verbouwd.

om op je vraagen terug te komen een dragbar stuur vind ik persoonlijk fijner rijden op intruder 1200km in 12 uur is niet verkeerd (eventjes een treffen in oosterijk bekeken) Maar als ik je een tip mag geven blijf van zoveel mogelijk van die highway hawk meuk af. Ze hebben afgelopen 2 jaar al een terug roep actie gehad i.v.m. afbreken van de sturen. tevens zijn de risers vaak van slechte kwaliteit. Mijn voorkeur gaat uit naar risoma italiaans disign en kwalitatief heel goed alleen wat prijziger!! of bekijk de harly bladen (Bigtwin)maar eens goed veel goeie adressen.

Anders moet je zoveel mogelijk harley of chopper beurzen afgaan leuke onderdelen voor een mooie prijs.

Stuurtjes zijn ook mooi zelf te maken, vooral dragbars of flyers.

suc6 met je motor

:} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :} 8-)

highway hawk >>>>>>>>>>>>eenheidsworst>>>>>>>>>>>>>>naadje>>>>>>>>>K*T
 
Update: ik heb een VS800 gekocht!!!

Er zat al een recht stuur op en het originele zit er ook nog bij!
Alleen zittern er risers onder et stuur maar die zijn er volgens mij makkelijk onderuit te halen.

Zal binnekort wat foto's plaatsen!
 
Voor de aanschaf van mijn eerste motor (ben 23 jaar, 4weken mijn rijbewijs) ben ik me aan het orienteren op een Suzuki Intruder (een VS700).

De originele versie vind ik echter niet geheel mijn smaak (daarmee bedoel ik het 'hoge' stuur).

Mijn vragen zijn:
- Is een Intruder een beetje een leuke motor om mee te beginnen? (handelbaarheid etc.)
- Waar vind ik een zogenaamd recht stuur? (tips voor online shops of winkels/ custom shops in het zuiden des lands...)
- Moeten alle kabels worden ingekort/verlengd voor een dergelijk stuur?
- Hoe is de zithouding met een recht stuur? Is dit makkelijk bij het rijden van langere afstanden?

Hopelijk willen/kunnen jullie mij een beetje op weg helpen!
Andere tips zijn natuurlijk ook van harte welkom!
Heb een recht stuur en vind het een fijne houding.
D1FF696E-E915-4AD2-AD85-997685941C43.jpeg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan