Street Triple topic 18 - op een goed motorseizoen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Troubles in street triple paradise:

Wilde net mijn motor starten en het volgende gebeurde:

- Motor gaat aan.
- Doet zijn riedeltje met de toeren (dus de blauwe lampjes gaan omhoog en naar beneden aan).
- Dan hoor je een rateltje en wat gezoem (wat je ook hoort als je hem uitzet, denk de benzinepomp ofzo).
- Dan wil ik hem starten, en het enige dat ik hoor is: KLAK.

Lijkt alsof hij wat kortsluiting maakt ofzo of dat de accu niet meer goed is.

Mocht het uitmaken, lampen branden gewoon en display werkt ook.

Iemand een idee? Gewoon Accu vervangen en klaar is kees?
 
Troubles in street triple paradise:

Wilde net mijn motor starten en het volgende gebeurde:

- Motor gaat aan.
- Doet zijn riedeltje met de toeren (dus de blauwe lampjes gaan omhoog en naar beneden aan).
- Dan hoor je een rateltje en wat gezoem (wat je ook hoort als je hem uitzet, denk de benzinepomp ofzo).
- Dan wil ik hem starten, en het enige dat ik hoor is: KLAK.

Lijkt alsof hij wat kortsluiting maakt ofzo of dat de accu niet meer goed is.

Mocht het uitmaken, lampen branden gewoon en display werkt ook.

Iemand een idee? Gewoon Accu vervangen en klaar is kees?


Klinkt als wat ik had afgelopen zaterdag toen ik richting eifel ging rijden......
Even aanduwen en gaan! Bleek de accu te zijn.
Bij mij hoorde je de zoem van de benzinepomp ook in toonhoogte zakken door te weinig accuspanning.... Verlichting en dash branden gewoon normaal.
Gewoon even aanduwen en lange rit rijden, heb je er binnekort weer last van, dan accu vervangen.
 
Paar extra opmerkingen nog:

- Motor heeft de winter met aangesloten accu gestaan (niet slim).
- Na de winter aan de druppellader geweest.
- Februari/maart (toen we een aantal mooie dagen hadden) gewoon starten en gereden.
- Toen naar vd Heyden motors geweest voor een kleine beurt.
- Motor terug (starten ging toen nog allemaal normaal) gehaald en nog een paar ritjes gehad.
- Toen is de motor weer de garage ingegaan voor een maand of 2 en nu start hij niet meer.
- Sindsdien geeft hij die klik bij het starten.
- Accu is inmiddels ook weer opnieuw aan de druppellader geweest en hij start nog steeds niet.

Oh, nog een kleine opmerking. Blijkt dat ik het aanschroef'blokje' mis van 1 van de 2 polen op de accu (dat blokje zeg maar waarmee je de bout strak trekt).
Kan goed zijn dat het ook hier mee te maken heeft.
 
Laatst bewerkt:
Goed contact maken is wel een voorwaarde inderdaad. De startmotor trekt een flink vermogen, dus goed contact is een must.

Hoe weet je dat je accu nog goed is? Goede acculader kan dit aangeven, maar dan nog is het aan te raden om de spanning en afname te meten.
En je spanningsregelaar? Is dat nog een oud, brak type? Vervangen van een accu heeft geen nut als je spanningsregelaar gaar is. Dan verknal je je nieuwe accu.

Ik had vergelijkbare problemen. Heb de spanningsregelaar vervangen door een modern MOSFET type en hij is nu naar buiten gericht met de koelribben.

Verder een sterkere accu erin en ondanks mijn alarm die de accu leegzuigt nooit meer problemen gehad. Ook niet na langer stilstaan. Kan een Motobatt acu echt aanraden. Net geen 60€ en veel beter spul naar mijn ervaring.
Ook op mijn Africa Twin in Afrika heeft hij me niet in de steek gelaten. Hij staat al een paar maanden nu stil en na een paar maanden start hij zonder enig probleem.
 
Hen vandaag eindelijk de ombouw van mijn Street naar Street RR voltooid:

Zit een Ohlins TR602 schokbreker op en een Daytona '09 voorvork welke is bewerkt door HK Suspension.

Heb vertraging opgelopen door gelazer met de remmen. Uiteindelijk blokken gereviseerd en de banjo's van de remleidingen gedraaid.
De remhendel kwam tegen de banjos aan waardoor ik geen volledige slag kon maken.

Nog even langs HK Suspension rijden voor de juiste afstelling en dan op naar de Dolomieten!! :D

IMG_20120517_140708.jpg


IMG_20120517_140743.jpg
 
Laatst bewerkt:
@ Darkhelmet: Welke van motobatt heb je precies? Koop ik dezelfde namelijk.

En is de spanningsregelaar makkelijk zelf te vervangen? Waar zit die ergens? En nog een aanrader voor een type van MOSFET?

Overigens is mijn street triple R uit 2009.
 
Hen vandaag eindelijk de ombouw van mijn Street naar Street RR voltooid:

Zit een Ohlins TR602 schokbreker op en een Daytona '09 voorvork welke is bewerkt door HK Suspension.

Heb vertraging opgelopen door gelazer met de remmen. Uiteindelijk blokken gereviseerd en de banjo's van de remleidingen gedraaid.
De remhendel kwam tegen de banjos aan waardoor ik geen volledige slag kon maken.

Nog even langs HK Suspension rijden voor de juiste afstelling en dan op naar de Dolomieten!! :D

[afbeelding]

[afbeelding]

Kijk aan mooi werk. Nog een Street RR erbij met Daytona veerspullen!!! Heb afgelopen winter de ombouw gedaan en bevalt errug goed!!
*O* *O* *O* *O*
Die Ohlins heb ik er helaas niet op zitten, standaard Daytona shock desondanks strak sturende machine....wie weet ooit nog eens....
 
Laatst bewerkt:
Hen vandaag eindelijk de ombouw van mijn Street naar Street RR voltooid:

Zit een Ohlins TR602 schokbreker op en een Daytona '09 voorvork welke is bewerkt door HK Suspension.

Heb vertraging opgelopen door gelazer met de remmen. Uiteindelijk blokken gereviseerd en de banjo's van de remleidingen gedraaid.
De remhendel kwam tegen de banjos aan waardoor ik geen volledige slag kon maken.

Nog even langs HK Suspension rijden voor de juiste afstelling en dan op naar de Dolomieten!! :D

[afbeelding]

[afbeelding]


dat ziet er netjes uut mien jong :Y
veul plezier :]
maar dat lukt wel denk ik O-)
 
@ Darkhelmet: Welke van motobatt heb je precies? Koop ik dezelfde namelijk.

En is de spanningsregelaar makkelijk zelf te vervangen? Waar zit die ergens? En nog een aanrader voor een type van MOSFET?

Overigens is mijn street triple R uit 2009.

MBTX9U volgens mij. Als je triple een YTX9BS accu heeft moet dat hem zijn.
Zie www.motobatt.com
Hier is hij zelfs nog geen €50: http://www.jaramoto.nl/c-1009314-2/motobatt-accu-s/

Is wel zelf te vervangen, alleen wat gepriegel omdat je weinig ruimte hebt. Hij zit onder de zitting voor de schokbreker.
Maar als ik jou was zou ik eerst controleren wat voor een spanningsregelaar er op je Street zit. Ik had eerst ook het idee dat het niet goed zat en heb hem toen bij Goedhart langsgebracht. Die zeiden dat alles oke was. Korte tijd later klapte hij...
Triumph heeft een modificatie aangebracht (maar geen terugroepactie...).
Een deel zit hem in de bracket waar je hem op monteert, een ander deel in een goede kwaliteit MOSFET regelaar.
Check dit topic voor meer informatie en foto's Street Triple R/R upgrade kit - Triumph Forum: Triumph Rat Motorcycle Forums
Voor diagnose stellen:
Charging System Diagnostics - Rectifier/Regulator Upgrade - Triumph Forum: Triumph Rat Motorcycle Forums

Vervangen zou gewoon onder garantie moeten kunnen (ookal is je Triumph uit garantie). Die van mij was uit garantie. Ik kreeg een nieuwe regelaar, met nieuwe bracket. De regelaar was weer een rotmodel. Toen heb ik het zelf maar goed gedaan.

Heb met behulp van D'Ecosse van Triumphrat.net een Honda MOSFET met nieuwe kabels geinstalleerd. Maak gebruik van degelijke waterdichte connectors en heb hem direct aan de accu gekoppeld.
Sindsdien geen knipperend dashboardlampje, of klappende koplampen meer :)
 
Laatst bewerkt:
DarkHelmet schreef op 17 mei 2012 @ 15:21:
Hen vandaag eindelijk de ombouw van mijn Street naar Street RR voltooid:

Zit een Ohlins TR602 schokbreker op en een Daytona '09 voorvork welke is bewerkt door HK Suspension.

Heb vertraging opgelopen door gelazer met de remmen. Uiteindelijk blokken gereviseerd en de banjo's van de remleidingen gedraaid.
De remhendel kwam tegen de banjos aan waardoor ik geen volledige slag kon maken.

Nog even langs HK Suspension rijden voor de juiste afstelling en dan op naar de Dolomieten!! :D

[afbeelding]

[afbeelding]

Wow netjes hor :Y nu nog een paar fotos van de chock plz :Y ;)
 
Laatst bewerkt:
quote:
RedGiMO schreef op 17 mei 2012 @ 21:37:
Dikke overwinning...... http://www.motorradwallpa...hrocketiiischn_22df90.jpg

T mag wel een Triumph zijn maar :r ik vind t niets :N doe mij maar een speed r voor dat geld :Y of een appie tuono v4 aprc ;)

WO will B cocked when he see that... _O- _O-

Ik zie jullie al stiekem zitre gniffele voor de pc ;) zielepietjes :Y jullie zijn gewoon jaloers op zoon mooie schokbreker
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan