SV650 Stottert met flinke knallen

Remolie

Rookie
14 mrt 2013
20
0
Amstelveen
Hallo allemaal,

Aangezien dit mijn eerste topic is, zal ik mij nog even netjes voorstellen.
Mijn naam is Remo en ik ben zins 16juli 2012 in het bezit van een motorrijbewijs. Op 17juli heb ik dan ook gelijk mijn eerste fiets aangeschaft *O* Dit is een SV650S uit 1999 en daar zou ik het in dit topic ook gelijk graag het een en ander over kwijt willen.

Hij komt net terug van een grote beurt.
- olie+luchtfilter+bougies vervangen
- kleppen gesteld
- carbs schoon gemaakt+gesynchroniseerd

De motor loopt nu perfect stationair, maar nou zit ik met het volgende probleem:
Met een koude motor vliegen de klappen uit de uitlaat. Niet 1x ofzo maar gewoon echt vaak. Als ik dan even snel gas geef is de gasreactie zeer slecht en word gevolgd door nog hardere knallen. Naarmate de motor warmer word, worden de knallen wat minder en de gasreactie beter. Tijdens het rijden houdt hij nog erg in op hogere toeren en zijn ook de knallen nog vaak aanwezig.

Ik heb de bougies eruit gedraaid en bij zowel de voorste als de achterste cilinder bleken ze erg zwart uitgeslagen te zijn. Nou zou dit betekenen hij dus te rijk staat afgesteld? Er zit een ingekorte(300mm) open slip-on onder en verder is alles standaard. Zou je eerder denken dat hij dan te arm staat lijkt mij :?

Ook heb ik de tank opgetild zodat het luchtfilter van meer lucht voorzien word en de motor opnieuw gestart.... geen verandering '(

Wat kan ik het beste doen om deze problemen op te lossen?

sbmvrt.jpg

2cmmeko.jpg
 
Okeej..... volgens mij heb ik het probleem gevonden! Ik heb net van het oude en het nieuwe setje de carbs uit elkaar gehaald. En kijk want die prutsers niet hebben gezien en ik dus wel:

Gasschuif met begrenzing
zjf4b4.jpg


Gasschuif zonder begrenzing
14kjexd.jpg


Gasnaaldbusje van 2,75mm dik
ipmbrm.jpg


Gasnaaldbusje van 2,5mm dik
287gnpi.jpg
 
Okeej..... volgens mij heb ik het probleem gevonden! Ik heb net van het oude en het nieuwe setje de carbs uit elkaar gehaald. En kijk want die prutsers niet hebben gezien en ik dus wel:

Gasschuif met begrenzing
[afbeelding]

Gasschuif zonder begrenzing
[afbeelding]

Gasnaaldbusje van 2,75mm dik
[afbeelding]

Gasnaaldbusje van 2,5mm dik
[afbeelding]

amateurs! aan de schandpaal!! Dit soort lui verpesten het voor de goede monteurs.
 
Onvoorstelbaar dat dit soort dingen nog mogen gebeuren! Ik ga straks nog ff lekker te keer op Baatsen.com. Word dat mijn denkbeeldige XXLbaksteen die ik door hun denkbeeldige ruit gooi :P

Als de zon weer eens mag doorbreken en die k*tsneeuw verdwenen is, ga ik de handjes maar weer een vuil maken ;)

Ik laat nog wel ff weten of dit ook daadwerkelijk de oplossing was... daar duid het in ieder geval wel op!

Allen ontzettend bedankt voor jullie hulp!! :}
 
Als ik het niet verkeerd begrijp word het synchroniseren gedaan d.m.v. het aanpassen van het vacuüm. Het gat in de gasschuif in 1 van de 2 carbs zou dan dus het vacuüm toch saboteren? Als de monteur mijn carbs heeft gesynchroniseerd met een normale en een begrensde carb lijkt mij dat ik weer opnieuw moet beginnen zodra ik de begrensde gasschuif vervang voor de normale. Of praat ik nu complete onzin ?? :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan