recht stuur vulcan

Ik heb weinig goeds gehoord over oude Vulcans. En reparaties schijnen moeilijk te zijn, omdat het blok moeilijk te demonteren is.....
 
Als je nu al een klein budget hebt dan zou ik zeker geen vulcan kopen, want ik kan je wel bijna garantie geven dat je meer kwijt bent aan sleutelen dan aan aanschaf.
Ik heb als monteur zoveel ellende langs zien komen met die dingen dat wil je niet weten. (balansas,nokkenkaskettingspannerproblemen,dynamo,big-end lagers,versnellingsbakken etc.)
Dit is zo ongeveer de enige motor waar ik absoluut niet meer aan werk.
Spaar liever even door en koop een Shadow (daarvan zijn me eigenlijk geen kwalen bekend).
Een oude Virago geeft je startmechanisme problemen, een Intruder chroom en soms big-end problemen.
Ik ben een enorme Kawafan, maar choppers hadden ze nooit moeten gaan bouwen daar.

...maar als deze motoren nou écht zo slecht zouden zijn, waarom worden ze dan in Amerika nog steeds nieuw geproduceerd. Of zijn ze ondertussen helemaal gemodificeerd? Ik weet wel, dat ik met mijn Vulcan uit 1993 geen problemen heb (ugh ugh ...afkloppen)
 
Geen idee maar ik lees veel slechte ervaringen zowel 750 als 1500.
En heb zelf ook slechte ervaringen. Distributie ketting op 1 cilinder lopen. olie lekkage ect.

Dave Nada
 
...maar guys...dat kan toch niet betekenen dat alle oudere kawa's junk zijn.....

Helaas Hans, van de oudere generaties Vulcan's weet ik zeker dat 't rijdende tijdbommetjes zijn. Je kunt geluk hebben. Wellicht is het blok al ooit gereviseerd geweest? En zijn de "probleem"-onderdelen al eens vervangen?
 
ThanX dutchstep ik heb de fout ook al eens begaan.

Ook? ...maar, van mijn Vulcan heb ik absoluut geen spijt, hoor. Het gaat volgens mij toch écht om de modellen van vóór 1993. Ik wil 'm volgend jaar wel verkopen, maar dat is omdat we een tourmotor willen kopen.
 
achterband kan max 170 breed zijn , moet je wel je remstang veranderen verder een prima brommert


greetz kawaton
 
Oude Kawa's kunnen supermotoren zijn, maar we hebben het hier alleen over Vulcans.........en die zijn echt slecht, (ook de 1500 heeft zo zijn problemen).
Heeft iemand van jullie zo'n blok weleens uit elkaar gezien?
Het is niet te geloven hoe stom die dingen gebouwd zijn.
Kawasaki had gewoon moeten blijven bij racers met een vier in lijn blok er in.
 
Ik rij met een 1500 SE uit '93 en het enige probleem dat ik al gehad heb is de spanningsregelaar die kapot gegaan is.
Maar voor de rest een zalige motor die echt fantastisch rijd en een verbruik van maar 5,5 liter per 100 km en nagenoeg geen olieverbruik.
Ik ben er dus zeer tevreden over :)
 
Djiezes...dat is geen gemakkelijk besluit.....en ik wil morgen beslissen......maar desondanks allemaal hartstikke bedankt voor jullie commentaar......
 
Graag gedaan.........ik hoop alleen dat ik over een tijdje niet hoef te zeggen dat je gewaarschuwd was?
 
Onder een ZL 600 hangt hetzelfde blok wat onder een GPX 600 R hangt.........niks mis mee.
Alleen even opletten op een rammelende nokkenaskettingspanner, maar dat is geen groot probleem.
 
Oke.....ik ben redelijk overtuigt van jullie overwegingen.
Zie er daarom even vanaf en orienteer me op een eliminator; welk model me ook erg aanspreekt. En daar zit al een klein stuurtje op.....
Er zijn er niet veel te koop dus even zoeken......en ze zijn wat duurder.
Alle overwegingen en ervaringen met zo'n fiets zijn natuurlijk weer erg welkom.
 
Terug
Bovenaan Onderaan