Suzuki GSXR1000 K9/L0 foutmelding fi c40

DBA

Rookie
25 mei 2008
11
0
Enschede
Ik heb een GSXR1000 K9/L0 hij geeft Fi melding met code C40 p0507. De fout type is ISC-klep,toerental hoger dan verzocht.
Kan iemand mij advies geven om die probleem op te lossen?
Die probleem is opgetreden nadat ik 2 sportuitlaat bos gts en een katvervanger der onder hebt gedaan.

Mvg,Dave :/
 
Ik heb een GSXR1000 K9/L0 hij geeft Fi melding met code C40 p0507. De fout type is ISC-klep,toerental hoger dan verzocht.
Kan iemand mij advies geven om die probleem op te lossen?
Die probleem is opgetreden nadat ik 2 sportuitlaat bos gts en een katvervanger der onder hebt gedaan.

Mvg,Dave :/

Hoe kom jij aan de p0507 foutcode, in het display kan je alleen C40 uitlezen...

Ik zou eerst de ISC klep resetten, hij leert zichzelf dan opnieuw in. Daarvoor moet hij wel aan de computer.
 
Heb je de servo motor van de uitlaat klep verwijderd? Nee
Heb je draadjes door geknipt bij de ECU? Nee
Waar kom je vandaan uit de buurt van nijmegen? Ik woon in enschede.
 
Enschede dat is niet naast de deur...

Haal je accu polen eens los. Plus en min kabel even 5 sec tegen elkaar aan houden en kijk eens of dat de fout code reset..

Hoezo dat dan? Foutcode lijkt me duidelijk, stationaire toerentalregelaar zit vast, is verkeerd gekalibreerd of de slang(en) van de regelaar zitten los/geknikt/zijn gescheurd. Gebeurt wel vaker bij injectiemotoren met een staionairstelmotortje...

Ben het met je eens dat het raar is dat het net na de aanpassing van het uitlaatsysteem is gebeurd, maar misschien heeft TS de tank er wel af gehad oid.
 
Laatst bewerkt:
Hoezo dat dan? Foutcode lijkt me duidelijk, stationaire toerentalregelaar zit vast, is verkeerd gekalibreerd of de slang(en) van de regelaar zitten los/geknikt/zijn gescheurd. Gebeurt wel vaker bij injectiemotoren met een staionairstelmotortje...

Ben het met je eens dat het raar is dat het net na de aanpassing van het uitlaatsysteem is gebeurd, maar misschien heeft TS de tank er wel af gehad oid.

De ISC klep zit aan de achterkant van het gasklep huis, lijkt me onwaarschijnlijk dat er iets los zit. Of los geraakt is ook als je de tank omhoog zou doen. De ISC klep regeld de balans tussen de diverse inlaten.

Contacten niet juist --> doormeten
Motor/klep defect --> meten

Eventueel na herstel dient fout code zit te herstellen..

Ik race met een GSXRk9 waar we de klep niet gebruiken en deze uit het electrische systeem gehaald is. Dus kan je gebruiken voor test --> in Nijmegen
 
quote:
MasterTommy schreef op 08 maart 2012 @ 21:48:

[...]


Hoezo dat dan? Foutcode lijkt me duidelijk, stationaire toerentalregelaar zit vast, is verkeerd gekalibreerd of de slang(en) van de regelaar zitten los/geknikt/zijn gescheurd. Gebeurt wel vaker bij injectiemotoren met een staionairstelmotortje...

Ben het met je eens dat het raar is dat het net na de aanpassing van het uitlaatsysteem is gebeurd, maar misschien heeft TS de tank er wel af gehad oid.


De ISC klep zit aan de achterkant van het gasklep huis, lijkt me onwaarschijnlijk dat er iets los zit. Of los geraakt is ook als je de tank omhoog zou doen. De ISC klep regeld de balans tussen de diverse inlaten.

Contacten niet juist --> doormeten
Motor/klep defect --> meten

Eventueel na herstel dient fout code zit te herstellen..

Ik race met een GSXRk9 waar we de klep niet gebruiken en deze uit het electrische systeem gehaald is. Dus kan je gebruiken voor test --> in Nijmegen

Mijn motor sta bij motorservice edgar stijner in enschede. Hij heeft al die punten nagelopen en enige wat er nog moet gebeuren is testen van de klep om alles uit te sluiten. Wat kunnen we regelen voor die klep?
 
Mijn motor sta bij motorservice edgar stijner in enschede. Hij heeft al die punten nagelopen en enige wat er nog moet gebeuren is testen van de klep om alles uit te sluiten. Wat kunnen we regelen voor die klep?
 
Laat hem eerst maar eens meten..
.
full
 
Ik heb juist hetzelfde al een paar maal meegemaakt na install van een full exhaust, waarbij dus de cat en set van een suzuki vervallen. Reset van de isc met sds is meestal de oplossing.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan