Goedenavond
Ik ben al jaren in het bezit van een Hayabusa uit 1999 en het is altijd starten lopen geweest.
Nu is het zo dat hij een aantal jaar stil staat droog in onze inpandige garage omdat de brandstof leidingen verteerd waren.
Deze zijn netjes vervangen en daarna heeft hij weer in rust stand gestaan.
Nu ondertussen weer 2 jaar verder wil ik hem weer aan de gang brengen. Ik heb de brandstofpomp uit elkaar gehaald filters vervangen, tank schoongemaakt(veel roestvorming) en er voor de zekerheid een brandstof filter tussen gezet zodat ik eventuele vuile brandstof nog extra kan filteren(uiteraard nieuwe benzine erin gedaan).
Het probleem is nu dat hij heel even gelopen heeft(voor het wisselen van de filters en cleanen van de tank) maar behoorlijk beroert en toen viel hij uit.
Nu alles schoon en vervangen is proberen we hem te starten maar je raadt het al helemaal niks.
Contact aan dan hoor ik een klik op een relais(van de brandstof) daarna weer een klik en dan verschijnt de FI code. De brandstofpomp draait niet bij het aanzetten van het contact maar met een direct voeding pompt hij wel en omdat er druk op staat stuurt hij de brandstof terug via de retour leiding.
Als we hem direct op de accu aansluiten slaat hij alsnog niet aan. Er komt geen brandstof in de cilinders maar met starthulp wel dus vonk is aanwezig.
Ik denk dat de injectoren dicht zitten door oude benzine(poeder geworden) maar dan blijf ik met het eerste probleem zitten dat de brandstofpomp niet draait als ik het contact aanzet.
Heeft iemand na mijn zo goed mogelijke uitleg een idee.
Ik ben al jaren in het bezit van een Hayabusa uit 1999 en het is altijd starten lopen geweest.
Nu is het zo dat hij een aantal jaar stil staat droog in onze inpandige garage omdat de brandstof leidingen verteerd waren.
Deze zijn netjes vervangen en daarna heeft hij weer in rust stand gestaan.
Nu ondertussen weer 2 jaar verder wil ik hem weer aan de gang brengen. Ik heb de brandstofpomp uit elkaar gehaald filters vervangen, tank schoongemaakt(veel roestvorming) en er voor de zekerheid een brandstof filter tussen gezet zodat ik eventuele vuile brandstof nog extra kan filteren(uiteraard nieuwe benzine erin gedaan).
Het probleem is nu dat hij heel even gelopen heeft(voor het wisselen van de filters en cleanen van de tank) maar behoorlijk beroert en toen viel hij uit.
Nu alles schoon en vervangen is proberen we hem te starten maar je raadt het al helemaal niks.
Contact aan dan hoor ik een klik op een relais(van de brandstof) daarna weer een klik en dan verschijnt de FI code. De brandstofpomp draait niet bij het aanzetten van het contact maar met een direct voeding pompt hij wel en omdat er druk op staat stuurt hij de brandstof terug via de retour leiding.
Als we hem direct op de accu aansluiten slaat hij alsnog niet aan. Er komt geen brandstof in de cilinders maar met starthulp wel dus vonk is aanwezig.
Ik denk dat de injectoren dicht zitten door oude benzine(poeder geworden) maar dan blijf ik met het eerste probleem zitten dat de brandstofpomp niet draait als ik het contact aanzet.
Heeft iemand na mijn zo goed mogelijke uitleg een idee.