Hulp please >> chopper gezocht

Trazor

Rookie
27 apr 2004
4
0
lobith
hallo,

even voorstellen,
niels janssen, 18,5 jaar en niet-motorrijder
ik heb de rijlessen al wel besteld en dat gaat binnekort ook beginnen hoop ik.
ik zit al heel lang naar een honda shadow 600 te zoeken omdat deze (bij cabarateur) ((voor mijn 2 jaar op lichte motor '( )) down te tunen is. Ik las alleen in 1 van de topics dat shadows poepdingen zijn na een bepaalde afstand - Word de Shadow door jullie afgeraden omdat het technisch niet al te best is ? of valt het allemaal wel mee ? Hoe merk je of een 2e hands al afgeragt is (als beginner) ?

Greetings
 
hebben pas zo'n dingetje gekocht voor mn vriendin,(vlx 600 van 88 (niet teruggevoerd) echt perfect fietsje voor haar! lekker laag, niet te veel vermogen(zeker niet als ik m vergelijk met mn 1200 sportster)! loopt perfect,

Heb er zelf een paar keer op gereden, en hoor van mensne die er ook een hebben dat het een fijne ,makkelijke fiets is met weinig problemen! Die van ons heeft de kans nog neit gehad om zich te bewijzen aangezien mn vriendin haar roze papier nog niet heeft, maar heb er wel vertrouwen in!

Zelf vind ik m te klein voor mij (ben 1.83) ik zit er wat gedrongen op met het stuur)
we zijn echter ook naar een zelfde motor wezen kijken die er een recht stuurtje op had zitten, Dit was voor mij veeeel beter, en zag ook nog eens veel beter uit!

(dus op die van ons komt waarschijnlijk mij harleystuur) (die over is nadat ik er zelf een gemaakt heb)

 
thanks,

maar heb eigenlijk ervaringen nodig :)

nog vraagje erbij trouwens - Moet je veel poetsen met al dat chroom ?! (ja ik ben een leek :P )
 
Het is een goed fietsje. Het blok is al beproeft en heeft zichzelf ruim bewezen, exact hetzelfde blok ( alleen andere nokkenas ) zit namelijk in de honda transalp bijvoorbeeld, en dat is toch een motor met een hele goede reputatie. Hij trekt lekker onderin, en het blok loopt mooi rustig, voldoende trekkracht en dergelijke.

Wat ik zelf nadelig vondt, is dat je in elke bocht meteen met alles aan de grond zit. De bodemspeling is gewoon echt te weinig, maar als je hem berijdt waarvoor de motor bedoelt is, zal je hier weinig tot geen last van hebben.

Echt heel veel chroom zit er niet aan de VLX, en wat er aan chroom aan zit is gelukkig van betere kwaliteit dan bijvoorbeeld de Suzuki intruders en Savage's. Feit blijft dat als je je motor mooi wilt houden, en in optimalwe conditie, dan zal je moeten poetsen, chopper of niet.

Ik zou er persoonlijk geen één kopen, maar ik zal hem ook niemand afraden, het is gewoon mijn motor niet, net zoals een FZR dat bijvoorbeeld ook niet is.
 
Wat ik zelf nadelig vondt, is dat je in elke bocht meteen met alles aan de grond zit. De bodemspeling is gewoon echt te weinig, maar als je hem berijdt waarvoor de motor bedoelt is, zal je hier weinig tot geen last van hebben.


Mee eens, maar ook daar kan wat aan gedaan worden, voetsteunen iets omhoog plaatsen(evt. wat verder naar voor) scheelt al een hele hoop!

+ ik kan je aanraden om er wat dikkere vork olie in te doen, deze is anders erg slap, heb ik vrijdag ook gedaan, fluitje van een cent, twee uurtjes werk, en een hele verbetering
 
jongens jullie zijn geweldig -
(trouwens toevallig net telefoon van rijschool gehad - ik mag volgende week beginnen *D *D )

ik koop hem maar gewoon want ook mooie aanbieding bij safemotors(apeldoorn) ontdekt >> 2 mei op koopzondag maar eens kijken. * :] is almost reality muahahaha >> * *D blij*
 
Gewoon doen ,is helemaal nix mis mee.Ik denk zelfs dat het een van de leukste motoren is om mee te geginnen,veel k'm gewenst :]
 
Voor het geval je denk je persé een chopper te moeten nemen: Ook andere motoren kun je wel 25kW maken hoor.

Ik rij zelf een CBR600 op 25kW.
 
Terug
Bovenaan Onderaan