Pan European Topic! deel 2

ja die wel. maar al die andere koekebakkers die nog steeds een riem ergens in douwen. ondanks dat VW goeie diesels maakt, wil ik geen VW meer. elke 1,5 a 2 jaar kon ik weer aan de bak.......
 
de 1300 heeft ook een distributie KETTING, en die hoeft niet vervangen te worden. Lijkt me dan ook logisch dat als een bulldog ook een KETTING heeft dat je die lekker kan laten zitten. In mijn BMW auto zit de ketting er ook al 260000km in. niks aan doen.
ketting wordt lekker gesmeerd door de olie. lekker warm, waarom dat geklooi met zo'n riem, ik snap die ontwerpers niet. ben blij dat ik een 1300 rij.


ketting samen met de spanner moet geloof ik bij 120.000 vervangen
 
Mijn Pan (1100ST ABS?TCS uit 1993) begint een eigenaardig trekje te vertonen. Als de motor warm wordt, rijden in de stad of file, en de temperatuurmeter loopt op, begint mijn koppeling er de brui aan te geven. Kan de koppelingsgreep zowat tegen het stuur trekken, en het ding doet niets meer. Na een kilometer of 10 op de snelweg loopt de temperatuur terug, en de koppeling doet het weer als vanouds. ou zit de cilinder al die tijd op dezelfde plek en is nog nooit oververhit geraakt, dus dat zal het niet zijn. Ook de vloeistof is recent vervangen. Kent iemand dit probleem?
 
Nee dus, vandaar mijn vraag. Mocht je een antwoord hebben, of een link naar het juiste leeswerk, dan graag.
 
Ik denk het wel, want de temperatuur blijft redelijk constant, zo een beetje in de eerste helft van de schaalverdeling, ruimschoots in veilig gebied dus.
 
Mijn Pan (1100ST ABS?TCS uit 1993) begint een eigenaardig trekje te vertonen. Als de motor warm wordt, rijden in de stad of file, en de temperatuurmeter loopt op, begint mijn koppeling er de brui aan te geven. Kan de koppelingsgreep zowat tegen het stuur trekken, en het ding doet niets meer. Na een kilometer of 10 op de snelweg loopt de temperatuur terug, en de koppeling doet het weer als vanouds. ou zit de cilinder al die tijd op dezelfde plek en is nog nooit oververhit geraakt, dus dat zal het niet zijn. Ook de vloeistof is recent vervangen. Kent iemand dit probleem?
nog een keer kijk eens op www.panrijder.info
 
Heb ik al gezocht, maar als ik bijvoorbeeld invoer in het zoekscherm "koppeling-druk-warm"krijg ik geen treffers, en alleen "koppeling & druk" levert niets relevants op. Kortrom, ik ben nog niets wijzer.
 
Zou kunnen, ik ga er binnenkort wel even mee langs de motorzaak om er even naar te laten kijken, want het is knap vervelend op z'n tijd.



Even gebeld me Kevinblade, en die heeft toch het vermoeden dat het in een defecte cilinder moet worden gezocht, of in een defect aan de pomp, al acht hij dat minder waarschijnlijk. Binnenkort maar even langs.
 
Laatst bewerkt:
Mijn Pan (1100ST ABS?TCS uit 1993) begint een eigenaardig trekje te vertonen. Als de motor warm wordt, rijden in de stad of file, en de temperatuurmeter loopt op, begint mijn koppeling er de brui aan te geven. Kan de koppelingsgreep zowat tegen het stuur trekken, en het ding doet niets meer. Na een kilometer of 10 op de snelweg loopt de temperatuur terug, en de koppeling doet het weer als vanouds. ou zit de cilinder al die tijd op dezelfde plek en is nog nooit oververhit geraakt, dus dat zal het niet zijn. Ook de vloeistof is recent vervangen. Kent iemand dit probleem?

Ik lees dit toevallig en herken dit probleempje.

Ik heb precies hetzelfde een jaar of zeven geleden gehad, ook met een 93-er.

Bij koude motor niets aan de hand, op de snelweg ook niet, maar even wachten bij een tankstation of bij een stoplicht was voldoende. Na afkoeling alles in orde. Het was bij temperaturen ver onder nul, ander was het nog erger geweest denk ik.

Pekelwater e.d. komt door het ontluchtingsgaatje aan de onderkant binnen. Even de koppelingscilinder losmaken, zuigertje naar binnen duwen en alles goed schoonmaken. Ook de drukpin eruit trekken en smeren….. Monteren, klaar. Als je het een beetje voorzichtig doet heb je geen `klein materiaal` nodig en ontluchten hoeft ook niet.

Werkje van niks.

Door de warmte zet e.e.a. uit en in combinatie met vuil blijft de zuiger en pin hangen, was mijn verklaring destijds. Bij afkoeling is er weer net genoeg speling.

Hoe dan ook, het is al een tijdje terug, maar dit was de oplossing in mijn geval *D
 
Klinkt idd als mijn probleem, en Kevinblade vermoedde ook al iets in die richting. Dank je wel voor je tip.
 
ander probleem en net voor de vakantie (zaterdag a.s.).
pan 1300 uit 2007. Loopt alleen op rechter 2 cylinders. Wel vonk en lijkt benzine te krijgen (pitten nat). na paar minuten stevig gas loopt het mee, maar gaat ploffen en vervolgens stopt het er weer mee en slaat af.

wat kan dat zijn. dealers zeggen we zitten vol, kan hem neer zetten maar pas eind volgende week tijd...pppffff
 
ander probleem en net voor de vakantie (zaterdag a.s.).
pan 1300 uit 2007. Loopt alleen op rechter 2 cylinders. Wel vonk en lijkt benzine te krijgen (pitten nat). na paar minuten stevig gas loopt het mee, maar gaat ploffen en vervolgens stopt het er weer mee en slaat af.

wat kan dat zijn. dealers zeggen we zitten vol, kan hem neer zetten maar pas eind volgende week tijd...pppffff

Hmm... heb ik nog nooit van gehoord, misschien dat de injectoren niet goed afsluiten (door vuil oic), daardoor te veel benzine in het mengsel?
Draai er in ieder geval zelf even een paar nieuwe bougies in, kan het daar in ieder geval niet meer aan liggen.

Rijd je niet zo veel per jaar, dan zou het vuil in de injectoren een aanslag kunnen zijn die je met forté motopower (I of II weet ik zo niet) er wel uit zou moeten kunnen krijgen... Baat het niet, schaadt het niet.

Gr. Vier
 
reed de avond er voor nog uitstekend. en laatste 3 maande kleine 5000 km gedaan dus di eis wel in gebruik. ik vraag me alleen of of het geen vuil uit de tank kan zijn. we hebben de tank namelijk omhoog gehad om er een headset kabel onderdoor te laten lopen. maar neem aan dat er ergens een filter in zit.

pitten zijn inderdaad vervangen helaas zonder resultaat.
 
reed de avond er voor nog uitstekend. en laatste 3 maande kleine 5000 km gedaan dus di eis wel in gebruik. ik vraag me alleen of of het geen vuil uit de tank kan zijn. we hebben de tank namelijk omhoog gehad om er een headset kabel onderdoor te laten lopen. maar neem aan dat er ergens een filter in zit.

pitten zijn inderdaad vervangen helaas zonder resultaat.


De aap komt te voorschijn.

Nog een keer de tank omhoog en kijken wat er fout is gegaan. Als die voor die tijd probleemloos liep en na die actie met die headset kabel niet meer, dan moet je het daar zoeken. Kabelverbindingen nakijken, slangverbindingen etc.
 
:^
Vuil uit de tank lijkt me inderdaad ook onwaarschijnlijk, ik dacht ook dat die nog ergens een filter tegen komt...
Misschien ligt het stekkertje voor de aansturing van de injectoren wel ergens daar in die hoek, dat verklaard alleen niet waarom ze bij sterk doorrijden wel meewerken...

Ik ben benieuwd, vanuit de stoel hier kan ik je weinig meer zeggen...

Gr. Vier
 
IMGP0214-klein.jpg



Mijn ST1100 voorzien van LED achter- + remlicht. De gehele achterunit is nu voorzien van led's.
 
[afbeelding]


Mijn ST1100 voorzien van LED achter- + remlicht. De gehele achterunit is nu voorzien van led's.

dat heb wel wat :P

ook meer lichtopbrengst?

Doe je ook nog wat met je topkoffer, 'derde' remlicht misschien?
ik geloof dat je daar zelf niet eens eens wat hoeft te bouwen, dat is te koop voor niet te veel geld geloof ik (voor givi althans).

Gr. Vier
 
Laatst bewerkt:
Dit is de Honda versie van de givi koffer, geen idee of daar een kant en klare remlichtset voor is?
 
Terug
Bovenaan Onderaan