#60 Wayne Rainey Replica

Inderdaad, gebruikte inlaatrubbers zijn meestal keihard..
Nieuwe ! Beter ! Ik stuur je mijn adres.
Thanks :}
Inlaatrubbers (tussen carb en cil.kop) kun je beter nieuw kopen.
@deksel: PM je adres maar, dan stuur ik hem wel op.

Greetz, Q
 
Vandaag een lekker dag wezen schuren bij Ted..

En stickers verwijderd....
full


En de tank laten plamuren door de meester...
full


En alles schoongemaakt en ontvet....
full


En alles in de spuitplamuur....
full


:z :z :z :z :z Over dit gedeelte van de fiets hoef ik me geen zorgen te maken..
 
mooi bruggetje om hier een Moriwaki te posten als bewijs dat Ted het kan... maar ik doe het niet.... :X

echt niet... :N


:W
 
En meteen een laatste type GPZ 900 R gekocht voor de voorpartij en de licht gebogen drie spaaks wielen.. en meteen weer een berg onderdelen erbij... |(

In elk geval straks een dikkere vork, veel betere remmetjes, en mooiere wielen.
De voorvork pas maken zal redelijk eenvoudig zijn, maar de achterbrug weet ik nog zo net niet.
ach.. ;)
full
 
Het gaat niet om dit exemplaar, De GPZ op deze foto staat bij Nol Bikker motoren.

De GPZ die wij hebben gekocht stond op Marktplaats, en de advertentie is ondertussen verwijderd. Het gaat trouwens wel om dezelfde kleurstelling..en er zit een tik in het blok.
U bent weer op de hoogte ;)
 
*UPDATE*

Lakwerk is ondertussen in het groen.. :]

De Gpz is geslacht.. Waarbij eigenlijk alleen de wielen en de voorpartij worden gebruikt.
Plug and play.. balhoofdpen met lagers kunnen er zo in.... En da's ook wel eens lekker !

Bovenste kroonplaat moet weer worden voorzien van risers, en later worden vervangen voor een Home-made exemplaar.

Mocht iemand nog iets nodig hebben van dit kanon... laat maar weten. ;)
full
full

full
 
Laatst bewerkt:
Dat jij de naam van mijn broer kent !? Vertel is...

Verder vandaag alle GPZ 900 spullen verhuisd, en de voorpartij er even erin gehangen..
Van 37mm naar 41mm binnenpoten.. de Afstand ring van de balhoofdlagers iets aanpassen en klaar ! 18 Inch 130 bandje achter en 17 Inch 110 bandje voor.




Ja Ton doet het werk en broertje lief maakt fotootjes! zo werk dat.!
Das de manier voor een leuk projectje lol.
full
 
Laatst bewerkt:
Hij gaat lekker... :9 Ted heeft alles in de one and only color gezet !
Het is nog steeds wachten op de stickerset uit de UK.. (Duurt lang :( )
Woensdag maar eens beginnen met het pas maken van de uitlaat en de remschakelset.
Als de uitlaat gemonteerd zit kunnen we de Kawa een keertje starten..

Er ontbrak nog een dekseltje op èèn van de carburateurs, maar die heb ik van MrQ gekregen..
Hoe aardig is dat. :]



full

full

full

full

Ook is de "Mad Professor" bezig geweest met het bagagerekje.
Klinkt raar op een racer, maar het kan toch handig zijn voor bijvoorbeeld een camera montage.
full
 
Q is goed... maar eh... Ted ook zie ik (alweer... *O* ) ... :9~ :}

Kleur is wat feller dan het origineel lijkt me....maar ...beter....hoewel ...oude racers glimmem niet... :+

zo gaat het opschieten ook meteen (vindt ik zelf dan altijd)...

edit: ik laat me even verrassen vwb dat bagagerekje.....

:W
 
Laatst bewerkt:
Dat jij de naam van mijn broer kent !? Vertel is...

ik "ken" Ton sinds de eind jaren '80 zag hem zo nu en dan bij motor zaanstad , mirage, smit enz.
als hij me ziet herkent 'ie me waarschijnlijk wel,.. of niet. of laat ik het zo zeggen hij is meer bekend dan ik lol.
 
Grappig.. klein wereldje ook.

Zaanstad Motoren is niet meer :N
Zoals je wellicht weet heeft Wil de Haas de boel een tijd geleden verkocht,
En nu heeft de huidige Eigenaresse de stekker er ook uitgetrokken..

Ik ben blij dat ik m'n broer weer enthousiast heb kunnen maken voor het verbouwen van een motorfiets.. Hij heeft er heel wat gedaan in z'n leven en ook vaak voor anderen.
Wordt een leuk projectje deze GPZ ! :Y
 
thanks ! Stickerset idd besteld, en gisteren binnen gekregen.. _O-
Tja wat is duur.. ik ben allang blij dat het te krijgen is.
 
Lekker dagje bezig geweest. We gaan van 18 Inch GPZ 900 naar 17 Inch ZZR 600.
Zelfde model spaken, maar iets breder wiel, goed voor een 160 band.
Past natuurlijk never nooit niet :N

full


Dus heeft mijn broer vakundig wat van de tandwieldrager afgedraaid, en van de lagerkamer, en van het wiel zelf.. Het wiel zit nu in het midden. 7MM Offset voortandwiel bestellen,
en de kettinglijn is ook in orde. Gelukkig was het remgedeelte minder ingewikkeld.

full


Verder met het stuur en de risers, tijdelijke oplossing, twee blokjes laten freesen, en die op de kroonplaat gebout, 10MM gat geboord, en de risers vastgezet.. Je moet iets ;)
Ooit komt er nieuwe dikke kroonplaat, maar dat kost tijd.

full


Schetsplaaten maken voor de voetsteunen, model Wayne Rainey..

full


We gaan lekker door, Je moet wel wat te doen hebben natuurlijk :]
 
Laatst bewerkt:
Voorspatbord van de GPZ 750 past natuurlijk niet op de Voorvork van de GPZ 900..
:? :? Twee allu blokjes laten maken op de KLM.. Tekeningetje van mn broer.. Old skool !

Het voorspatbord zit straks aan de voorzijde vast, maar hangt straks door de blokjes niet meer in het luchtledige.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan